Discussie over ziek zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door happynienja, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik moest vannacht rennen naar de wc om over te geven en daarna nog drie keer tot nu toe.
    En voel me heel slap en beroerd.
    Het begon gisteren al dat ik me beroerd voelde.
    En net vraag ik aan m'n vriend of hij thuis kan blijven omdat ik het niet ga redden met twee kids vandaag, en eentje nog ziek ook.
    Krijgen we weer een discussie over dat ik er op het laatste moment mee kom en dat het moeilijk gaat worden.
    Dat gebeurt nou altijd met dit soort dingen..
    Toen ik zwanger was redde ik het ook niet meer om voor Martijn te zorgen en pas toen ik in het ziekenhuis werd opgenomen had hij door dat het serieus was.

Hoe zijn jullie mannen daarin?
    Zeggen die wel, kruip maar lekker in bed?
    En brengen hun weleens een kopje thee of iets? Die van mij namelijk niet..
    Hij is er ook zo een die pas thuis blijft als hij niet meer op z'n benen kan staan.pfff mannen!

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tja, zou makkelijk zijn als je een week van te voren weet dat je ziek wordt;)
    Mijn man is vrij makkelijk.. Hij kan niet zomaar vrij nemen aangezien hij doordeweeks niet thuis is.. als ik in het weekend ziek wordt en me echt beroerd voel neemt hij wel vrij als ik het hem vraag..

Hij neemt de zorg van Lenn dan ook gewoon over, hoef daar gelukkig niet om te vragen.. Ik lig dan lekker in bed en man en kind komen af en toe bij me om even te spelen of tv te kijken..

kopje thee e.d. weet ik niet wat hij zal doen.. hij denkt daar nooit aan.. als ik het hem vraag is er geen probleem en komt hij het zonder zeuren brengen..

ik vind het behoorlijk flauw van je vriend.. Ik vind het met één kind al verrekte zwaar als ik zelf ziek ben, laat staan met twee..

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    mijn man blijft echt nooit huis als ik ziek ben.
    vind het eerlijk gezegd wel onzin ook....ff doorheen bijten

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    #4 consider, 14 dec 2010
    Laatst bewerkt: 14 dec 2010
    Als ik ziek ben, en mijn man is thuis (alleen in de weekenden, is ook militair) dan neemt hij alles over en zorgt ook voor me.

Door de week zal ik het toch echt zelf moeten doen aangezien hij dan op zijn werk is.
    Ik zou hem dan ook niet vragen om vrij te nemen...tenzij ik echt helemaal niks meer kan.
    Gewoon nergens heen gaan vandaag en je kids ook in pyama laten, een dagje niet douchen is echt niet zo erg.
    Veel beterschap!

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ja vervelend is het wel ,maar ik zou mijn man echt nooit vragen vrij te nemen van zijn werk voor zoiets. Als je nou bijv in het ziekenhuis ligt, of echt verplichte bedrust moet voor het e.a. vind ik het wat anders ,maar voor een (buik)griepje ,zou ik het niet in mijn hoofd halen. Hier ook wel eens ziek geweest met kids, ja dan is het toch even kiezen op elkaar.

Als mijn man vrij is als ik een griepje heb ,helpt hij uiteraatd sltijd mee. Vind dat ook wel vanzelfsprekend.

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik denk niet dat mijn vriend hier zo makkelijk vrij voor zou kunnen krijgen (op het laatste moment)... en eigenlijk heb ik liever dat hij zijn vrije dagen bewaard voor leuke dagjes vrij en vakanties.

Andersom zou ik bij mijn werk ook niet zomaar vrij kunnen krijgen, als mijn vriend ziek is... tenzij hij echt écht helemaal niks meer kan, dan is het calamiteiten of zorg verlof... anders kost het me mooi een vrije dag (áls ik al vrij kan krijgen op het aller laatste moment)...

Beterschap in elk geval!!! Hopelijk knap je snel weer op!

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    volgens mij ben ik dan de enige die zou vragen of man kan thuisblijven..
    als mijn man ziek is verschoont hij ook geen luiers hoor;)

als je gewoon niet fit bent vind ik het wat anders, maar als je echt flink ziek bent zie ik niet wat er raar aan is..

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nou heb mijn man 1 keer opgebeld op zijn werk en gevraagd of ie naar huis wilde komen.
    Dat was paar maanden geleden. Kreeg opeens een hele erge buikgriep. Maar echt heel erg. Kon de wc niet meer afkomen. Met elk woord dat ik probeerde te zeggen moest ik overgeven en dan kwam het aan de andere kant ook uit.

Zou ook niet weten hoe ik toen voor de kinderen had moeten zorgen. Ff flesje maken met wat druppels kots van mama erbij? Baby naar boven tillen al kotsend en poepend?

