Primolut gevraagd!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KanjerB, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Primolut gebruikt

1. WEL geholpen

2. NIET geholpen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi hoi,

Ik hoop dat het niet nodig is en dat ik toch na de negatieve test van gisteren a.s zaterdag positief test maar, als dat niet het geval is ga ik beginnen met primolut (promilut) weet ff niet precies hoe het heet.

Ik heb net het zh gebeld en heb aan de asisstente van de gyn verteld dat de ha mij geen primolut wilde voorschrijven en dat ik van de gyn de 21ste dag vanaf mijn ongi bloed moet laten prikken maar dat als het doorgaat ik niet echt menstrueer want alleen bruine troep noem ik geen echte ongi.

Zij heeft mij dus gezegd dat het onzin is van de ha dat zij dat niet heeft voorgeschreven en dat ik al een jaar lang met zulke cyclussen zit. volgende week dinsdag word ik door de gyn gebeld en als het goed is krijg ik dan gewoon primolut!

Ben er wel blij mee want zover ik weet zorgt dat er toch voor dat je na 10 dagen slikken, na 4a 5 dagen stoppen een behoorlijke menstruatie krijgt met gewoon helder bloed. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is!

Maar ik zit er nu over te denken krijg je dan zeg maar na die 10 dagen slikken een goed ongi met helder bloed, en ben je dan als het goed gaat de volgende maanden ook gewoon zo goed aan het menstrueren of is dat echt maar voor 1 maand?

Een nicht van mij die heeft dat ook gebruikt en is gelijk de eerste ronde na dat slikken zwanger geraakt zijn er dames onder jullie die ook snel zwanger waren na het slikken van de primolut (binnen hoeveel rondes)

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Niemand die mij iets meer kan vertellen over de primolut?

3. Kejay

Kejay Niet meer actief

ik heb zelf met dit medicijn geen ervaring. Ik heb orgametril gehad, dit heeft bij mij weinig effect gehad.
    Daarna een kuur progynova en die heeft wel een bloeding veroorzaakt!

Het is altijd het proberen waard, iedereen reageert er toch anders op. succes!

4. annette110

annette110 Actief lid

5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    ik snap het begin niet helemaal. Wil je nu wel zwanger worden, of juist niet? weet je geschiedenis niet helemaal. Is dat medicijn een medicijn om je ongi op te wekken? is dat het. Want dat heeft namelijk niets met je eiersprong te maken heb ik gelezen. Dus daar zou je niet zoveel mee opschieten.

Je hebt negatief getest, dus bent nu niet zwanger. Hoe lang ben je al bezig dan?

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi anette,

Ja ik probeer zwanger te worden nu al 13 maanden bezig maar jammer genoeg is het nog niet raak. Het probleem bij mij is dat ik sinds het stoppen van het slikken van de pil een erg onregelmatige cyclus heb en als ik dan menstrueer ik dit in hele kleine beetjes bruin oud bloed doe, dus geen helder rood bloed ik wil dus nu iets wat ervoor gaat zorgen dat ik echt een goede ongi krijg en dat dit dan weer zoals vroeger goed regelmatig wordt. Volgens mij is clomid om voor een eisprong te regelen maar dat weet ik niet zeker geen ervaring mee

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Tirtilisko,

Dit is niet negatief bedoeld maar als jullie al 13 maanden bezig zijn waarom laat je niet zowel bij jezelf als bij je man alles goed onderzoeken? Er zijn tal van onderzoeken waar ze naar je baarmoeder kijken, naar het zuurgraad van het cervixslijm etc. Je man kan een zaadonderzoek laten doen. Uitslag hebben jullie als het goed is binnen 3 weken. Misschien dat ze dan een oorzaak vinden en jezelf ook rustiger wordt. Ik heb het idee dat jij er best veel mee bezig bent en met heel veel vragen zit. Dit stimuleert je lichaam ook niet echt.

Succes, Vanilia

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hallo vanilia ik ben 25 mei voor het eerst bij degyn geweest kon niet eerder een afspraak krijgen moest echt een jaar zijn dat ik was gestopt met de pil. We zijn dus al in een onderzoek bij mij waren de kweekjes enz allemaal goed mijn man moet eerst volgend afspraak zijn sperma inleveren maar ik moet bloed laten prikken op dag 21 vanaf mijn ongi maar als ik dan niet normaal menstrueer (dus klein vlekje en als dat het dan is ) vindt de asistent van de gyn ook dat ik beter primolut kan krijgen en dan op dag 21 bloed kan laten prikken.

En daarom vroeg ik jullie gevwoon om ervaringen. Ik praat niet over zulke dingen met mensen uit mijn omgeving en vind het prettiger om hier alles kwijt te kunnen

8. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ok, dus de onderzoeken zijn al gestart, dat is wel prettig. Ik praat er ook niet graag over behalve met mijn familie dan. Wij zijn ook bijna een jaar bezig en mijn zus vind dat ik ook voor mijn eigen gemoedsrust naar het ziekenhuis moet om te kijken of er misschien toch iets niet goed is. Alleen ik wacht nog liever een paar maandjes.

Ik hoop echt voor je dat ze in het ziekenhuis iets wijzer worden en je op weg kunnen helpen.
    Je kan bij vruchtbaarheids behandelingen ook veel te weten komen maar waarschijnlijk wist je dit al.

Groetjes Vanilia

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heeej.... ik heb dit bij een ander topic ook neergezet.....

Primolut zorgt er alleen maar voor dat je baarmoederslijmvlies zich opbouwt en dan weer afbreekt (menstr.) Het kan zijn dat hierdoor je lichaam 'gefopt' is en dat daarna je cylcus weer een beetje op gang komt.

ik heb zelf na het stoppen van de pil 7 maanden geen menstr. gehad... ik heb na 4 maanden primolut gehad, maar bij mij heeft het helemaal niets geholpen... na die 7 maanden heb ik door medicijnen (andere dan primolut) weer een eisprong gekregen...

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb vaker Primolut gebruikt, op recept van de gyn. Ook omdat ik een hele lange en onregelmatige cyclus heb, of bijvoorbeeld om mijn lichaam te "resetten" voor een behandeling. Primolut werkt maar voor één cyclus. Je neemt het bijvoorbeeld tien dagen lang in en dan word je ongeveer 3 dagen daarna ongesteld. Alleen is dit vaak een onttrekkingsbloeding en niet echt een menstruatie, dus niet vrij heftig. Het werkt eenmalig en het zorgt er niet voor dat je cyclus zich herstelt daarna en dat je weer regelmatig bent. Het is meer een noodoplossing.

Groetjes,
    Jippie

Deel Deze Pagina