Ik zit even met een vraagje. Me man heeft voor 2012 ouderschap opgenomen. Dus nu zitten we met berekening van de belastingdienst. De berekening is 2012 aftrekken op 2011 dan krijg je verlies die mag je indienen tot een max. Alleen loopt zijn verlof door naar 2013 en misschien neemt hij gelijk voor onze andere kinderen ook ouderschap op. Moet ik dan nu 2012 aftrekken van 2013 of nu altijd 2011 aanhouden omdat het in dat jaar inging? Snappen jullie me nog?
Ja ze gaan altijd uit van het jaar voordat het verlof in ging... maar wanneer je voor een nieuw kind opneemt, volgens mij mag je dan wel gewoon "opnieuw" beginnen. Dus wanneer hij bijv in 2014 OV neemt voor een volgend kind, dat je dan 2013 aanhoudt als "start"
Ik kan het nog nergens lezen en belastingdienst kon me er ook niks over vertellen. Dus helaas weet ik daar nog niks van
In het nieuwe regeerakkoord staat volgens mij dat ie pas in 2015 wordt afgeschaft. Ik zou effe de BD bellen
Ja volgens mij wordt de ouderschapsverlofkorting idd in 2015 afgeschaft. Zo lees ik het ook. Maar dingen kunnen natuurlijk altijd weer veranderen.