zwangerschappen versus bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by Suprise, Jun 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoe was je zwangerschap en je bevalling

1. Ik had een zware zwangerschap met een makkelijk bevalling

2. Ik had een makkelijk zwangerschap met een zware bevalling

3. IK had een zware zwangerschap met een zware bevalling

4. IK had een makkelijke zwangerschap met een makkelijk bevalling

5. anders namelijk

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    Ik zat vanavond met een vriendin te kletsen over zwangerschappen en bevallingen.
    Zij heeft 2 zwangerschappen gehad waar ze fluiten door kwam maar de 1e bevalling was zwaar en is uitgemond in een spoedkeizersnede.

Mijn zwangerschappen gaan niet van een lijen dakje bij de eerste hg, bi en daarbij nog de verschillende ongemakken als maagzuur enz.
    Deze zwangerschap zware bi. Kan al vanaf 12 weken niet meer werken, veel harde buiken en allerlei kwaaltjes als carple tunnel enz, Mijn bevalling van ridder daar in tegen was een kleine 6 uur en verliep meer dan voorspoedig.

Nou waren wij nieusgierige

Hoe ging jullie zwangerschap en bevalling?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, makkelijk, makkelijk, wat is makkkelijk? Ik heb het ook niet cadeau gekregen, kwalen genoeg en flink pijn geleden ook.
    Maar geen echte complicaties of zo, heb me nooit met zwangerschapsgerelateerde klachten ziek hoeven melden en ben keurig op tijd (in de 41e week) thuis bevallen van een gezonde baby. Twee keer zelfs. Niks om over te klagen dus.

Er zijn vrouwen die het allemaal veel zwaarder hebben gehad dan ik. Dus ik stem toch maar op de optie makkelijke zwangerschap, makkelijke bevalling. Al vind ik de term 'makkelijk' niet helemaal op z'n plaats.

3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Ik zou niet weten wat ik moest kiezen. Ons kindje had een flinke groeiachterstand en afbuigende groei. Met 20wken in ziekenhuis geweest omdat ze dachten afwijking aan hartje te horen. Na 26wken moeten stoppen met werken en elke week naar het ziekenhuis tot aan de bevalling.
    Bevalling duurde 40uur, 72min persen, sterrekijkertje....
    ...Wat Bri al zegt. Je krijgt het niet kado.
    Mijn bevalling was lang en redelijk zwaar maar ik had geen pijnbestrijding oif nodig. Vond het te doen. Dus in die zin zou je kunnen zeggen..makkelijk.
    Mijn zwangerschap ging gepaard met veel ongerustheid en tranen. Dus emotioneel zwaar. Lichamelijk helemaal niet.

Ik zou dus niet echt kunnen kiezen.

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    Ik doel meer op wat je zelf ervaren hebt. Zwaar en makkelijk is natuurlijk erg relatief.

Ik vind zwanger zijn erg zwaar door dat ik al vroeg pijnklachten had door bi en in de vorige zwangerschap 9 maanden misselijk ben geweest.
    Mijn bevalling vond ik qua pijn zeer goed te doen en het verliep vlot waardoor ik bevallen als zeer goed te doen heb er varen.

Mijn vriendin daar in tegen liep met 34 weken nog fluitend de avondvierdaagse en heeft bij beide zwangerschappen alles kunnen doen en laten wat ze wilde. Haar 1e bevalling vond zij een ware hel en is uiteindelijk door dat ze niet langer kon in een spoedkeizersnede geindigd dat was na 36 uur weeen en 6 cm ontsluiting

Tis dus meer bedoel als hoe heb je het zelf ervaren want wat voor de een zwaar is kan voor de ander natuurlijk peanuts zijn. Tis dus echt een gevoelsmatige poll vandaar ook de benamingen makkelijk en zwaar. Hoop dat het een beetje duidelijk is hoe ik het bedoel

5. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wisselend..

1e: vervelende zw (HG+stress), maar makkelijke bevalling
    2e: zware zw (HG+bi+huizenstress), nog makkelijkere bevalling
    3e: super zw, nog weer makkelijkere bevalling

Moet wel zeggen dat ik bevallen echt een eitje vind. Tenminste zoals ik het ervaren heb.. Lange aanlooptijd met voorweeën, vlotte bevallingen zonder complicaties waarbij de pijn best te doen was en snel herstel er na.

6. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Zware zwangerschap (7 weken in het ziekenhuis gelegen met veel harde buiken en elke dag de dreiging om te bevallen en uiteindelijk 10 weken te vroeg bevallen). Bevalling heb ik eigenlijk niet gehad ;). Het werd een spoedks zonder dat ik al aan het bevallen was. Q's hartslag herstelde niet meer, omdat hij reageerde op een infectie die ik had door langdurig gebroken vliezen. Dus tja, voor anders gekozen.

7. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Eerste zwangerschap: makkelijk, maar 24-uur bevalling van meisje in aangezichtsligging
    Tweede: helemaal perfecte zwangerschap, vreselijk pijnlijke bevalling. Van anderhalf uur.
    Derde: mindere zwangerschap (moe, slechte stemmingen), bevalling van 4 uurtjes, bijna helemaal pijnloos, behalve de laatste tien minuutjes.

8. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Ik heb niet gestemd, want moet natuurlijk nog bevallen... Maar zou het een heerlijk gevoel vinden als ik na deze zware zwangerschap wel een vlotte bevalling zou hebben! (ben al vanaf 23 weken thuis met zware BI, kan mezelf op dit punt eigenlijk niets eens meer douchen...)

Een bevalling zonder pijn wens ik niet, maar gewoon een thuisbevalling zonder complicaties... :)

Ach ja... We zien het wel hè! ;)

9. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Mijn eerste zwangerschap was eigenlijk heel goed,maar echt makkelijk was anders.
    Het was toen een bloed hete zomer (2006) en was erg onzeker omdat het de eerste was en ben al zo'n lekker onzeker typetje;)
    Bevalling was opzich goed,vanzelf begonnen alleen moest ze toch met de vaccium gehaald worden want ik had geen sterke persweeën.
    Gevolg was dat ik flink was uitgescheurd en flink wat hechtingen had.
    Volgens mijn moeder,die bij de bevalling was,zag de onderkant er uit als een ontplofte bloedkool:$;)
    Maar is gelukkig allemaal prima hersteld haha.
    Tweede zwangerschap was ongelooflijk zwaar.
    Lichamelijk ging het heel slecht,heel erg ziek maar ook het kindje bleek niet gezond en levensvatbaar te zijn buiten de baarmoeder dus de zwangerschap is helaas afgebroken.
    Bevalling was heel rustig verlopen maar kindje was ook nog klein.
    Derde zwangerschap was geestelijk en lichamelijk zwaar omdat ik A: nog midden in de verwerking zat van het verloren kindje en B: De zwangerschap was een grote verrassing want was door de condoom heen zwanger geworden,een scheurtje in het condoom dus.
    Bij 37+5 weken ben ik ingeleid maar heb een super bevalling gehad!
    Heel relaxed en vlotjes ook.
    Maar ik was na de bevalling wel heel blij dat de zwangerschap voorbij was,ik kon er gewoon niet echt van genieten,durfde het ook niet.
    En nu voor de Vierde keer zwanger en ik heb de eerste weken afgezien en me echt afgevraagd waar ik aan begonnen was.
    Zo ziek,moe,hele dagen kots en kots misselijk,tegen uitdroging aan en veel pijn gehad in mijn buik en bloedingen.
    Maar nu,precies 27 weken zwanger,en buiten het slechte slapen om,het maagzuur en dat het kindje precies met haar voetjes op een spiertje drukt in mijn buik mag ik echt niet klagen.
    Ben wel 1x opgenomen geweest met 25 weken om bij te slapen in het ziekenhuis want was helemaal op.
    Maar nu gaat het eigenlijk wel weer goed! Mag zeker niet klagen eigenlijk (doe het soms wel hoor :) )
    Het is nu afwachten hoe de bevalling zal verlopen,daar kan ik nog niks over zeggen want dat duurt nog eventjes voor het zover is;)
    Maar ik hoop op weer een rustige bevalling.
    Ik teken voor nog zo'n bevalling als bij de jongste,op die manier wil ik wel 100x bevallen haha.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat is zwaar....
    Ik heb tijdens mijn zwangerschappen geen HG gehad, geen BI, geen diabetes, geen pre eclampsie maar wel:
    - naar cardioloog verwezen
    - pijnstillers ivm ernstige rugklachten
    - circa 17 liter vocht vast gehouden (1e)
    - 1 opname ivm geen leven voelen
    - en dan alle kwalen die er ongeveer zijn: maagzuur, niet slapen, misselijk, obstipatie, darmkrampen, bekken etc
    Ik vond zwanger zijn vooral niet leuk (wel bijzonder)

Bevallingen? Heel prima ondanks uitblijven weeën bij 1e en sterrekijker bij de 2e. Beide natuurlijk en zonder pijnstilling.

11. Pluus

Pluus Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    2,530
    1
    0
    Ik had een vrij heftige zwangerschap.

Mijn bevalling was er een met wel wat complicaties.
    Ik had graag thuis willen bevallen maar ik had meconiumhoudend vruchtwater. Snel naar het ziekenhuis dus...
    Mijn weeeen waren niet sterk genoeg en heb dus weeenopwekkers bij gekregen.
    Uiteindelijk 18 uur liggen puffen.
    Na de bevalling kreeg ik een flinke bloeding waarbij ik bijna 2 liter bloed verloren ben...

Maar als je me vraagt of ik een zware bevalling heb gehad... nee liever 20 keer zo bevallen dan 20 zulke zwangerschappen!

12. Tosti

Tosti Fanatiek lid

Aug 8, 2011
    1,941
    0
    36
    Nederland
    Zwangerschap zonder noemenswaardige kwaaltjes.

