Kleding na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Emily27, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ben bezig met de laatste aankopen voor de baby er is, en vroeg me af of ik nog speciaal kleding in huis moet halen voor na de bevalling. Ik wil sowieso nog een pyjama kopen die én een beetje toonbaar is, én knoopjes heeft bij het shirt, zodat het met voeden gemakkelijk is. En ik heb natuurlijk positiebroeken e.d.

Ik weet alleen niet wat prettig is na de bevalling? Wat trek je dan aan, de eerste dagen? Ik weet dat normale broeken zeker niet direct passen, maar mijn positiebroeken zijn: spijkerbroek (lijkt me zo stug en hard als alles nog gevoelig is...), soort joggingbroek maar dan wel best strak (te strak?), een witte zomerbroek (beetje besmettelijk met vloeien na de bevalling).

Kan ik het beste nog iets anders kopen? En wat dan? Ik dacht zelf aan een losse joggingbroek, maar koop je dat dan in een positiekledingvariant of een gewone joggingbroek maar dan een maat groter dan normaal. Nou ja, vragen vragen vragen, dus ;):D

2. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ik droeg vooral veel joggingbroeken, gewone, volgens mij zelfs herenvarianten. Ik bloedde als een rund na de bevalling, dus iets dat op 30 graden gewassen moet worden raad ik je af.
    Shirtjes idd met knoopjes. Verder geen idee meer wat ik droeg eigenlijk. Ik was vooral erg gefixeerd op dikke sokken en sloffen, want ik had constant koude voeten. Maar goed, ik beviel ook in november, dan heb je dat al sneller natuurlijk.

Wat misschien iets kan zijn om rekening mee te houden is jogging- of pyamabroeken met een hoge taille, als je een spoed-ks krijgt (heeft een vriendin van me gehad, zij baalde toen zo dat ze haar nieuwe huispakken niet aan kon) dat je geen last van randjes in de buurt van de wond krijgt.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik droeg vooral een pyjama-achtige joggingbroek met zo'n brede band ipv een strak elastiek, die zat echt ongelooflijk lekker. Ik ben pas na 2 weken echt weer 'gewone' broeken gaan dragen, en toen eerst nog een tijdje mijn positie-jeans voor ik weer mijn niet-positie-kleding uit de kast heb gepakt.
    Die pyjama/jogging-broek met brede band heb ik ooit bij de Hema gekocht, heel basic ding, en ook geen positie-variant ofzo.

Als ik speciaal iets in huis zou moeten halen, zou ik op zoek gaan naar zoiets dus :)

Oh, als bovenkleding droeg ik voedings-bh + voedings-hemd + vest met knoopjes of rits.

4. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik droeg een gewone joggingbroek die niet te strak zat.

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik droeg zowel mijn zwangerschapsbroek als mijn gewone kleding (behalve jeans, dat knelde tussen m'n benen en deed pijn met de knip).
    Ik heb er in elk geval niets speciaals voor gehaald. Uiteindelijk wel de mand met boxershorts van man geplunderd, die zaten een stuk fijner :D

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Thanks, girls :)
    Ik denk dat mijn huidige positiejoggingbroek dan in ieder geval wel een goede is. Die is weliswaar redelijk nauwsluitend van boven, maar wel van heel zachte soepele stof gemaakt. Misschien dat ik er nog een normale joggingbroek bij koop, dat kan altijd nog van pas komen, ook met lange vliegreizen of autoritten e.d.
    En ik ga op speurtocht naar fijne pyjama's met zachte banden bij de broek en knoopjes bij het shirt.

Nog een vraagje, wanneer koop je voedingsbh's? Het lijkt me handig die 1 of 2 in huis te hebben voor de baby er is, maar mijn borsten zijn nauwelijks veranderd, niet veel groter geworden. Mogelijk dat dat nog komt na de bevalling. Hoe weet ik dan nu of ik de juiste maat koop?

7. Sijke

Sijke Bekend lid

Voedingsbeha's bijv. bij prenatal of hunkemoller, hema kan ook.

Kleding: positiekleding die je in het begin van je zwangerschap fijn droeg is weer handig net na de bevalling.

Of ruime 'gewone'kleding. Inderdaad joggingbroek of soepele strecht zonder knel etc.

Daarna geleidelijk aan weer terug naar je gewone kleding. Eerste week pyjama, tweede week comfortabele positie, tweede maand wat grotere normale kleding.....zoiets ging het bij mij.

En die witte broek kun je even bewaren inderdaad.... Je loopt waarschijnlijk een paar weken met het grootste maandverband aller tijden, in ieder geval die eerste week (ik wil je niet ontmoedigen hoor;))

8. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Huispakken zitten heerlijk als je niet zo van de joggings- en trainingspakken bent.
    Een bh heb ik helemaal niet gedragen de eerste tijd met het geven van bv.