Dus mijn man is meteen naar huis gekomen zodat ik kon bivakkeren in de badkamer ;)

9. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

die van mij zou ook echt niet thuis blijven,
    als ik ergens last van heb,
    dan probeert hij zo weinig mogelijk tegen mij te zeggen
    en is dan heel chagerijnig

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mijn man doet er trouwens ook niet moeilijk over.
    moest er nog bijkomen ook zeg. Als hjij ziek is kan ie in de ziektewet en thuis op bed lekker uitzieken. En als ik ziek ben dan moet ik maar door al kan ik niet?

Kijk voor verkoudheid enzo hoeft ie niet thuis te blijven. Nu heb ik een fikse oorontsteking en verzorging van mijn kindjes en huishouden is echt ff zwaar maar wel te doen ( met pijnstilling )

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Onzin?? Heb je ooit wel eens een goede buikgriep te pakken gehad?

Dat je niks anders doet dan kotsen, kotsen en nog eens kotsen. Dat je op de wc zit met nog een emmer voor je omdat het er aan beide kant uit komt??? Je hoeft je maar te bewegen en de volgende lading komt...

Door kun je echt niet ff doorheen bijten hoor als je de zorg van je kinderen ook nog hebt. Tjee moet er niet aandenken zeg, dat ik dan ook nog eens voor mijn kinderen moet zorgen.

Uiteraard blijft mijn man dan thuis, zal wel moeten. Tenzij mijn moeder bijv thuis is dan gaan ze daar heen.

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Goh wat een leuke zorgzame man heb jij zeg :(. Zo'n reactie van je vent vind ik echt zo belachelijk. Kan me niet voorstellen dat mijn man zoiets zou doen...

13. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    mijn man heeft een eigen zaak en kan dus echt niet thuisblijven als ik ziek ben.
    in zijn pauzes en als ie kan is ie er wel, maar meestal stuurt hij z'n moeder... hahahaha
    normaal kan ik ze niet uitstaan, maar als ze op zo'n moment komt helpen ben ik ze natuurlijk wel dankbaar!

14. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik ben ook een paar keer heel erg ziek geweest en toen ook aan mijn man gevraagd of hij thuis kon blijven maar dat gaat gewoon niet. Hoe rot het ook is als moeder kan je eigenlijk nooit ziek zijn heb in de loop van der tijd wel begrepen. Je moet echt doorzetten.

En heb je zelf geen ouders aan wie je kan vragen of ze even een paar uurtjes kunnen komen?
    sterkte

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het niet gek als je vraagt aan je vriend om thuis te blijven. Is misschien even vervelend met z'n werk, maar als het kan, waarom niet?

Zelf vraag ik het niet zo snel, even doorbikkelen en het lukt wel aardig.

16. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ja dat had ik toen ook. Aan beide kanten kwam het eruit. Maar this net of mijn zoontje het wist dat ik erg ziek was en was echt een superbraaf jongetje op dat moment. Toen heb ik me die dag er wel doorheen geslagen.

17. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier sluit ik me bij aan. Het is natuurlijk afhankelijk van hoe ziek je bent, en wat voor kindjes je hebt. Als je nu de hele dag nog kotsend boven de wc hangt, is het misschien handig als er nog iemand in huis is. Je man of in mijn geval zou ik een van mijn (schoon)ouders vragen.
    Als moeder kun je inderdaad niet ziek zijn..:)

18. Alita

Alita Niet meer actief

Tja het ligt er ook weer aan hoe erg je ziek bent...
    De kinderen kun je ook misschien naar opa en oma brengen?

19. Alita

Alita Niet meer actief

tja is idd waar;)
    Maar nu kan mijn vriend heus wel zijn kinderen verzorgen;)

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het is nog niet voorgekomen gelukkig! Alhoewel, toen ik tijdens mijn zwangerschap misselijk was, is hij wel eens eerder thuis gekomen van zijn werk. Toen voelde ik me overigens ook echt beroerd.

Mijn man zou dus wel vrij nemen ja. Alhoewel zijn eerste reactie wel altijd is dat het niet goed uitkomt (ook als bijv. zoonlief ziek is en ik niet thuis kan blijven). Maar diezelfde reactie geeft ie ook als ie vakantie heeft haha. Het komt hem gewoon nooit uit, wat de reden ook is ;) Nu lijkt het alsof ie nooit vrij neemt, maar hij is juist erg veel thuis :) Hij werkt nu bijv. ook nog maar 3 dagen per week omdat het even hectisch is hier met 2 kleine kinderen (beide enorm aandacht vragend waardoor we allebei moeite hebben om alleen te zijn met beide kinderen).

Deel Deze Pagina