Morgen ingeleid...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Cindell, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Vandaag ben ik naar de gyné geweest voor een CTG. Daarna werd ik nog even onderzocht. Nu heb ik zwangerschapssuiker (onder controle) en blijkt ons kleintje toch wel stevig in zijn vel te zitten, dus gaan ze morgenvroeg inleiden. Aan de ene kant ZALIG... morgen hebben we ons kleintje in onze armen!! Aan de andere kant ben ik er wat zenuwachtig over en heb ik toch een beetje schrik. Wat kan ik verwachten..? Dus dames met ervaring: verlicht mij :D Hoe hebben jullie dit ervaren?

Groetjes,
    Cindell

2. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Ow ja, ik heb zo'n 2 cm opening. En de BMM is al meer verstreken, maar nog niet volledig.

3. kiekeboe

kiekeboe Actief lid

21 aug 2008
    108
    0
    0
    Ik zou zeggen; laat je niet gek maken. Ga er maar van genieten. Ik zou best met je willen ruilen hoor, met de zekerheid dat je de kleine morgen in je armen hebt. Laat alles maar op je af komen. Ik heb geen ervaring met inleidingen, maar neem voor de zekerheid wel vermaak mee, want het kan nog best lang duren volgens mij!
    Succes en geniet daarna maar lekker van de kleine en je blubberbuik ;)

4. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik heb ook geen ervaring met inleiden, maar wat ga jij een mooie dag tegemoet morgen! Ik ben stiekem een beetje jaloers, zou zo graag mn bevalling over doen dus ik zeg: GENIET !!

en heel veel succes en sterkte!

5. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik heb wel ervaring met inleiden het is pittig maar dat is een gewone bevalling ook.
    Als je al ontsluiting hebt krijg je een infuus en breken ze je vliezen.
    Dan is het wachten op de weeen als je die hebt word ieder uur het infuus hoger gezet.

Ik wil je heel veel succes wensen

6. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee. Ik word waarschijnlijk ook ingeleid met 38 of 39 weken. Vind het enorm spannend, maar kan ook niet wachten tot we onze kleine in de armen hebben!

7. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Bedankt allemaal! Het gaat inderdaad een heel spannende dag worden morgen. Ik probeer het over me te laten gaan. Moest het te erg zijn, kan ik nog altijd een epidurale vragen. Maar dat wacht ik morgen af. Natuurlijk weet ik dat een bevalling pijn doet, maar of het te harden is, weten we morgen.

Bedankt voor de steun, en meer ervaringen mogen nog altijd gepost worden.

@ Kiekeboe: gelukkig duurt het bij jou ook niet meer zo lang. Nog anderhalve week tot je uitgetelde datum. Ik weet ook dat je dan lang niet altijd bevalt, maar het einde is toch weer in zicht.

@ Krissie: hoe komt dat je waarschijnlijk ook ingeleid wordt?

8. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Ik ben ook ingeleid. Maar dan met een hormoonveter. 2feb eerste keer, gebeurde niks. 3e weer, rond 17.30u kreeg ik weeen die te doen waren, 18.30u was het niet leuk meer ;) 20.05u geboren! Snel, heftig, maar te doen!

9. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Oei, dan is het nog niet zeker dat we de kleine morgen in onze armen mogen sluiten? Ik dacht dat ze zeiden dat ze eerst met een tablet gingen proberen. Ik veronderstel dat ze daarna de vliezen zullen breken.

Jacoba, hoe lang duurde uw bevalling na het inleiden?

10. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    4 maanden geleden zat ik precies zo. Bij mij hebben ze de vliezen gebroken en aan het infuus gehangen. Toen dat eenmaal gebeurd was had ik binnen 3 uur volledige ontsluiting. Het ging in een razend tempo.
    Maak je niet druk en laat het lekker over je heen komen en... GENIET! Succes morgen!

11. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    dank je :D

12. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Cindell, bij mij zat alles nog potdicht ;)

Succes!

13. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Hi,

Spannend zeg!! Ik werd ingeleid omdat ik pre-eclampsie had en het Hellp dreigde te worden. Ze vertelden mij ook '' morgen heb je , je kindje zeker in je handen maar niet dus haha. Bij mij was alles nog niet rijp genoeg om het soepel te laten verlopen, ik was 37.7 weken zwanger. Ik heb eerst drie hele dagen vaginale tabletten ingebracht gekregen die niets deden. Op de laatste avond werdt er ''grof geschut'' ingezet, namelijk een ballon in de baarmoedemond die werd gevuld met water en daardoor ontsluiting forceerde. Dat heeft na een hele avond en nacht weeën 3 cm ontsluiting opgeleverd. Maar 's avonds om 20.00 uur was ik nog niet verder dan 6 cm en werdt er uiteindelijk gekozen voor een keizersnede.
    Dit is het nadeel van inleiden, soms is je lichaam er nog niet klaar voor en werkt het gewoonweg niet.

