Hoi Dames, Ik heb binnenkort een afspraak voor een geplande keizersnede. Onze dochter van bijna 3,5 weet dat ze een broertje of zusje krijgt. We hebben duidelijk gemaakt dat dit nog lang duurt. Van de week zei mijn man tegen haar dat het niet meer zo heel lang duurt. Zij zei meteen dat het nog wel lang duurt. Hihi Als we naar het ziekenhuis gaan dan logeert zij bij opa en oma. Nu is mijn vraag: hebben jullie tegen het oudste kind vertelt dat hij/zij bijvoorbeeld morgen grote broer/zus wordt of hebben jullie niks gezegd en gewacht tot het bezoek in het ziekenhuis? Hoe gaan jullie hiermee om? Bedankt voor de reacties alvast. Liefs ShyGirl
Spannende tijd! Hier hou ik ook heel erg rekening met een keizersnee (kleine ligt al vanaf het begin in een stuit en draait echt nooit) Onze dochter is ook 3,5 als we de baby verwachten en ze is er heel erg mee bezig. Maar wij gaan niet zeggen wanneer de bevalling/keizersnee is. Als het een keizersnee wordt gaat ze gewoon naar het KDV die dag (spreken we dan af) en als alles achter de rug is gaat mijn man onze dochter ophalen zodat ze in alle rust kennis kan kennis maken met haar broertje/zusje. Daarna gaan we pas de opa's,oma's broer zussen enz bellen Dat lijkt ons het allerfijnste.
wij hebben het onze oudste toen ook 3,5 jaar wel verteld. Ze was er toch al erg mee bezig. Haar verteld dat ze bij opa en oma mocht logeren en omdat mama naar het ziekenhuis zou gaan omdat de baby geboren zou worden.
Ik werd ingeleid en we hebben onze zoon bewust niks gezegd aangezien hij de dag erna naar school moest. Lekker logeren bij oma. Hij was toen net 7 jaar...
Bedankt voor de reacties! Ik was benieuwd hoe andere er over denken. Waarschijnlijk gaan wij het ook gewoon vertellen. Zij gaat ook logeren bij opa en oma. Ik ben zo benieuwd, hoe ze het gaat vinden
Wij gaan het niet vertellen. Ze weten, of nou ja, de oudste voornamelijk, dat de baby er aan komt en dat wannéér dat gebeurd altijd een verrassing is. Bovendien moet de oudste dan naar school en volgens mij zou hij er alleen maar zenuwachtig van worden! Of het zo spannend vinden dat hij het tegen de juf of kinderen of moeders gaat vertellen.. Nee, bedankt.
Wij hebben de ouste (toen 4) wel verteld dat de dokter de volgende dag de baby bij mama uit de buik zou halen. Zo zou het hem niet zo rauw op het dak vallen als ik smiddags hem niet op zou halen en ook nog een paar dagen in het ziekenhuis moest liggen. Verder hebben we het alleen zijn juf smorgens nog even verteld, mocht hij erover beginnen. Maar omdat het koningspelen was op school heeft hij er niet eens meer aan gedacht