Inleiden aanstaande maandag

Discussie in 'De bevalling' gestart door Annemarie1982, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie1982

29 jul 2009
    32
    0
    0
    Gister controle gehad bij gynaecoloog. Ben 16/11 uitgerekend. Gister bleek dat ik 'al' 2cm ontsluiting heb en er verminderd vruchtwater is. Daarom besloten om as maandag in te leiden, mocht het voor die tijd niet al zijn begonnen. Van mijn zoon ben ik 3 jr geleden bevallen dmv keizersnede.

Inleiden begint dmv vliezen breken en daarna aan infuus.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen. Hoe is jullie ingeleide bevalling gegaan? Kwamen bij sommigen van jullie de weeen al op gang na alleen vliezen breken? Heb je pijnstilling gehad? Heb je tips? Ik ben redelijk relaxed (tot nu toe) omdat ik toch niet weet hoe het is om te bevallen (natuurlijk of inleiden) geen vergelijkingsmateriaal heb dus en het er toch uit zal moeten ;) Maar ervaringen lees ik graag!

2. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Spannend he! Ik ben ook op deze manier ingeleid. Bij twee cm ontsluiting werden de vliezen gebroken, na een half uurtje wachten waarin er niets gebeurde kreeg ik de weeënopwekkers in het infuus. Dit werd steeds verder opgehoogd, tot ik achter elkaar door weeën had zonder pauze ertussen. Na 3 uur en 2 cm verder kon ik het niet meer opvangen en heb ik een epiduraal gekregen. Dat zeiden ze vantevoren al, dat ik op tijd om pijnstilling moest vragen en dat vrijwel iedereen die werd ingeleid in dat ziekenhuis pijnbestrijding kreeg. Ik ben nog nooit ergens zo blij mee geweest!

Al met al vond ik het een prima bevalling, ookal is die geëindigd in een keizersnee (groot kind, sterrenkijker, paste gewoon niet). Gewoon rustig blijven, en met zo'n inleiding weet je: vandaag krijg ik een kind!

3. Annemarie1982

29 jul 2009
    32
    0
    0
    Hoi,

Dank voor het delen van je ervaring. Vind het zeker ook een geruststellende gedachte dat pijnstilling in de buurt is. En wie weet begint het voor maandag alsnog spontaan :)

4. langpootje

langpootje Actief lid

31 okt 2012
    164
    0
    0
    hier ook ingeleid alleen dan omdat ik TE veel vruchtwater had haha.
    met ruim 38 weken vliezen gebroken (had al 2 a 3 cm)..
    na 3 kwatier geen weeen dus opwekkers gekregen en 6 uur later zat ik nog maar op 4 cm omdat ons meisje niet meer ingedaald was na het breken van de vliezen en dus geen druk op de baarmoedermond zette.. toen een ruggen prik gekregen omdat ik uitgeput was en wat was dat heerlijk!! toen is het snel gegaan.. half 5 ruggenprik gehad en om kwart over 8 had ik volledige ontsluiting en 4 min later was ons meisje er.

dus begin was heftig maar dat was vooral omdat ze niet meer ingedaald was en dus geen ontsluiting ontstond.

heel veel succes maandag!!

5. Janne263

Janne263 Lid

5 feb 2011
    54
    0
    0
    Ik zat met 41 weken nog potdicht, baarmoeder nog niet verstreken, niks. Kreeg eerst gel, dat zouden ze 2 dagen proberen. 10.00 gel, 12.00 krampjes, 14.30 vliezen zelf gebroken en buikweeen, vanaf 23.00 rugweeen. En om 6.00 een kindje. Dus ik vond het 'inleiden' erg vlot gaan.

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik kreeg na het breken van dr vliezen binnen 5 minuten al weeën en ben 4 uur later bevallen. Alleen persweeën kwamen niet toen ik volledige ontsluiting had. Dus toen alsnog een infuus, maar na het breken van de vliezen zonder infuus de 10 cm gehaald. Dat vond ik wel fijn. Toch nog een beetje zelf bevallen, als met handje hulp door het breken van de vliezen.

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik ben ingeleid dmv vliezen breken en infuus. Infuus werd om 8.15 aangesloten, 10.55 lag Liesbeth op mijn buik :D

Succes vandaag! Laat je weten hoe alles is gegaan?

8. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Succes vandaag!!!

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Succes!!!

10. Annemarie1982

29 jul 2009
    32
    0
    0
    't Is heel vlot en fijn gegaan. Om 9.15 aan infuus en om 12.02 uur is onze Hidde geboren. Kijk terug op een super bevalling!

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wow wat snel. Van harte gefeliciteerd.

12. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Zo dat is snel! Super! Van harte gefeliciteerd en nu lekker genieten

13. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Gefeliciteerd en waauww wat snel. Geniet ze. Daar teken ik ook voor :D

Aanstaande maandag ben ik aan de beurt :( Na een draak van een 1e bevalling, zou ik ook graag een keer een voorspoedige bevalling mee willen maken.

14. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    WAUW! Daar tekent iedereen toch voor!
    Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina