Heb jullie raad nodig meiden! IUI!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kirby, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hey meiden!

Ik heb jullie raad nodig... wat zouden jullie doen?

Ik ben dus net terug van de gyn en ik heb dus drie follikels, eentje links van 15mm en twee rechts, eentje van 15mm en eentje van 16mm. Maar nu heb ik dus een probleem, ik weet niet of ik moet doorgaan met de inseminatie, want de kans op een drieling is wel reëel... Ik denk van wel want, 1) het zou al moeten lukken dat ze alledrie bevrucht raken (na al die maanden al proberen met 6, 2, 3, 1 follikel(s), 2) ze moeten dan ook nog alledrie de eerste drie maand overleven en 3) moest het echt nodig zijn, dan kunnen we eventueel (met heel veel pijn in het hart) kiezen voor reductie... Wat denken jullie meiden? De gyn geeft mij de keus dus... ik kan jullie raad goed gebruiken!

ALvast bedankt!

Liefs

Kirby

2. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Wat is zijn advies?
    Ik denk dat ik het wel zou doen. De kans dat ze alle 3 bevrucht raken is volgens mij vrij klein, maar heel veel verstand heb ik er ook niet van hoor ;)
    Vee suc6 met je keuze en de behandeling, als je doorgaat ;)

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Vanuit mezelf zou ik het zeker doen...puur vanuit gevoel beredeneer ik hoor want verstand heb ik er niet echt van.
    Een collega van me stond voor dezelfde keuze en uiteindelijk waren er 2 bevrucht en heeft ze een tweeling gekregen.

Succes met de juiste keuze maken!

Liefs Mirre

4. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

ik kna alleen maar zeggen dat ik het wel door zou laten gaan,
    maar het blijft een lastige keuze.
    succes meid

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk ook dat ik het wel zou doen.
    Ook denk ik dat de kans dat ze alledrie bevrucht raken niet ontzettend groot is, maar ben me er uiteraard van bewust dat het wel kan.
    Als ik jou was zou ik hier goed met mijn man over nadenken en niet te veel kijken naar wat anderen zouden doen. Wat je beslissing ook wordt, jullie moeten hier mee leven, wij niet.
    Ik wil niet lullig overkomen maar ik vind dit een heel persoonlijke en moeilijke keus.
    Wil jullie dan ook heel veel succes en sterkte wensen!
    Liefs ELmo

6. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik stond voor dezelfde keus: er stonden er bij mij twee op springen en een derde zou mogelijk gaan springen. :eek:
    Ik had toen zoiets van doen! De kans dat er een bevrucht zou raken achtte ik toen al klein, laat staan meer. Ik ben toen gelukkig zwanger geraakt en maandag hoor ik hoeveel het er zijn. Ik had zelf zoiets van: beter drie dan geen (omdat ik al een jaar bezig was). Voor hetzelfde geld heb je er volgende maand geen, tja wat dan? Blijf je wachten net zo lang tot er maar een gaat springen.
    Ik had zelf zoiets van elke kans aangrijpen die voorhanden ligt.

7. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kan me volledig aansluiten bij uitleg/antwoord Elmo veel succes met de keuze die jullie gaan maken!

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heel persoonlijke keuze..
    maar als het de mijne was.. ja ik zou het doen.. net als mijnimeel.. liever 3 dan geen..

9. Mv 3 wonders

Mv 3 wonders Actief lid

19 apr 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    Iedere kans is er eentje, en de kans dat het raak zou zijn is niet al te groot er is mij lijkt mij zo minimale kans, ik heb met mijn beide IUI ook de kans gehad en beide keren is er ook gewoon 1 bevrucht geraakt, gebruik jij ook hormonen bij jou IUI.
    Het lijkt mij als je al zo ver bent, dat dan 1 of 2 of 3 ook niet meer uitmaken, stel je voor dat je over slaat en de volgende maanden heb je het zelfde, dan blijven er geen kansen meer over.
    Het zou toch mooi zijn als het raak is, ongeacht de aantal.

