Hallo dames, ik ben nieuw hier op deze site dus ik moet nog een beetje wegwijs worden... Ik loop de hele tijd tegen een vraag aan te hikken en ik wil gewoon weten of jullie ook zo'n ervaring mee hebben (gehad). Ik ben 1 mei bevallen van een mooie zoon, alles is goed gegaan, een bevalling volgens het boekje, beetje ingescheurd maar dat ben ik alweer vergeten. Maaar, ik ben in totaal 13kg aangekomen en nu 3 maanden later moet ik nog 1,5kg (het wisselt dan 1kg/1,5kg). Ik geef ook borstvoeding, maar het gewicht blijft hangen:x zo'n drie weken. Nu merk ik gewoon dat het echt nog aan mijn buik gekleeft zit, gaat dit weer weg?! Ik hoopte eigenlijk dat ik meer af zou vallen en dat ik lichter word dan mijn startgewicht. Ik mag dus niet dieeten en probeer elke dag iets aan beweging te doen (wandelen, huishouden). Wat denken jullie: maak me druk om niks? Liefs Ellibel
Moeilijk doen over 1 à 1,5kg lijkt me niet nodig (zeg ik jaloers) blijf zelf hangen op 10kg namelijk. Geniet gewoon van je kleine is toch veel belangrijker dan je druk maken om die kilo.....
Dat snap ik ook niet dat je je zorgen maakt over 1 a 1,5 kilo. Ook hier zit er nog 10 kilo teveel aan (was wel heel slank toen ik zwanger werd) en vind dat toch een heel ander verhaal. Lekker genieten van je beebje en mooi weer!
Je kleine is nu net 3 maanden.. En dan 1,5 kilo extra? Haha ik zat toen nog op +5.. Gaat vanzelf meid.. Ik ben nu weer op mn oude gewicht en tsja je buik heeft het te verduren gehad, dus die zal ook zn tijd nodig hebben om weer in shape te komen.. Maar met die 1,5 kilo zal je niet veel bijval vinden hier haha Eerder jaloerse dames..
Anderhalve kilo is niet veel, maar misschien kan je er wat meer voor doen. Lekker sporten mocht je dat nog niet doen. En verder zal het er heus wel af gaan. En eerlijk anders maar niet Ik maakte me er bij de eerste mezelf er ook druk om. Weken lang mezelf uitgehongerd na de bevalling. Mij. Gewicht toen altijd 57 na de bevalling 78. Zes weken later terug rond de 57. Heel gek maar door de drukte enz bleef ik later afvallen tot 50 kg. Terwijl ik 173 ben. Kreeg t er ook niet meer bij. Jaren lang niet. Was echt lelijk. Nu woog ik eindelijk 60 kg en ben nu denk ik wel weer 20 kg aangekomen. En deze keer ga ik minder streng zijn vr mezelf. Je lijf heeft tijd nodig...... En dat heb ik de vorige Keer overschat. En mijn lijf sloeg door de verkeerde kant op. Was erg Ongelukig met 50 kilo. Al zie ik soms moeders lopen en denk ik ! Jeetje mineetje. Je mag best wel wat aan je gewicht doen.... Haahhaha
Hier bij de eerste ook snel weer rond m'n startgewicht, maar m'n buikje bleef toch wat uitgelubberd. Nu kon ik mij daar niet heel erg druk om maken, want ik had nou eenmaal een prachtig mannetje gekregen... Na de tweede ging het een stuk minder vanzelf. Bleven uiteindelijk ook 5-7 kilo hangen. Zelfs daar maakte ik me niet druk om omdat we nog graag n derde kindje wilden. Ik dacht steeds, dan komt dat afvallen daarna wel! Nu na de derde (4 wkn terug bevallen) zit er nog 3 kilo boven m'n startgewicht, maar ik wil in totaal dus nog 10 kg. En vreemd genoeg kan het me deze keer niet snel genoeg gaan... Ik wil weer mooi slank zijn... Op het moment (met de bv en gezond koolhydraatarm eten) verlies ik ongeveer n kilo per week... Je zou wat kunnen gaan sporten om je buik weer wat strakker te krijgen (buikspieren alleen als ze al goed gesloten zijn). Verder zou ik me om die ene kilo niet heel druk maken, die gaat er nog wel af!
Ik ben mezelf op een gegeven moment niet meer druk gaan maken om die laatste 2 kilo. En wat denk je... weg kilo's
ik eet niet of je de term kent 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. geld ook voor je lichaam en geest geef je lichaam de tijd om te helen en weer gewoon te reageren... hier zit ik weer op gewicht van voor de zwangerschap(-4 kilo) maar nog niet op gewicht van halverwege de zwangerschap(+3 kilo) maar ik eet bewust drink bewust en houd mijn gewicht in de gaten dan komt het goed in mijn ogen. hierna wil ik nog wel 15 kilo kwijt maar dat komt tzt wel.
Ik wou dat ik op 1,5 kilo zat. Ik ben 40!! kilo aangekomen in de zwangerschap. Ja echt waar. Nou is mijn zoontje 5 maand en ik moet nog steeds 20 kilo. ik wou dat ik jou problem had haha. Ik krijg het er echt niet vanaf.