Hallo meiden , Ik ben ontzettend zenuwachtig ook is dit de tweede zwangerschap maar ik zit momenteel al weken niet meer op een roze wolk helaas puur omdat ik gewoon niet meer slaap ben dood en dood op. Daarom was de vk bang dat ik te vermoeid ben voor de bevalling straks echt beginbt dus daarom doorgestuurd naar de gyn van zkh en daar is 2 dagen terug ctg scan en echo gemaakt en dat zag er allemaal keurig uit volgens hun en zagen dat het wel wat aan het rommelen was. Morgen heb ik dus een gesprek over inleiden omdat dit helemaal nieuwe is voor mijn ben ik ontzettend zenuwachtig en weet niet wat ik hier van moet verwachten vorige keer ben ik ook in het ziekenhuis bevallen omdat ik zwangerschapvergif had en was het een bevalling die wel spontaan uitzich zelf begon en een snelle . Helaas van thuisbevalling wat ik graag wilde is nu in duigen gevallen maar wat niet is kan niet en heb ik me er ook makkelijk bij neergelegd. Daarom zijn er meiden die mijn hier meer informatie over kunnen vertellen die dit meegemaakt hebben . Dank jullie wel meiden alvast
Inleiden gaat bij iedereen anders. De baarmoedermond moet eerst verweekt zijn. Is deze dat niet dan moet deze verweekt worden. Dit kan met gel e.d. Uiteindelijk ga je aan een infuus wat de weeen doet opwekken. Denk dat geen enkele ervaring hiermee je rustig maakt maar alleen maar meer bang zal maken. Ik ben zelf nooit ingeleid maar wel veel mensen om me heen die ingeleid zijn en het zijn allemaal vrij heftige bevallingen geweest omdat je lichaam er eigenlijk nog niet klaar voor is maar gedwongen word om toch te gaan bevallen. Vaak krijg je te horen dat mensen een weeenstorm krijgen door het infuus. Ik hoop dat het bij jou mee valt of dat je een manier kunt vinden om toch te kunnen slapen. Maargoed dat zul je wel aan alle kanten geprobeerd hebben aangezien ze je niet zomaar inleiden. Ik wil je in iedergegval alle sterkte wensen en hopen dat het bij jou mee valt allemaal.
Goedemorgen, Ik ben ook nooit ingeleid maar als je de ervaringen van anderen op het forum leest is het vaak wel heftig, omdat net als hierboven word gezegd je lijf er eigenlijk nog niet aan toe is, hoewel het bij jou wel al rommelt dat lijkt me zeer positief...,ik denk dat het misschien verstandig is om alle eventuele vragen die je hebt even op te schrijven zodat je zeker weet dat alles duidelijk voor je is als je in gesprek bent met de gyn. Ik wil je wel heel veel sterkte wensen! Misschien dat ze je ook iets kunnen geven voor het kunnen slapen, zodat je ook de bevalling enigszins uitgerust in kan gaan! Laat je weten hoe het allemaal verloopt? Sterkte meid!
Waar je bevallen, CWZ. Zie Nijmegen staan. Ik ben in het CWZ ingeleid en 2x bevallen al. Dus pb me maar als je specifiek over inleiden in CWZ wil weten. En verder in het algemeen; over je heen laten komen, net als een normale bevalling. Het gaat toch bij iedere inleiding en iedere bevalling anders. Ik heb het inleiden als positief ervaren!!
wat Lilian zegt is wellicht wel een juiste optie. Ik kreeg toen een prik in mijn bovenbeen waarvan ik ging slapen omdat mijn lichaam dus WEL wilde bevallen maar ik het niet toe liet uit pure zenuwen, bleef al de hele dag hangen op de 4 cm. (zwanger van de 1e en was erg bang maar al wel 42 weken zwanger) Door deze prik ben ik in slaap gevallen. Het was de bedoeling dat ik de hele nacht ging slapen hierdoor maar doordat ik ineens onspande werd ik na 2 uurtjes wakker met 10 cm en mocht ik al persen. Normaal ga je daar dus wel lekker een nachtje van slapen, wellicht is dit een betere optie dan inleiden? Dan kun jij even goed bijkomen en je lichaam heeft tijd om zich er natuurlijk op voor te bereiden ipv kunstmatig. Dan heb je een veel fijnere bevalling lijkt mij! succes meis
Ik wil totaal geen slaapmiddelen of pijnstillers ik werk zelf in de zorg dus ik weet te goed wat voor troep alles dus daarom zolang er een baby wonder in mijn groeit geen troep in mijn lichaam en er naar ook niet ik wil alles zo natuurlijk mogelijk houden en dat weten de artsen en vk ook en gelukkig accepteren ze dat.