Het belangrijkste: Kijken, kijken, kijken!!Ga gewoon maar lekker overdreven kijken. Voordat je de auto instapt met de examinator moet je eerst een kenteken lezen op 50 meter afstand (oogtest). Dan kom je bij je auto, hij kan je wat vragen over de banden etc. In de auto zou hij je ook nog wat kunnen vragen, bijvoorbeeld: Waar zit de knop van de achterruit verwarming. Dan start je! Ik weet dat het héél makkelijk is gezegd maar probeer niet zenuwachtig te zijn! En nogmaals véél en goed kijken! Rij zoals je in je lessen ook doet.Dus ga niet denken van "ow wat zou de examinator nu willen" Iedereen maakt fouten,niemand rijd perfect,niemand krijgt een 10. Mijn man zei altijd (hij is rij-instructeur) een examinator heeft een cijfer 9, instructeur 8, ervaren rijder 7, een leerling is een 6. Als het goed is krijg je ook zo'n formulier waar je jezelf cijfers moet geven, geef jezelf dus niet de hoogste score Ik hoop dat je meteen zal slagen meid!Ik wens je veel geluk!
Achter uit inparkeren kan ik ook nog steeds niet.... Zoals al eerder is gezegd: Vooal goed kijken, dat is het gene waar de meeste mensen op zakken de eerste keer. Ach..ik had zo'n 80 rijlessen nodig, dus als je nu al voor examen mag dan doe je het vast hardstikke goed.
Inderdaad! HEEL overdreven kijken!! Laat hem duidelijk zien dat je goed kijkt! En probeer relaxt in de stoel te gaan zitten. Stoel een beetje achterover. Mijn rij-instructeur zei altijd: Ze kijken het eerst naar hoe jij in die stoel zit,. ik zat tijdens de lessen altijd kaarsrecht en zowat met mn gezicht tegen de voorruit. Dat mocht ik dus echt niet meer. Doe net alsof je het iedere dag doet. En als je wat fout doet, jammer dan! Doe er niet meteen panisch over, maar blijf rustig. SUCCESS!!
Als ik je berichten zo lees vraag ik me echt af waarom je al af moet rijden Geen enkele les zonder ingrepen of fouten en nog maar 1 keer achteruit geparkeerd? Ik hoop natuurlijk heel erg dat je slaagt, maar ik vind het érg raar, het lijkt imo een beetje op geldklopperij.. Succes in ieder geval!
Oeh wat spannend.... TS zit op dit moment zenuwachtig in de lesauto te zijn. Zet hem op meid! Je kan het! Ben benieuwd....
Oh wat jammer joh. Ach ik was de eerste keer ook gezakt maar de tweede keer wel geslaagd. Wat deed je dan fout op de snelweg?
Dat had ik ook, hihi.. ik reed al 100, maar moest afslaan, maar er kwam een betonwagen invoegen, dus ik moest dan gas bij geven, dan zou ik ong. 110 reden en dan was mijn snelheid te hard, dus dat wilde ik niet riskeren, dus ik gas ingehouden, was ook niet goed.. uiteindelijk wel geslaagd, maar dat was wel een grote fout en moest beloven dit nooit meer te doen, maar hij begreep ook wel dat ik bij een examen niet harder dan de maximum snelheid wilde rijden.