Ik heb dit nu al een paar keer gehad. Het begint met een verstopte/snotterige neus (bijvoorbeeld op maandag) op woensdagochtend begin ik het ijs en ijskoud te krijgen en dan woensdagmiddag is daar ineens barstende hoofdpijn. Die hoofdpijn krijg ik alleen maar weg (nou ja de scherpe randjes er af) met een hoge dosering ibuprofen (600 is het geloof ik, via de huisarts). De vorige keren heb ik een aantal dagen ibuprofen moeten slikken. Ben vorige week bij de HA geweest en die kon niets bijzonders vinden. Mijn bloeddruk was laag maar niet extreem, 100/60 (terwijl ik toch normaal gesproken 120/80 heb). Daarnaast had ik iets (heel licht) verhoogde eiwitwaarde (ofzoiets ) en mijn temperatuur was 36,5. Kortom, naar huis met ibuprofen en verder niets. Nu begin de hoofdpijn dus weer en herken ik ineens dat ik het de vorige keren ook ijskoud had van te voren en een snotterige neus. Herkent iemand dit nog meer? Waar zou dit nou aan kunnen liggen? Het lijkt me geen toeval dat het al een paar keer in deze volgorde zo gebeurd?
Gaat rond denk ik. Heb het zelf ook. En hoor hier in de omgeving meerdere mensen erover. Ik denk dat het een griepje is. Zal vast door het weer komen. Beterschap!
Volgens mij idd een griepje. Ik voel me ook al 2 dagen niet helemaal top Hier in de omgeving ook veel zieken,hoofdpijn, verkouden etc... Denk dat het vanzelf weer moet wegtrekken! Beterschap.
Buiten de snotneus herken ik het koud hebben en de hoofdpijn wel als een ijzertekort, zou dat het mss kunnen zijn? De verkoudheid is wel iets dat heerst denk ik, ik had afgelopen week ook 2 "snot" apen hier.
Griep dacht ik eerst ook, maar ik ben tussen deze 'aanvallen' wel gewoon fit! En ik vind het zo typisch dat het zo in de volgorde gebeurd. Nu zit ik wel ff te twijfelen aan de snotterige neus of ik dat echt alle keren had, maar het koud hebben en de hoofdpijn wel! Ijzer tekort, poeh geen idee. Krijg je dat 'makkelijk'? Het enige wat veranderd is is dat ik meer en zwaarder ben gaan sporten (krachttraining) en qua voeding aan het minderen ben in koolhydraten en meerderen in eiwitten. Allergie: Ben ik heel erg bekend mee maar die uit zich bij mij meestal in uitslag. Ik kan zo ook niet bedenken waar ik nu dan op zou reageren!
mja bij ijzertekort speelt ook vermoeidheid wel een grote rol. Wat mij ook nog binnenschiet is dat ik sinds mijn 2e bevalling mijn eisprong voel. Ik krijg dan ook vaak hoofdpijnaanvallen.
Krijg je wel voldoende vocht binnen? Een licht verhoogde eiwit waarde kan betekenen dat je niet voldoende vocht binnen krijgt en richting uitdroging gaat. Ook kan je hoofdpijn krijgen van onvoldoende vocht intake. Voor je snotterige neus heb ik geen verklaring, misschien idd een verkoudheidje?
Gaat rond! Ik ben net van de koorts af.. strontverkouden, zeer hoofd, snot, keel ontsteking.. en gewoon niet lekker.. nu alleen nog schor en nog niet helemaal fit, maar al last sinds zondag morgen.. Beterschap!
Thanks meiden voor het meedenken! Skyscraper: tja vermoeidheid zou hier best passen haha ben erg druk de laatste tijd.. Eisprong zal het niet zijn want ik ben aan de pil! Wensmama: een vocht tekort zal het denk ik niet zijn, zou eerder een overschot zijn haha ik drink zeker 2 liter water en dan nog denk 6-10 koppen groene thee.. Het snotterige is voor een groot deel over maar die hoofdpijn.. Oei! Het gekke is dat ik me totaal niet grieperig voel, buiten de hoofdpijn en de kou daar (met name) vooraf aan heb ik Gelukkig nergens last van