alternatief voor hcg ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door JoyceD, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Wat ik me afvraag ... is er dat iemand weet ook een alternatief voor dat hcg onderzoek ?
    Mijn huid blijft namelijk op zn minst 3 weken oranje van dat spul !
    Heb bij de keizersnede van onze jongste ook zo lang een oranje buik gehad :oops:
    Hehe , een oranje onderkantje zie ik niet zo zitten want dan komt er van klussen ook niets meer :confused:

    Bedankt alvast !

    Groetjes Joyce
     
  2. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bedoel je dat er jodium gebruikt wordt? Hier zie je niets van, want wordt inwendig gebruikt.
     
  3. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Jodium wordt alleen uitwendig gebruikt dus denk dat jij misschien bij een kijkoperatie in je baarmoeder bedoelt?

    Bij een HSG krijg je een vloeistof via je vagina ingespoten dus dan zal er zeker geen jodium op je buik komen....
     
  4. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik kan het mishebben, maar ik heb zelf ook een hcg gehad. Daarbij gebruikten ze toch echt jodium, en volgens mij deden ze dat inwendig. Dat voelde tenminste wel zo. Ze deden de jodium op een gaasje.
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Dames....;)
    Een Hcg....dat is zwangerschapshormoon ;) daar krijg je dus ook geen oranje vlekken van (als het goed is :-D)

    Een HSG...daar heb ik geen ervaring mee....Vraag het je behandelend arts!

    Succes!
     
  6. Niet meer actief

    HCG is een zwangerschapshormoon... ik denk dat je HSG bedoelt (baarmoederfoto) daar word idd jodium gebruikt om de boel te ontsmetten daar beneden....
     
  7. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Prinses dat klopt maar ze smeren toch geen jodium op je buik als ze inwendig moeten zijn...Zo bedoelde ik het eigenlijk.....
    Ze gaan vaginaal dus krijg je van binnen zeg maar jodium. Dacht dat Joyce het over jodium op haar buik had.......Haha misschien lezen we allebei er langsop......
     
  8. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    hahahaha, oke! ;)
     
  9. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Elmo , je hebt helemaal gelijk :oops: :oops:
    Ik bedoel natuurlijk inderdaad het hsg onderzoek hahaha .

    Wat ik bedoelde is dat ze dat spul (jodium) bij mijn keizersnede hebben gebruikt toen ze mn buik open sneden .
    Ik heb toen 3 weken lang met een oranje buik gelopen :oops:
    Van wat ik van de gyn heb begrepen smeren ze de liezen , de schaamlippen en de binnenkant van de vagina er mee in voor ze dat onderzoek gaan doen .
    Ik heb het hier ook in een folder staan trouwens :rolleyes:
    Alleen ik kreeg zo veel info tegelijk , dat ik even helemaal de kluts kwijt was .
    En alle vragen die ik had heb ik vergeten te vragen :oops:
    Ja , vraag me niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen hoor .
    Ik weet het zelf niet , zullen de zenuwen zijn geweest denk ik .

    Ik heb een huidziekte en alles waar kleurstof in zit trekt als het ware heel erg in mijn huid .
    Zo ook de jodium die ze in het zh gebruiken ...
    Dat spul krijg ik vanwege die huidziekte dus niet even snel van mijn huid gewassen .
    Blijft bij mij een redelijke tijd zitten , helaas :(
    Vandaar dus mijn vraag of er een alternatief voor is .

    Ik hoop dat jullie me zo beter begrijpen :oops:

    Groetjes Joyce
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk niet dat er een alternatief is voor het Hsg onderzoek, ik zou in ieder geval niet weten wat. Als je wil weten of je eileiders doorgankelijk zijn, zul je toch echt een paar weken met gekleurd onderkantje rond moeten lopen...
    En dan maar snel het licht uit 's avonds, dan moet het toch helemaal goedkomen? ;)

    Liefs,
    Snoopy
     
  11. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ik weet dat bij ons in het ziekenhuis als patiënten geopereerd worden en die niet tegen jodium kunnen dat ze dan met chloorhexidine worden ingesmeerd. Maar dat is ook gekleurd spul, dat is roze...
     
  12. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Bedankt Hannah !
    Misschien dat dat dan toch beter is als dat oranje spul .
    Als ik dat roze grotendeels weg gewassen krijg , valt dat wat er nog blijft zitten niet zo op .... hoop ik :rolleyes:
    Zal er eens naar vragen in het zh :p

    Groetjes Joyce
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik kreeg niks in mijn liezen of schaamlippen ;)
    gewoon alles inwendig. Ook jodium om de baarmoedermond schoon te maken.
     
  14. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Misschien kan ik vragen of de arts dat spul echt alleen maar inwendig wil gebruiken :rolleyes:
    Dat ze de rest van mijn lijf met rust laten dan .
    Heb nu al meerdere malen hier gelezen dat ze het inwendig gebruiken en dat is toch het gebied waar het om draaid he :p
    Vraag me af waarom ze dan in hemelsnaam de liezen en schaamlippen in dit zh ook helemaal onder die troep smeren :rolleyes:

    Groetjes Joyce
     
  15. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahah zou niet weten waarom, aangezien ze in je doos aan de slag gaan! :D
     
  16. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ja , vind het ook zo vreemd :rolleyes:
    Maar ik zal het eens vragen hahaha
    Zolang ik er maar zwanger van word , mogen ze bij mij zoveel in mijn doos roeren als ze maar willen hahahahaha
    Als ze die troep maar zoveel mogelijk beperken 8)

    Groetjes Joyce
     
  17. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Is het alternatief voor HSG geen kijkoperatie?

    Nu ja, dan verplaatst het probleem zich natuurlijk nog enkel maar van je onderkant naar je buik, want die zullen ze dan ook wel weer ontsmetten met jodium (+ dan ben je ook nog net iets langer inactief) :)
     
  18. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Een kijkoperatie lijkt me echt helemaal niets eerlijk gezegd .
    Dan ben je idd langer uit de running en wat je al zegt word het probleem alleen maar verplaatst :rolleyes:
    Dan liever de "gewone" hsg en dan hopen dat ze gewoon een ander smeerseltje hebben om de boel te ontsmetten :p

    Groetjes Joyce
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij een kijkoperatie doen ze vaak ook meteen de HSG, met een kijkoperatie op zich kunnen ze niet zien of je eileiders doorgankelijk zijn, wel of je verklevingen hebt enzo.
    Ik heb de HSG tijdens de operatie gehad, maar weet eigenlijk niet meer of er jodium zat beneden, volgens mij wel een beetje. Ze ontsmetten in principe alles wat er in de buurt komt, zodat als ze per ongeluk met hun instrumenten er tegenaan komen, het ook steriel blijft.

    Misschien is dat andere spul inderdaad wel een oplossing.
     
  20. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    De kans bestaat wel dat ze bij mij een kijk operatie gaan doen ....
    Ik heb 3 jaar geleden ongeveer het syndroom van Asherman gehad ( verklevingen aan de baarmoeder ) , dus dat zullen ze wel gaan bekijken denk ik :rolleyes:
    Zal alles wat ik nog vragen wil maar even gaan opschrijven ....
    Als ze dan toch die kijk operatie gaan doen dan kan ik wel vragen of ze het tegelijkertijd kunnen doen ( de hsg en de kijk operatie ) .
    Het syndroom van Asherman kan namelijk altijd terug keren als je het eenmaal hebt gehad .
    Dat zei de gyn tenminste toen tegen me :rolleyes:

    Groetjes Joyce
     

Deel Deze Pagina