Bevalling; ingeleid met 42 weken in het ziekenhuis. Wel ontsluiting, dus vliezen gebroken (meconium houdend vruchtwater) maar geen weeen, direct na het aansluiten infuus een weenstorm van 2,5 uur en na 3 minuten persen was de kleine vent er.
    Weeenstorm was wel pittig, maar dat was ook alles, geen voorweeen, geen naweeen en maar 3 minuten persen. Dus in mijn beleving wel een 'makkelijke' bevalling.

13. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Ik vond alle zwangerschappen zwaar, grotendeels in ziektewet gezeten, maar bevallen? Peanuts! :p

14. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Mijn eerste zwangerschap was een 'eitje' op een slijmbeurs ontsteking in mijn heupen na eigenlijk helemaal geen klachten.
    De bevalling was zwaar, met zware complicaties die de rest van mijn leven een deel van mij zijn, en dat deel zal helaas steeds groter worden...
    De tweede zwangerschap was iets zwaarder, veel vocht in mijn benen, wederom een slijmbeursontsteking in mijn heup en voortijdige weeën waardoor ik toch veel meer moest rusten. Vanwege de vorige bevalling kreeg ik nu een keizersnede, en dat was voor mij een makkie.... Weinig last van gehad!

15. Ises

Ises Actief lid

Mar 26, 2012
    255
    0
    0
    Beide makkelijk ingevuld omdat ik op een weeenstorm na geen complicaties heb gehad. Maar echt makkelijk is het natuurlijk niet;)

16. Leona

Leona Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,195
    0
    0
    Wisselend

Bij de oudste liep ik op mijn pumps het ziekenhuis in, de hele zwangerschap was ontzettend makkelijk en ik ben via een geplande keizersnede bevallen, waarvan het herstel ook nog ontzettend goed verliep, dus dat was heel makkelijk

Bij de (nu nog) jongste was de zwangerschap net zo makkelijk alleen op het einde wat zwaarder. Ik ben gepland bevallen, en met 5,5u was onze zoon er zonder problemen, het herstel verliep wat moeizamer doordat ik veel bloed was verloren. Maar al met al vond ik het herstel nog redelijk gaan, alleen wat langer als bij de eerste

Inmiddels zwanger van ons derde kindje, en deze zwangerschap is vanaf het begin al beduidend zwaarder en anders als de zwangerschappen van mijn andere kindjes.
    Ik heb continu een (te) lage bloeddruk, al van het begin van de zwangerschap flink last van mijn bekken en banden, en te lage suiker waardes.
    Hoe de bevalling zal gaan? Ik heb geen idee, ik laat over een maand of 3/4 wel weten hoe het is gegaan :cool:

17. mienma

mienma Actief lid

Jun 20, 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Mijn zwangerschap was goed te doen alleen de laatste 2 maanden waren wat zwaarder. ik had namelijk heel veel last van het schaambeen. meneer was al ingedaald en zal vast. de bevalling was minder. ik moest ingeleid worden doormiddel van een ballon ( het plaatsen was al geen pretje). 19 uur lang weeën om de 1.5 minuut en 1.5 uur persen. uiteindelijk is meneer met een knip en vacuüm gekomen. dus in totaal vanaf het plaatsen van de ballon tot de daadwerkelijke bevalling 44.5 uur.

18. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Zo bekeken de eerste makkelijke zwangerschap en makkelijke bevalling. Wel ingeleid weeën storm, maar geen pijn daarbij, stuitbevalling en baby had in het water gepoept en ik een knip gehad.
    De tweede makkelijke zwangerschap en makkelijke bevalling, wel weer ingeleid en had ik dit keer een zware zeer pijnlijke weeën storm, maar vond het goed te doen.
    Allebeide keren geen pijnbestrijding.
    Nu een zware zwangerschap maar hoop op een makkelijke bevalling :) wel grote kans dat ik weer word ingeleid.

19. Bloeme

Bloeme Bekend lid

Jun 16, 2012
    583
    154
    43
    Ik had een makkelijke en fijne zwangerschap. Bevalling was wat pittiger ;)
    Niet vorderende ontsluiting, dus ziekenhuis. Infuus met weeenopwekkers, maar geen persweeen. Na twee uur persen is mijn zoontje met de vacuumpomp geboren. Ik had flink wat bloedverlies en veel hechtingen. Hopelijk komt de tweede er wat makkelijker uit!:D

20. Bloeme

Bloeme Bekend lid

Jun 16, 2012
    583
    154
    43
    Ben het overigens eens met de reacties hierboven dat zwaar en makkelijk relatief is. Mijn bevalling was op papier zwaar, maar ik vond het wat pijn betreft meevallen. Met de nasleep heb ik (vooral psychisch) veel moeite gehad.

Voor de komende tijd maak ik me niet druk om de bevalling maar juist om de periode direct daarna.

Wat betreft zwangerschap, ik ben 15 weken flink misselijk geweest en heb sinds 8 weken bekkenpijn. Dit keer nu al een flinke buik. Maar zwaar? Voor mij niet, het is ook zo weer voorbij.

Share This Page