Al een week of 8 was onduidelijk hoe ons menneke lag..na een korte echo met 34 weken kwamen ze erachter dat het een stuitligging is...Rustig afwachten en met ruim 35 weken leek het weer te zijn gedraaid...Maar helaas, rond de 36 weken was puk weer in zijn vertrouwde houding... Nu word ik doorverwezen naar de gyn...ik ben me aan het bedenken wat ik nu verder wil, maar vind het moeilijk! Ik voel niet veel voor een versie, weet niet goed waarom, lijkt me zo naar voor het kindje en of het lukt? Ik denk dat ik niet voor een natuurlijke bevalling zou kiezen, vanwege de risico's...Bij mijn eerste bevalling vorderde de ontsluiting uiterst traag, werdhet ziekenhuis werk, weeenopwekkers, pijnbestrijding en uiteindelijk een flinke knip...Absoluut niks vreemds, maar erg vanzelf ging het dus niet.. Nu zou ik het eigenlijk heel erg fijn vinden om van mensen met eravring te horen hoe zij dit hebben gedaan...vooral reacties over een kiezersnede, want daar weet ik niet genoeg van...Thanks!
heej meis.. er is een topic geopend bij "zwangerschapsclubs" Stuitliggen, einde zwangerschap... misschien heb je er wat aan.. ik vind t wel prettig om met meerdere mensen ervaringen en meningen te wisselen.. www.stuitlig.nl heeft ook ene intervieuw met een gyn over versie.. vond ik een fijn stuk... Lastig he.. ik hoop maar dat ze nu goed blijft liggenhier.. zou niet weer in dubio iwllen zitten al zal ik hier wel voor een versie gaan..
Idd zoals Ichtus zegt, bij de clubs hebben we een topic waar je met elkaar kan meepraten... Hier hetzelfde dilemma als jij, ik heb wel een echo+versie gepland staan, maar ik weet nog niet of ik die versie doe, voor mijn gevoel nu wil ik hem niet laten doen, maar goed ik mag nog een klein weekje nadenken. Ik vind de keuze stuitbevalling of ks ook moeilijk hoor. Ik ga vrijdag naar de arts en ga daar mijn vragen ook bespreken, want het enige wat ik wil, is de veiligste keus voor het kindje...
Ik heb met 35 weken een geslaagde versie laten doen. Was niet echt pijnlijk alleen een drukkend gevoel. Ze hielde onze kleine man heel goed in de gaten en als de gyn denkt dat het niet kan, gaan ze er niet eens aan beginnen.Het ging heel goed en daar door ben ik met 41 weken heerlijk thuis bevallen. Succes met het maken van je beslissing en je evt keizersnee!
Hier eerst geprobeerd te draaien, wel een half uur lang. Maar het lukte niet. Men stelde voor het opnieuw te proberen de week er op, maar het voelde niet goed. Daarom besloten haar door middel van een keizersnede te laten halen, hier geen spijt van gehad. Voor haar was dit het veiligste. Succes!
Hier met 36 weken een geslaagde versie gehad, zonder pijn en het was snel gebeurd. Ik kan je dit dus aanraden.