Hoi, Wij gaan met drie kleintjes naar kroatie rijden. Duurt zo'n 13 uur voor dat we er zijn. Persoonlijk zou ik het liefst snachts rijden terwijl de kinderen slapen. En dan rond de 8uur ergens stopoen bij een hotel. Daar lekker ontbijten en dan lekker met de kinderendaar ergens iets ondernemen . Terwijl mijn man uit rust van het rijden. En dan de volgende dag het laatste stuk. Maar de meeste htels kan je pas laat in. Of moet je er voor 11 uur uit. Iemand een tip hoe we dat kunnen oplossen zonder twee overnachtingen te boeken?
Ik denk dat je dan toch 2 overnachtingen moet regelen. Of gewoon ergens informeren of het kan wat je wilt. Misschien moet je dan wel wat extra betalen, maar geen hele overnachting. Wij gaan ook 's nachts rijden naar Kroatië en rond 2 uur 's nachts vertrekken, na een paar uur slaap. Als het goed weer is in Oostenrijk, willen we op de heenweg een paar dagen in Karinthië blijven. Dan zoeken we een camping. Ik verwacht dat we begin van de middag in Karinthie zullen zijn. Als het niet zulk goed weer is, dan zoeken we voor 1 nacht een pension of zo en dan rijden we de volgende dag verder. Dat regel ik dan wel de dag voordat we vertrekken.
Als je toch 's nachts wilt rijden, kun je dan niet gewoon in één keer door? Wij zijn vorig jaar ook naar Kroatië geweest en toen zijn we rond 19:00u vertrokken en waren we er de volgende ochtend rond 09:00u. Als we naar Spanje gaan, doen we het ook altijd zo. Dat bevalt echt prima!
of toch niet 's nachts rijden. dit kan ook: dag 1 rijd je 7 uur en dan bij aankomst bij het hotel (om 15 uur ofzo) kunnen je kinderen nog even lekker spelen. evt iedereen vroeg naar bed. dag 2: relaxt opstaan en dan na het ontbijt rijd je de resterende 6 uur. zo heb je ook maar 1 overnachting. en rust iedereen goed uit
Is Kroatie echt maar zo 'kort' rijden? Wij gaan er dit jaar voor het eerst heen, maar ik heb gewoon geen idee. We gaan al jaren met een caravan op vakantie en voor 1000 km trekken we normaal 3 dagen uit. Dit is 1500, daarom gaan we dit jaar voor het eerst in 10 jaar weer met een tent kamperen. Kunnen we tenminste een beetje doorrijden, maar ik heb gewoon geen flauw idee hoe lang we erover gaan doen. Als je 14 uur rijdt, heb je dan ook nog pauzes of gewoon 1x tanken onderweg en verder doorblazen?
Wij vertrokken 's morgens rond acht uur en bleven 's nachts in Slovenië. Daarna was het nog maar een paar uurtjes rijden.
Houd er rekening mee dat je er langer over doet. Files zijn bijna niet te vermijden, en zeker bij de tunnels in Oostenrijk. Plus veel wegwerkzaamheden, scheelt ook in tijd. Ik zou zeggen, houd rekening met ongeveer 16 uur.. als je pech hebt nog iets langer. Heel veel plezier in ieder geval. Het is een fantastisch land!! Ik ben een beetje jaloers
Ik zou idd of 's nachts rijden in 1 keer, (als jullie beide auto rijden) of overdag en dan een overnachting ergens onder in Oostenrijk of in Slovenië. En ik vind 13 uur ook wel optimistisch. Weet niet wanneer je weg gaat en waar je zit in Kroatië, maar als je naar Istrië gaat heb je iig bij de grens overgang naar Kroatië al een rot stuk weer je zo 2 uur over doet in het hoogseizoen.