wat werkt nou echt bij darmkrampjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by moontje2008, Apr 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Alle tips zijn welkom.. al heb ik er waarschijnlijk meer last van dan Fiene, ze kijkt af en toe zo gelukzalig als er een lekkere scheet uitkomt..

heb infacol geprobeerd, maar vind ze echt heel goor..

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

moon even naar dld rijden sab simplex halen ;) werkt hier als een trein bij beide kindjes

3. Flamingo

Flamingo Bekend lid

Dec 9, 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Ja Sab Simplex!! Perfect spul, ik sluit me er volledig bij aan!

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Eerlijk? Nou hier heb ik het zo ervaren..:

Vooral niet te veel klooien met middeltjes, voeding en gekkigheid. Bronwater door de FV of bij borstvoeding toch BVvriendelijk eten en je kleine meid lekker veel bij je dragen zijn naar mijn idee toch echt de grootste tips. Warm kruikje op haar buik, warm badje of jou buik tegen haar buik(warmte) kunnen ook goed helpen. Infacol kan de darmen juist stilleggen, cinnababy maakt het eerst erger voor het beter wordt en daar zit geen moeder op te wachten, sabsimplex ken ik niet(durfde ik niet meer aan na al het geklooi).

Wat ook wil helpen, daarna was het bij ons weg, is een GOEDE osteopaat. Ik heb via ZP een goede gevonden, zou er wel eentje zoeken waarvan je zeker weet dat hij/zij goed met je kindje omgaat en er vooral bovenop zitten tijdens de behandeling, zo zorg je dat het veilig is. Hihi ik heb de arme man elke behandeling zo in zijn nek gezeten met: OH let jij wel op het nekje! Wat doe je nu? En nu? WHAHAHA hij zal wel gek van me geworden zijn maar mijn mannetje is nog wel helemaal heel:p

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Wij hebben infacol en sab simplex geprobeerd en beide hielpen niet. Mijn dochter kon wel gewoon boertjes en scheetjes laten dus kon de overtollige lucht goed kwijt. Desondanks had ze toch krampjes maar dus niet te maken met t wel of niet kwijt kunnen van lucht (denk ik hoor!) cinababy hebben wij niet geprobeerd.

Wij zijn ook naar een osteopaat geweest en die raadde ons aan om naast de behandeling orthiflor start te gaan gebruiken (verkrijgbaar bij de apotheek). Dit is niet zozeer een middel om de pijn van de krampjes te verzachten maar het is een pro biotica. Ik deed dit iedere avond in haar flesje en na 2 weken (bijna een heel potje orthiflor) waren de krampen weg! Ik denk een combinatie van de behandeling en die pro biotica. En mijn dichter had ook echt erge krampen, gillen krijsen echt verschrikkelijk :(

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik ga eens beginnen met bronwater, het water is hier namelijk gruwelijk hard!

oh mijn man roept hier dat we een kan hebben om water te filteren.. ga die dus maar eens pakken..

7. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Bij mijn zoontje had niet zo heel veel last van krampjes en bij hem werkte cinababy erg goed.
    Mijn dochter had veel meer last van krampjes, mede omdat ze veel valse lucht binnenkreeg (door lipspleet) en daar hiel infacol iets, verder buikje masseren en maar blijven lopen met dr.

Wat ik trouwens begreep van het cb is dat cinababy meer inspeelt op de onrijpheid van de darmen en infacol meer op lucht in de darmen. Noor liet heel veel scheetjes, dus vandaar infacol geprobeerd en dat hielp iets.

Ze vond het trouwens ook niet erg lekker in het begin, maar dat went wel. Net als de vit d druppels, die vond ze ook niet lekker. Ik gebruikte het wel om de voeding, omdat ze anders ervan gaat spugen. Nu gebruik het alleen nog als ze een paar dagen niet gepoept heeft en daar last van lijkt te hebben.