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik droeg joggingbroeken, wijde en strakke ( bij de strakke gebruikte ik nog n zwarte buikband voor over m'n billen) en hemdjes, want ik zweette als n rund (nog steeds trouwens 2,5 week later...)

10. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik heb 3 positiejoggingbroeken bij de Otto gekocht, zitten heerlijk!!

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Haha nee doe je ook niet hoor! De witte broek is gewoon mijn zomerse positiebroek, dus als het weer mee zit kan die de komende weken volop aan. Ik weet dat het met vloeien geen goed plan is, dus dat ga ik ook niet doen! :D

12. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Maar hoe doe je dat dan met zoogcompressen? Of waren die niet nodig?

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Die joggingbroeken zijn dus duidelijk nuttig :D Hemdjes lijken mij ook handig, niet teveel uit hoeven doen met voeden, en bij mij zal het ook augustus zijn als de kleine er is, dus waarschijnlijk ook snel warm en zweten (hoewel je maar nooit weet met Nederlandse zomers...)

14. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Goede tip, ga ik ook even kijken!

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    #15 MadeInUSA, 17 jul 2012
    Laatst bewerkt: 17 jul 2012
    ik droeg pyjama's of mijn positie-huisbroek de eerste week, vaak met een oversized shirt zoals een jaar of twee, drie geleden in de mode was, of een jurkje. ook weleens lekkere wijde tshirts van manlief of een hemdje met een kamerjasje. op dag drie liep ik voor het bezoek alweer in mijn positiejeans met een nette top en op dag vijf met een make-upje. ik heb geen kraamuitzet voor mezelf gemist!

tip mbt beha's: sportbeha's zijn een uitstekende tussenoplossing voor je kraamweek, als je nog niet disxreet hoeft te voeden en je niet weet hoe groot je gestuwde ballonnen gaan zijn! voedingsbeha's aanschaffen komt dan later wel.

16. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ha dames! Ik heb uiteindelijk een simpele zwarte joggingbroek gekocht (daar heb ik later ook nog wel eens wat aan), een pyjama met knoopjes, een dunne kamerjas om makkelijk ergens overheen aan te kunnen trekken, en twee goedkope voedingsbh's in verschillende maten (ze waren in de aanbieding bij de Hema nu). Op deze manier zou ik de eerste dagen wel moeten kunnen doorkomen, denk ik zo :D Als ik eenmaal weet welke maat mijn borsten bij het voeden hebben kan ik meer investeren in mooie bh's, of meerdere bh's in die maat.

17. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik lees je tip helaas te laat, maar heb op zich ook geen sportbh, dus ook die zou ik hebben moeten aanschaffen :D

18. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn borsten waren in de zw niet echt veranderd. Daarna een cupmaat gegroeid.

Ik droeg in de kraamweek veel jurken, geen positiekleding. Met een legging eronder waardoor de kraamverbanden goed bleven zitten.

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Tijdens de kraamweek droeg ik de eerste dagen lekker losse kleding. Toen ik enigzins met de kleinere verbanden afkon qua vloeien deed ik mijn positiejeans weer aan. Die zakten natuurlijk af maar die ruimte kon ik dan goed gebruiken voor die megaverbanden :$

Voor het voeden droeg ik een buikband onder mijn truitjes, doe ik nogsteeds. Heb je geen blote buik als je voedt in het openbaar. Uiteraard een neutrale buikband met een bloemetje, niet met een tekst of handjes en voetjes alsof ik nog zwanger ben :p Ik heb geen voedingskleding omdat ik er blijkbaar nooit het goede figuur voor heb (alles is bij de buik te ruim). Voor de nachten heb ik een paar truitjes met knoopjes tot op de buik die heel makkelijk open gaan.

Na 1 week paste ik mijn ruimste normale broek weer *dansje!*, en die begint langzaamaan steeds wijder te worden. Ik heb een hele zooi aan verschillende maten in huis, dus heb dit keer niks nieuws gekocht. Ik vond het zelf wel fijn om met mijn bezoek lekker een jeans aan te hebben en niet te pyjamaachtig rond te lopen. Ik voel me vaak zo... slonzig in dat soort kleding.

20. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik zou heren boxershorts kopen in jou maat. Man en ik hebben zelfde maat dus hier niet van toepassing.
    Die waren zo fijn om aan te hebben de eerste twee weken.
    Ik denk dat ik manlief tzt weer een stapel boxers cadeau doe.
    (die strakke boxers uiteraard)

Verder joggingbroek, maar ik kon op dag 5 weer een spijkerbroek aan dus tja. Zou nog niet teveel geld uitgeven.

Deel Deze Pagina