10. Mv 3 wonders

Mv 3 wonders Actief lid

19 apr 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    En dan natuurlijk misschien zijn er bij jou wel drie mooie follikels, maar wie weet hoe het zaad van jou man is op de dag van de inseminatie, er hoeft natuurlijk maar eentje goed te zijn, maar iedere behandeling is toch weer anders, en de kwaliteit ook.

Succes met je keuze.

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik zou ook doorgaan,de kans dat ze alledrie bevrucht worden is niet zo heel groot,maar de kans op een zwangerschap daarentegen is wel groter.
    Ik had ook 3 eitjes,of ze alledrie gesprongen zijn?
    We krijgen 1 kindje.
    Een vriendin had ook 3 eitjes elke keer! ook steeds zwanger geraakt en maar 1 baby elke keer.
    Dus ja ik zou ervoor gaan!

12. geitje

geitje Actief lid

7 jun 2006
    128
    0
    0
    ik zou er gewoon voor gaan. en anders wordt het waarschijnlijk een tweeling, ook leuk. succes

13. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Hoi Kirby,

Ik sluit me helemaal aan bij de anderen! Zonde om deze kans te laten lopen! Maar, het is inderdaad een heel persoonlijke keus en je moet er goed over nadenken! Succes!

Marit

14. Nancy

Nancy Bekend lid

21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Ik zou het wel doen, het is wat de andere meiden al zeggen: de kans dat ze alle 3 bevrucht raken is natuurlijk kleiner dan 2 of 1. Een 2ling is toch ook leuk.
    Het blijft natuurlijk jullie keuze.
    Suc6 ermee.
    Groetjes Nancy

15. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Bedankt voor jullie raad hoor allemaal... Ik weet dat het een heel persoonlijke keuze is maar ik wou ook eens weten hoe andere mensen erover denken...

Moest mijn vorige zwangerschap van een leien dakje zijn verlopen dan zou ik niet twijfelen, maar door het feit dat mijn dochtertje geboren is aan 23 weken en een paar dagen en ik al 20% kans heb dat het opnieuw gebeurt zelfs met een eenling is het een erg moeilijke keuze. Maar ik denk toch dat we ervoor gaan, liever veel kans dan geen kans en als er drie bevrucht zouden zijn, dan kunnen we nog altijd een oplossing zoeken in samenspraak met de gyn.

Ik hou jullie op de hoogte, morgenavond opnieuw naar de gyn.

Liefs

Kirby

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel succes meid!
    Dat je maar een wondertje (of twee) mag verwachten straks!
    Liefs Elmo

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    We zijn nu onderhadn twee weken verder. Hoe gaat het nu met je Kirby?
    groetjes Femke

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ben ook benieuwd hoe het intussen met je gaat....

19. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ik ben ook heel benieuwd hoe het met je gaat meis!

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hey meiden,

Met mij alles goed hoor... heel druk op het werk, zijn erg lange dagen, vertrek 's morgen om half acht en ben pas 's avonds rond half acht of zo thuis, dan nog opruimen, koken enz...

De inseminatie is uiteindelijk pas op zondag doorgegaan en mijn follikels waren toen 19, 20 en 21mm. Dus nu nog vijf daagjes afwachten voor ik eventueel kan testen dus nog even afwachten. Al denk ik niet dat ik zondag al zal testen... zal proberen toch een paar daagjes te wachten.

Ik voel nog niks, enkel een trekkerig gevoel in m'n onderbuik, maar dat heb ik pas sinds deze middag. Mijn temp vandaag wel een flink stuk gedaald maar dat had ik vorige cyclus ook en toen ging ie de dag erna weer een flink stuk omhoog. Als je wil kun je m'n tempkaartje bekijken in m'n album.

Vind het heel lief van jullie dat jullie je afvroegen hoe het met mij ging... bedankt hoor! Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Liefs

Kirby

Deel Deze Pagina