8. Biejie

Biejie Bekend lid

Aug 12, 2008
    723
    0
    0
    Hier werkte bij beide kindjes: rust & regelmaat!
    We volgenden hierin (onze versie) van het boek van Ria Blom; we zijn gaan inbakeren (Puckababy) en een vaste volgorde van gebeurtenissen gaan invoeren. Bij beide meisjes waren dan bijna direct de darmkrampjes over.

Er bestaan darmkrampjes die veroorzaakt worden door het wennen van de darmpjes aan voedsel (logisch...)
    Maar ook de 'onverklaarbare' darmkrampjes waarbij geen lichamelijke oorzaak is. Dat was dus hier het geval!
    Zodra ze dan de rust ervaren van het inbakeren en op het gegeven moment weten wat wanneer gaat gebeuren (wakker worden - voeden - knuffelen - box - bed) was het over!

Ik vond het iig de moeite waard om ook met dit kindje weer te proberen voordat we met allemaal middeltjes aan de slag gingen, en ben blij dat we dat gedaan hebben!

Heel veel succes, hopelijk is jullie meisje (op welke manier dan ook) snel van haar krampjes af!

9. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Bij ons maakte het gebruik van Infacol de krampjes nog veel erger en dus hebben we het linea recta in de prullenbak gegooid. Een warme kersenpit-geval op haar buikje (bovenop haar kleertjes en niet TE warm) hielp haar goed. Ook de flesvoeding roeren met een lepel en dus niet schudden, heeft geholpen. In de draagzak tegen mij aan maakte haar ook rustiger. Verder helaas wachten tot de darmpjes wat meer aankonden.

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Moon je kan het water ook gewoon fliteren en uitkoken. Al kost zon enorm pak bronwater van de aldi ook geen drol dus dit kan je ook doen(zou niet meteen barleduc gaan halen:p).

Heeft ze reflux?? Ik weet niet hoe ik erbij kom maar volgens mij heb ik iets gelezen van jou daarover? Als dit zo is, heb je haar al wel eens op haar buikje gelegd?? R. is nogsteeds zo vertrokken op zijn buikje. Oh en op je arm dragen met haar gezichtje naar de grond, buikje op je hand, dat was hier ook succes! Niet inbakeren dan hoor, dat is echt niet handig met (verborgen)reflux kindjes. Volgens mij mag het ook niet dan maar daar kan ik me in vergissen!

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Wij zijn overgestapt naar Friso Comfort en maken de flessen altijd aan met afgekookt water.
    Hij heeft nooit meer ergens last van gehad! :)
    Heb je natuurlijk alleen wat aan als je ook FV geeft...

12. Linana

Linana Niet meer actief

Het enige wat hier werkt is friso extra gemengd met normaal, aangemaakt met afgekookt water en dat in combi met 2,5 ml lactulose per dag.....
    Krijgt die dat niet, de voeding of de lactu, dan poept die niet en dan is het een super humeurig ventje.

We hebben de friso extra geprobeerd eruit te halen op advies van het cb, nou.... ik wou dat ik naar mijn moederinstinct had geluisterd, want poepen deed die toen weer niet ondanks de lactulose

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Hier gaven we ha, dus andere voeding was niet echt een optie (later al helemaal niet). Ik ben fan van de dr browns flessen. Binnen 2 dagen waren de krampen zo goed als weg!

14. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    hier een tip voor als de kleine eenmaal toch darmkrampjes heeft.. door welke reden dan ook..

bij ons hielp de kleine op je arm te dragen op t buikje. dus je legt de kleine op je arm op de buik, waarbij het hoofdje in jouw elleboog ligt en je handpalm in het buikje drukt, door de druk op het buikje trekken de krampjes langzaam weg.

sterkte

15. naatje218

naatje218 Actief lid

Jul 21, 2007
    259
    0
    0
    Ortiflor start, werkt hier super, aanbevolen door de osteopaat :)

Share This Page