Harde buik of de baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lian19, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Hoi allemaal,

De laatste tijd word ik met een "rare" buik wakker. Als ik moet plassen wanneer ik wakker word heb ik een grote bult naast mijn navel. Weet iemand wat dit is? Ik ben morgen 17 weken... heb het nu sinds een weekje ongeveer 5 keer gehad..

Groetjes!

Bijgevoegde bestanden:

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Ik denk dat dat de baby is.. Bij mij ziet het er ook zo uit als die ineens met een knie loopt te porren ofzo.:)

3. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    De kleine ;) hier ook eentje die aan een kant gaat liggen.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.042
    15.636
    113
    Nabij Utrecht
    Baby.
    Dan ligt hij dus aan die kant te slapen :) (tis dus niet alleen een knie ofzo, daar is get te groot voor, tis de hele baby die daar ligt).

5. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Yep heb dat ook. Het is inderdaad je baby. Bijzonder he :)

6. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Jeetje wat gek dat, dat al zo vroeg kan zeg... bedankt voor jullie antwoorden, stelt me weer gerust :D

7. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ja dat had ik inderdaad ook rond die termijn! Bijzonder he! Geniet er maar lekker van :)

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja hoor de uk! Hier sinds een paar dagen een kont die het leuk vind om zich helemaal naar buiten te duwen, geen gezicht :D

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zelf zou denken harde buik. Zo zag het er bij mij ook uit vroeg in de 1e zwangerschap

10. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Kan dat ook aan 1 kant dan? En is dat slecht zo vroeg in de zwangerschap?

Bijgevoegde bestanden:

11. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Lijkt mij de baby hoor. Lekker van genieten

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.042
    15.636
    113
    Nabij Utrecht
    Bij mij ligt uk ook vaak aan 1 kant (links) en met name als ik net wakker ben ;) ook zo'n leuke bult maar dan hoger en aan de linkerkant.

13. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Bij mij waren dit harde buiken. Het zag er precies zo uit, maar dan met 26 weken ;) Voelt het verder ontspannen? Of voel je spanning erop?
    Ik voelde dan namelijk wel echt een druk/spanning op die plaats en niet alsof de beeb tegen je buik aan duwt, maar echt een soort samentrekking (pff moeilijk uit te leggen haha;))

Toen het bij mij met 26 weken zo begon, bleek ik een blaasontsteking te hebben (waar ik overigens totaal geen last of weet van had) Ik had deze buiken dan wel door heel de dag heen.. Later in de zwangerschap heb ik er vrij veel last van gehad.

Ik zou zeggen; leg het eens aan de verloskundige voor?

Succes en maak je vooral niet ongerust!

14. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Op die plek voelt het dan erg drukkend... maar wanneer ik dan opsta is het ook weer weg... heb pas over een maand weer afspraak bij de vk.. maar denk dat ik de volgende keer even beter moet opletten hoe het voelt enzo en dan de vk misschien toch maar even bellen.... heb trouwens nog nooit dit gevoel of zo een bobbel overdag gehad... ;)

15. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Eigenlijk lijkt het ook best wel op mijn harde buiken. Had ze ook bij de vk en die bevestigde dat. Mijn baarmoeder ligt erg naar rechts vandaar ook een bult rechts. Ik voelde wel duidelijk verschil als het een harde buik of het kindje was.

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nee harde buiken kunnen vooral voorkomen vroeg in de zwangerschap omdat je moet (nodig) plassen.

Pas als je regelmatiger en heel vaak harde buiken krijgt moet je het melden.

Maar het kan bij jou net zo goed de baby zijn. Maar bij mij was het echt een harde buik aan 1 kant haha. Dacht eerst toen ook baby maar verder in de zwangerschap herkende ik het gevoel als harde buik.

17. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Oké dan zal ik het wel gewoon goed in de gaten gaan houden! Weet natuurlijk ook niet echt een harde buik te herkennen enzo.... eerste zwangerschap dus alles is nieuw haha :p

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Het is de baby lijkt mij, geen harde buik. Bij een harde buik verkrampt je hele baarmoeder en wordt je hele buik een harde bal. Ik heb die 'bult' ook regelmatig en ook wel eens een harde buik. Twee verschillende dingen:)

19. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Denk ook dat het de baby is, maar ik ben geen vk. Hier ligt de baby ook altijd op rechts. Als je je zorgen maakt zou je de foto misschien naar je vk kunnen mailen. Succes!

20. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het je baby is. Vaak hebben ze een voorkeurspositie, en ik denk dat dit die van hem/haar is! :D

Deel Deze Pagina