Dag van bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bilou, 14 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er was al een soort gelijke topic hierover, maar vind hm ff niet.

Wat hebben jullie op de dag van bevalling nog gedaan? Waren jullie de dag dat de weeen begonnen/vliezen braken actief of uitgerust?

Is de bevalling overdag of snachts begonnen?

Hihi gewoon nieuwsgierig!

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    De dag van mijn bevalling begon zo'n beetje met het breken van de vliezen. Ik was namelijk gewoon naar bed gegaan en voelde om 0.15 ineens nattigheid (letterlijk en figuurlijk)! De kleine is om 8.31 geboren. De rest van de dag geleefd op adrenaline, dus ondanks dat ik een nacht had overgeslagen viel het wel mee met de moeheid.

3. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook bevalling begonnen met het breken van de vliezen. Gebeurde rond 3.15 en 10.42 is ons mannetje geboren. Op de dag zelf (voor het breken van de vliezen) vrijwel niks gedaan. Lekker geluierd thuis.

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bij de oudste werd ik 's ochtends wakker met weeën. Overdag een beetje opgeruimd, gecomputerd.. 's Avonds werd het heftiger en 's nachts is ze geboren.
    Bij de jongste hebben we 's ochtends lekker uitgebreid ontbeten, zijn we het geboortebord gaan halen, bij schoonouders op visite geweest en boodschappen gedaan. Daarna ben ik lekker in bad gegaan, omdat we 's avonds naar een feestje zouden gaan. Dat feestje hebben we niet meer gehaald want een paar uur later is onze jongste meid geboren.. (tijdens de eerste weeën het huis nog flink gepoetst trouwens..).

5. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik werd smorgens om 10 over 4 wakker met weeen. Toen nog wat geslapen en ochtend beetje in bed blijven liggen tv kijken. Ik durfde de deur niet uit omdat de weeen soms wel wat heftig waren en ik ze echt rustig op moest vangen. Ik heb de hele dag rustig aan gedaan en nog een film gekeken en beetje achter de labtop spelletjes gespeeld en zoveel mogelijk geprobeerd mijn energie te sparen. Uiteindelijk bij 8cm heeft de vk mijn vliezen gebroken en later ben ik naar het ziekenhuis gegaan omdat de persweeën uitbleven en daar is om 23.10uur onze zoon geboren.

Overigens zijn we de avond ervoor nog op pad geweest en stond ik het huis toen nog wel te poetsen.

6. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik ben 's avonds nog gaan winkelen met mijn moeder.. 's Nachts rond 3 uur een keer wakker geworden maar weer kunnen slapen, omdat ik niet door had wat het was.. Om kwart over 7 weer wakker geworden, man wakker gemaakt, VK gebeld en om 14.19uur was onze kleine man er.

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hier hele dag gelopen/gewinkeld en rond 17.00 begonnen heel licht te weeen.
    om 02.30 werd het serieus en had ik vanaf uurtje of 24.00 niet echt meer veel geslapen.
    gelukkig een prima bevalling die ik wel mee vond vallen :)

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.743
    1.061
    113
    Ik heb nieuwjaarsdag nog de boom opgeruimd en de kerstspullen opgeborgen Mn huis gesopt,nieuwjaars fam borrel gehad tot 17u. Had wel wat harde buiken toen. Om 18u gaan timen en de harde buiken kwamen wel erg regelmatig.. man wilde vk bellen ik vond t nog niet dodig.. dacht dat t niks was.. vk kwam om 20u had toen 4/5 cm. Om 4.08 bevallen na 2.5u!!! Persen..

9. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ik denk dat ik vanaf de eerste wee niet meer instaat ben om wAt te doen..... Kijk zo naar de bevalling uit !!! En Naar ons kindje natuurlijk :)

Kan niet wachten !!! Nog 7 weekjes !!!! Dus moet nog ff blijven zitten

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik werd rond 2.30 u 's nachts wakker van een wee. Heb toen de hele nacht precies om de 8 minuten lichte weeën gehad (ik twijfelde of het mijn darmen waren, maar daar kwamen ze wat te precies om de 8 minuten voor). Tegen de ochtend begon het pijnlijker te worden en ging er steeds iets minder tijd tussen zitten, en vanaf een uur of 11 was het niet meer leuk. Mijn zoontje is uiteindelijk geboren om 15.00 uur 's middags. Ik heb die dag dus weinig anders gedaan dan in het begin wat tv kijken tussen de weeën door, en al snel voornamelijk weeën weggezucht en weggepuft.

De dag er voor had ik overigens heel weinig gedaan, want ik was toen zooooo moe. Ik had het zelf helemaal niet in verband gebracht met de naderende bevalling (ik was pas 2 weken later uitgerekend), maar achteraf denk ik wel dat ik daarom zo moe was, er was gewoon al iets gaande.

11. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    om 11:30u begon het te 'rommelen'. Toen vanalles boven klaargezet en alvast mijn tas voor het ziekenhuis bij de deur . gezet etc. Ik had bijv nog een strijkwas liggen met de gedachte als ik afleiding zocht die dan te gaan doen - echtniet ... ). Tegen 15:00 werd het wat heftiger en ik had gelezen om dan lekker te gaan ontspannen in een warm bad. Ik het bad vol laten lopen, ik erin, ontspannen???? Echtniet... haha... Ik wist niet hoe snel ik weer uit bad moest komen. Wat irritant.
    Ben toen gewoon op de toilet gaan zitten in de badkamer, rieten wasmandje naast mij met drinken en telefoon erop. En tot dat we vertrokken richting ziekenhuis om 17:30u ben ik daar gebleven.
    21.30u is mijn zoontje geboren in het ziekenhuis. :)

12. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Na een onrustige nacht om 6.30 uur opgestaan en een bordje brinta gemaakt en tegen 7 uur de verloskamers gebeld. Tegen 7.30 uur richting het ziekenhuis gegaan en om 8 uur waren we daar. Toen pas begon mijn bevalling.