Jij bent al langer zwanger en wie weet is jouw lichaam er wel klaar voor! Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je,je kindje morgen inje armen kunt houden!!

14. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik ben met siënna ook ingeleid toen ik 2 cm ontsluiting had...

half 9 ziekenhuis..
    9 uur vliezen prikken
    9:30 weeen opwekkers
    11uur begonnen de weeen minder leuk te worden..
    12:30 vroeg ik pijnstilling (kreeg ik niet 5 cm onstluiting)
    13:06 Siënna in mn armen:D

vooral t laatste half uurtje was heftig 5cm naar kindje in armen in half uurtje doet pijn ;) maar al met al was t een fijne vlotte bevalling en hoop dat jij t zelfde gaat krijgen.

succes morgen enne veel plezier met je uk, aangezien je toch al een klein beetje zelf op weg bent zal je je ukkie morgen wel te zien krijgen :D

15. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes morgen!

Ik word waarschijnlijk ingeleid omdat ik galstenen heb met de afgelopen week zeer veel aanvallen. Dat put me uit en daarom willen ze gaan inleiden. Daarna nog een aantal weken rust en dan word ik geopereerd. Niet leuk, maar hopenlijk kunnen we daarna echt gaan genieten.

Ik ben benieuwd naar je verhaal!

16. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik nen mij bijde kinderen ingeleid, 1e had ik ook 2 cm ontsluiting en zijn mijn vliezen gebroken en infuus in gehad na 13 uur wad het.gepiept, makkelijke bevalling gehad ik kreeg meteen harde buiken na het regend van de vliezen maar geen eren, 2 uur later infuus gehad en ba een uur kreeg ik weeen. Bij de 2e had ik maar een vingertop opening en toch zijn de vliezen gebroken kreeg geen weeen ook niet met infuus, ze hadden het op maximaal staan en nog voelde ik niet.veel. na 6 uur nieuw infuus gekregen en ik kreeg meteen hele heftige weeen die onze.zoon niet.aan kon en dus ben ik naar de ok gegaan voor een ks, viel ook allemaal reuze mee! Hoop dat je tegen het middaguur vandaag.je ukkie vast hebt want het kan heel snel gaan meid Suc6.

17. Female

Female Niet meer actief

Ik woon ook in Belgie, en vroeg me vd week ook ineens af dat ik eigenlijk geen flauw idee heb hoe ze dat hier doen, inleiden...?
    In welk zh moet je bevallen? (als ik vragen mag he ;))

18. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    @Cindel Bij Elisa duurde het 1,5 uur en bij Martina 3 uur.
    Maar dit lees je waarschijnlijk pas als je al bevallen bent.

19. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

7.00 uur ziekenhuis had al 3 cm ontsluiting
    9.00 uur vliezen gebroken ( gynecoloog geprikt)
    9:30 weeen opwekkers
    11.00 uur begonnen de weeen
    16:00 ruggenprik (had 5 cm onstluiting)
    22.00 volledig ontsluiting ruggenprik stop gezet
    22.45 persen (45 min.) en ze was eindelijk geboren.

Hoop dat je een snel bevalling krijgt bij de ene duurt het langer als de andere... na de ruggenprik hoog koorst erbij gekregen...

20. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Hallo,
    Ik ben beide keren ingeleid en heb 2 totaak verschillende bevallingen gehad.
    Bij de oudste ben ik op maandagochtend ingeleid met tabletjes en kreeg wel weeen maar geen ontsluiting extra. Om 4 uur s,middags zijn ze opgehouden met inleiden en ben ik naar zaal gegaan. De hele naht weeen gehad en weinig geslapen. de volgende ochtend weer tabletjes en s,middags om half 1 mijn vliezen gebroken en aan het infuus. Was op dinsdagmiddag 3 uur bekaf en had erge rugweeen had nog steeds maar 3 cm ontsluitingdus schoot niet op. Toen een ruggeprik gehad en binnen 3 uur bevallen.

bij mijn tweede dohter konden ze gelijk mijn vliezen breken en infuus. Had buikweeen en deze waren goed te doen tot 8 cm nog grapjes zitten maken tussen door, toen werd ik misselijk en moest ik spugen, kreeg het zwaar maar toen was ze er met 45 minuten.

Het zijn veel horror verhalen die je leest maar zo zie je heb het twee keer gedaan en was 2 keer anders.

succes alle meiden die nog moeten bevallen dat jullie maar snel een gezonde prachtige baby mogen hebben!!!

Deel Deze Pagina