Even een vraagje wat mij misschien nog hoop kan geven. Hoeveel miskramen hebben jullie gehad tot er een gezond kindje geboren werd? Hebben jullie hierbij nog hulpmiddelen/medicijnen gebruikt?
Eerst een gezond kindje, was eerste ronde raak, probleemloze zwangerschap alleen een vroeggeboorte. Daarna twee keer fout, één keer een missed abortion, één keer een vmk. Nu opnieuw zwanger, spontaan, bij 5w zwangerschap wel een bloeding gehad en dan utrogestan genomen tot aan 12w. Alles lijkt deze keer goed te gaan.
Ja 2 vmk toen 2 goede zwangerschappen toen een ma ( ontdekt met 8 weken) en nu weer een goede zwangerschap! Geen medicatie gehad... Wat is jouw verhaal? Sterkte iig!
4 miskramen, daarna een gezonde dochter 1 miskraam, daarna een gezonde zoon 1miskraam + 1 BBZ, nu zwanger van ons derde wondertje
Ik vroeg het me ook al af. Ik heb nu mijn 3e miskraam. En alle onderzoeken zijn steeds goed. Heb nu wel van de gyn informatiepakketje meegekregen over een onderzoek wat er loopt met wat ik hierboven las. Dat je 2x daags capsules moet inbrengen tot aan de 12weken. Dus daar ga ik de volgende keer mee beginnen.
Miskraam met 8 weken .. Daarna gezonde zoon Nu missed abortion met 12 weken.. Dus nu afwachten wanneer t weer raak zal zijn en of t goed gaat verlopen...
Eerst een miskraam toen een zwangerschap met daaruit een gezonde zoon. Wel met de zeldzame complicatie 'herpes gestationes'. Nu inmiddels weer 3 miskramen en we gaan nu onderzoeken krijgen waardoor het komt.
Ik heb nu 3 miskramen gehad. Loop ook in Gent, maar dinsdag te horen gekregen dat alle onderzoeken en uitslagen goed zijn. Ik vroeg me af of het echt nog pure pech kan zijn. Maar zoals ik bij sommige lees is er nog wel hoop. Dat utrogestan kun je dat zo krijgen? Dat hebben wij nog niet geprobeerd, is okk nog niks over verteld aan ons
- 1 missed abortion, daarna gezonder dochter. - 1 mk, daarna zoon* met trisomie 18, zwangerschap afgebroken bij 22+3 wkn. - 4 miskramen, waarschijnlijk agv een chronische infectie van het baarmoederslijmvlies. Na 2 antibioticakuren, Utrogestan en aspirine ben ik nu 20 weken zwanger van ons derde kindje.
-1 mk 10 weken - gezond kindje - 2 mk (12,4 wk en 10 wk) - nu spannende zwangerschap (29 wk. zwanger) door veel bloedverlies (hematoom), gelukkig is het vloeien gestopt met 20 weken Na de derde miskraam hebben wij onderzoek laten doen. Hier is niets uitgekomen. Heb deze zwangerschap ook niets extra's gebruikt.
@ vlindertje, Ik vraag het me stiekem ook een beetje af, maar wat heb je eigenlijk aan deze informatie? het kan je alleen maar onzekerder maken of juist blijer? Ik heb eind April, nu precies 1 week geleden een vmk gehad bij 5 weken. En ja, ik ben ook bang en onzeker nu. en of een volgende zwangerschap meteen goed zal gaan, dat zal niemand weten... Ik hoop het van harte en ik hoop het voor iedereen hier De ene heeft er 1 en daarna een goede zwangerschap en gezond kindje en een ander heeft er meerdere. Mijn verloskundige zei dat het lichaam gewoon merkte dat er iets niet goed is en het dan dus afstoot, dus hopelijk is het de volgende keer gewoon goed
Heb nog nooit een miskraam gehad. In ronde 8 raakte ik zwanger van onze dochter, en ze is nu bijna 8 maanden. Maar maakt al deze informatie je niet erg onzeker ??
Nee deze info maakt me juist niet onzeker. Ik heb er nu 3 achter de rug en in gent niks uit de onderzoeken gekomen. Doordat ik lees dat mensen al meerdere miskramen hebben gehad en daarna toch nog een gezond kindje hebben gekregen geeft me alleen maar hoop (die er nu eigenlijk niet meer is). Klinkt misschien stom, maar geeft wel steun aan mij om door te gaan om te blijven proberen. 3 miskramen heeft een behoorlijke inpact op me gehad, maar denk dat ik jullie dat niet hoef te vertellen
@vlindertje: Ik snap je helemaal. Je topic geeft mij ook hoop terwijl ik al het bewijs heb dat het kan, maar 3x achter elkaar in zo'n korte tijd hakt er behoorlijk in. Wij gaan ook de molen in voor onderzoeken, maar gyn en verlos waarschuwen ons dat er hoogstwaarschijnlijk niets uit zal komen.
4 miskramen in 2 jaar tijd (3 in het eerste jaar) daarna twee goede zwangerschappen vrij dicht op elkaar.