Werd ingeleid ;)

Sorry ben wat vervelend vandaag. #ligtaandehormonen

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was ik het zat die dag. Mn lijf vond het wel mooi genoeg geweest.
    Ik heb nog mdf letters met behang beplakt voor de oudste haar nieuwe kamer. Moest nog naar de winkel en besloot dat dat de laatste keer was voor de bevalling. Verder benedenverdieping nog schoongemaakt.
    s Avonds op bed liggen lezen tot half 12 zodat ik goed moe was en hoopte te kunnen slapen. nacht ervoor had ik flinke voorweeen.ik sliep bijna toen mn vliezen braken om 23.55u.
    Om 6.49u is ze geboren

14. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Om 11 uur sochtends slijmprop verloren, verder niks aan de hand. Overdag nog boodschappen gedaan, in huis wat gerommeld, om 1 uur snachts is het begonnen met het breken van de vliezen en gelijk weeën, geprobeerd om beneden nog wat tv te kijken, kon het niet echt meer volgen op t.v. Om 6.15 uur ons dochtertje geboren!

15. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier de dag van de bevalling een gewone normale dag gehad, we zijn 's avonds nog bij m'n schoonouders wezen eten. Om 20.30 uur de eerste harde buik, om 23.00 uur serieuze (rug)weeën en om 00.10 uur is ze geboren...

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zondag avond had ik het helemaal gehad, huilen, en toen maar naar bed gegaan, huilend, want zat er doorheen. Om 6u 's ochtends werd i wakker toen ik me omdraaide, voelde "pang" en kreeg een natte onderbroek. Toen ik de verloskundige belde was ik dus lekker uitgerust ( wou nog even gaan strijken en afwassen wan had geen weeën ) maar moest hals overkop naar het ziekenhuis ivm meconiumhoudend vruchtwater. Ze is dinsdag ochtend om 00.21 geboren, toen was ik zo uitgeput dat ik dacht "Ik mis de geboorte van mn kind ( spoed KS ) ik ben zoooo moe dat ik gewoon in slaap val hier op de operatietafel!

17. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier hadden we de tuin gedaan 18 vuilniszakken klimop uit de tuin weggehaald toen begonnen de weeen.

18. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Werd op zaterdagochtend rond 8.00 wakker van een vervelende rugpijn, wat ik nog erg vervelend vond omdat ik eindelijk eens goed had geslapen :D onder de douche gestapt en zelf me benen en down under (geprobeert te scheren hahaha) tegen 8.45 me ouders maar wakker gemaakt zo van ik heb rugpijn en een vage druk op me onderkant :)( woonde door omstandigheden tijdelijk weer thuis) en om 9.30 braken me vliezen in de keuken hahaha iedereen in snelvaart aankleden en zh gebeld en mocht gelijk komen.
    Iets voor 10.00 daar op de vk kamers en had ik al 4cm ( aha die vervelende rugpijn zijn weeen) en toen begon het pas echt, ik had alleen rugweeen en had het niet meer ik lag aan allerlei banden en snoeren en ook is er een draaitje op zoonlief koppie geplakt , ik kon dus alleen maar liggen.
    Om 15.10 had ik volledige ontsluiting maar omdat zoonlief scheef met koppie was gaan liggen en hij het niet lekker deed namen ze wat bloed af van hem voor onderzoek en daar lig je dan terwijl je lichaam het overneemt te proberen hem binnen te houden.
    Om 16.30 kwam de gyno binnen van het gaat slecht met uw kindje en ze had het over een keizersnede. Ik kon alleen denken tegen de tijd dat ik beneden ben en ben verdoofd gaat het niet goed komen hartslag van zoon was zo laag ...dus ging uit alle macht persen :)
    Gyno had al snel door dat ik niet zou luisteren dus ze pakte de vaciuumpomp erbij en om 16.55 zag zoonlief het daglicht.
    Gyno feliciteerde me later en zei dat ik idd zijn leven had gered door toch eigenwijs te zijn navelstreng zaten 2 knopen in.
    Onwijs heftig allemaal maar ik zou het zo over doen :D

19. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Werd om half 9 wakker met regelmatige krampen. Aanwezig maar niet vervelend. Moest naar het ziekenhuis voor controle en ze zagen lichte weeen maar dat kon vals zijn. Daarna nog even op visite geweest en boodschappen gedaan. Rustig gegeten en voelde ze wel steeds sterker worden. Die avond nog braken mijn vliezen en moesten we naar het ziekenhuis. 2 com dus ging nog wel even duren maar na twee uur had ik persdrang en isons kindje geboren. Eigenlijk een gewone dag geweest

20. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Op vrijdagochtend zijn mijn vliezen gebroken (wat ik niet meteen door had)
    Om 8.00 waren we in het ziekenhuis, controle omdat ik overtijd liep. Toen bleek inderdaad dat ik vruchtwater verloor.

Toen zijn we naar huis gegaan, even langs mijn schoonouders, even boodschappen gedaan, en nog even wat gaan eten (mac donalds, geen succes geweest de aankomende nacht gebleken ;))

Toen naar huis en daar zitten wachten.
    Uiteindelijk kreeg ik om 23.30 weeen en om 4.00 naar het ziekenhuis waar om 5.45 mijn dochter werd geboren :D:D

Deel Deze Pagina