straks bevallen van nummer 3 maar nu al zenuwachtiger als bij de eerste!!!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tines mam van 2, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik zie nu al als een berg tegen de bevalling op.

bij mijn eerste ben ik ingeleid ivm hoge bloeddruk en lag ik al in het ziekenhuis. dit was een helse bevalling en voor mij en mijn zoontje is het kantje boord geweest

met de tweede ben ik ook ingeleid. toen kwam ik s ochtends en mocht ik de dag erna weer naar huis. dit ging gelukkig een stuk beter.

maar nu komt het. straks komt nummer 3 en het ziet er naar uit dat ik niet weer een inleiding hoef. en het klinkt heel stom maar dat idee maakt me doodsbang.

ik moet wel in het ziekenhuis bevallen,. ik draag een streptokok bacterie bij me waardoor ik tijdens de weeen aan een infuus met antibiotica moet zodat de baby beschermd is tegen de bacterien. bij mijn zoontje is dat dus niet gebeurd en die is heel erg ziek geweest.

ik heb dus nog nooit hoeven wachten totdat de weeen beginnen. en ik moet wel in het ziekenhuis bevallen maar tegenwoordig kan dat met mn eigen verloskundige. zij gaat dan gewoon mee. en de verpleegkundige zorgt ervoor dat er een infuus word gezet.

ik vind het helemaal miks.

die verloskundige zie ik na die tijd ook nog.ik hou er niet van als ik met mn benen wijd moet liggen bij personen die ik ken. laat het maar lekker onbekenden in het ziekenhuis zijn die weten er de volgende dag al niks meer van zo vaak zien zij dat.

daarbij heb ik blijkbaar nogal een hoge pijngrens. bij mn zoontje had ik al weeen voordat ik wat voelde. pas na 2 uren begon ik weeen te voelen. ze moesten de opwekkers hoger zetten dan toegestaan.(gevolg een urenlange weeenstorm. het moest blijkbaar gewoon even tijd hebben om op gang te komen)

bij mn dochter duurde het weer even voordat ik wat voelde en vervolgens deed het zo zeer, maar ging het ook heel snel. bij mn zoontje zat ik vanaf 8 uur aan de opwekkers en voelde ik de eerste om 12 uur. rond half 11 s avonds was hij er.

mn dochter zat ik pas om 10 uur aan de opwekker (prikken wou niet) de eerste voelde ik om 11 uur en half 5 was ze er

stel nou dat we niet op tijd zijn? stel noudat de baby al komt terwijl we nog onderweg naar het ziekenhuis zijn. het is zeker wel een half uur rijden.
    en wanneer moet ik bellen, komen ze dan meteen? gaan we meteen naar het ziekenhuis? en wat als het vals alarm is..... ik heb nog 2 kids kan toch niet de kids 3 keer in de week naar mn vriendin brengen midden in de nacht omdat ik denk dat het begonnen is.

en voel ik het wel? ik weet alleen wat inleidingsweeen zijn niet wat natuurlijke weeen zijn. zit er verschil tussen> doet de een zeerder dan de ander?

ik word echt zo gek van mezelf
    mn bloeddruk is redelijk op het moment. maar hoop soms gewoon dat hij rond 36 weken weer omhoog gaat omdat ik dan weer word doorgestuurd naar de gyn.

pppffff bah

2. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoi,

Juist fijn toch, dat je nu waarschijnlijk niet ingeleid hoeft te worden. Laat je lichaam en de natuur haar gang gaan. En ontspan je zo goed als je kan.

Ik kan je niet vertellen wat het verschil is tussen inleidingsweeen en gewone aangezien ik alleen met de gewone ervaring heb.

Ik ben kort geleden gestart met de cursus hypnobirthing. Wat een eye openers heb ik nu al gehad na de eerste sessie. Ik wil je nu niet direct ook zo'n cursus opdringen. Maar ik kan je wel vertellen dat ontspanning de beste garantie geeft op een vlotte ongecompliceerde bevalling. Je eigen lichaam zal zelf het beste weten wat je doen moet. Vertrouw daarop.

En praat hier ook over met je verloskundige.

3. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik vond mijn ingeleide bevalling wel wat heftiger; kreeg een weeenstorm. Bij de tweede ging het natuurlijk en dat was wel relaxter, maar dat zegt natuurlijk helemaal niets. Het had waarschijnlijk ook net zo goed andersom kunnen zijn.
    Deze keer wordt ik (hoogstwaarschijnlijk) ingeleid. Ik mag niet meer thuis bevallen maar de kans dat ik op tijd in het ziekenhuis ben is klein (tweede keer binnen twee uur bevallen zonder dat ik het gevoel heb gehad dat het echt heftig was). Dat zou betekenen dat ik daarna met een ambulance naar het ziekenhuis moet voor de placenta, die al twee keer niet spontaan kwam en nu waarschijnlijk weer niet. Ik zou het aankaarten bij je verloskundige; je angst en verhaal. De mijne begreep mij perfect en stuurde me zonder problemen door naar de gyn om een inleiding te bespreken. Ze acht de kans heel groot dat ik dat wel krijg, gelukkig. De bevalling mag dan gewoon door de vk gedaan worden en de placenta wordt dan op de ok gehaald; prima wat mij betreft. Hoewel ik jouw verhaal van de 'vreemden aan het bed' ook deel :) Ik had ook liever iemand erbij die ik nooit weer zie, maar aan de andere kant maakt het op dat moment waarschijnlijk niet uit. ;)

4. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    he meiden bedankt voor jullie reactie,

ik vind het juist helemaalniet fijn dat het nu vanzelf begint haha. ik ben bang dat we niet op mtijd in het ziekenhuis zijn en er niet op tijd een infuus met antibiotica naar binnen gewerkt is,

ik heb het vandaag aangekaart bij mn verlos en ze gaan het overleggen binnen de praktijk. er zijn meerdere dingetjes. dus misschien dat ze me zowiezo wel door gaan sturen naar de gyn.

(bloeddruk, grote kindjes, streptokokbacterie, eerste kindje schouderdysdinges het vastzitten)

daarnaast heeft ze aangegeven dat als ik het echt helemaal niet zie zitten ze gaan regelen dat ik word ingeleid gezien de voorgeschiedenis.
    en mag gerust 3 keer in de nacht bellen haha

we gaan het gewoon even bekijken maar ben heel blij dat ik het er me hun over gehad heb

Deel Deze Pagina