Morgen is Dé Dag!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Schaapje1977, Mar 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

Aug 21, 2012
    840
    0
    0
    Morgen gaat de luier uit, en niet meer aan!!

Kleine meid is ruim 3, kan prima haar plas ophouden, is de meeste nachten droog, maar......vertikt t gewoon om op de wc te plassen. Na een poosje overdag de luier uit, en als ze er om vroeg een luier om (waarna ze binnen 2 minuten een plas doet) is nu de dag gekomen dat ie uitgaat.

Ze zegt al een week of wat, dat als het lente is, ze op de wc gaat plassen. Vorige week heb ik met haar in de agenda geschreven dat het morgen lente is, en haar iedere avond een kruis door de dag heen laten zetten. Net bij het naar bed gaan zei ze het zelf nog een keer, " mama, morgen is het lente hè? En dan ga ik op de wc plassen"

Dus morgen gaat ie definitief uit!!

Moest t ff kwijt, ben zo benieuwd hoe het morgen gaat. Wordt t een drama als ze voelt dat ze moet plassen en geen luier krijgt? Gaat het goed??

2. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    het zal vast goed gaan.misschien eerst wat ongelukjes, of helemaal geen...heel veel scuces.

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Succes!!

4. Storm

Storm Niet meer actief

Succes!!

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Succes!!!

Hoop dat er ook snel lente-weer gaat komen!

6. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Succes!
    Laat je weten hoe het gaat?

7. Porsche

Porsche Niet meer actief

Succes hier precies hetzelfde alleen dan met de zoon ... Maar ik heb dadelijk echt geen luiers meer dus dan moet hij wel ( natuurlijk wel achter se hand hoor )

Toi toi toi

8. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Misschien een paar ongelukjes, maar hé die horen er bij! :)

Succes!

9. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

Aug 21, 2012
    840
    0
    0
  10. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    En hoe gaat het?:D

11. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Jaaaa, hier vandaag ook luierloos.
    2 weken afgeteld en vandaag geen luier aan.
    Net al naar de winkels geweest en geen probleem.
    En ja hoor, half uurtje terug een plasje op het potje!!!

Wij doen nu nog een paar weekjes belonen en dan is het klaar (hoop ik;)) Hij was wel helemaal trots dat het goed ging.
    Had 'm vanochtend even op het potje gezet voor het aankleden. Vroeg ik 'm of hij al een plasje had gedaan. "Nee mama, nog niet, plasje zit nog in mijn piemeltje.":D

Hoe gaat het bij jou???

12. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

Aug 21, 2012
    840
    0
    0
    Haha, mijn meid heeft een ijzeren blaas. Vanochtend net vóór ze uit bed kwam had ze een plas in haar luier gedaan. Dat was om kwart voor 8. Het is nu 3 uur en ze heeft nog niet geplast vandaag. Niet in haar broek, niet op de wc. Ze zit nu op het potje tv te kijken, want ze moet wel.
    Ze wil ook echt wel, maar onbewust houd ze het op.
    Ze heeft al een beker yoki, een beker thee en een beker appelsap op.

Pfff respect voor haar blaas en bekkenbodemspieren. Hahahaha, ik ben vandaag al tig x geweest!

13. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

Sep 10, 2012
    3,187
    0
    0
    Noord Holland
    Leuk! Heeft ze al geplast? Hahaha

14. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Jemig, da's idd wel erg lang, hahaha...
    Dan kan ik ook niet, zodra ik een wc zie moet ik;)
    Lars is al 3x geweest vandaag, op het potje. De 3de keer ging het alleen niet helemaal goed in ging meer dan de helft er naast, maar toch...
    Nog 2x en hij mag een cadeautje uitzoeken, ben zo trots op 'm....

15. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

Aug 21, 2012
    840
    0
    0
    Jaja, het is gebeurd!! Na achteneenhalf uur niet geplast te hebben, was ie daar: de plas. En ook nog op de wc. Hopen dat ze nu snapt hoe t moet.

16. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

Aug 21, 2012
    840
    0
    0

Goed zeg. Je bent terecht trots!

17. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

Aug 21, 2012
    840
    0
    0
    Hoegaat t daar, sweetamber?

Kleine meid heeft vandaag nog niet geplast. Ben benieuwd hoe langze t vandaag ophoudt. Moet straks wel met haar naar logopedie, en ff boodschappen doen. Twijfel een beetje of ik haar dan een luier om moet doen.

Gisterenavond hee ze wel nog op de wc gepoept. Ik zag dat ze moest, en heb haar op de wc gezet. Ze vond het heeel erg eng, raakte een beetje in paniek, maar het is gelukt. Ze zegt dat ze het vandaag weer gaat doen.

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Waarom als tussenstap gesn potje? Waarom moet ze perse op de wc?

Ik heb het gevoel dat ze nog een beetje bang is voor de wc.
    Als ze goed uit zichzelf op de wc plast, kan ze dat overal (dus ook bij de logopediste).
    Te lang de plas ophouden is niet goed.

19. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

Aug 21, 2012
    840
    0
    0
    Ze moet niet op de wc. Ze mag ook op t potje, maar... Ze is nogal eigenwijs, en zegt dus "nee, mama, potjes zijn voor baby's".
    Haha, maar vanochtend heeft ze al 3x op de wc gezeten, uit zichzelf. Er is nog niet geplast, maar ze wil wel graag. Volgens mij weet ze gewoon niet zo goed hoe ze haar pls moet laten lopen als ze zit. Gisteren moest ze echt al een paar uur plassen voordat t lukte.

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Lees dit eens:
    Wat is ‘verkeerd plassen’ en ‘te goed ophouden’?
    Kinderen die ‘verkeerd plassen’ en ‘te goed ophouden’ plassen verkeerd maar zijn kurkdroog. Zij onderdrukken aandrang een lange tijd door continu de bekkenbodemspieren aan te spannen. Uiteindelijk krijgen zij problemen met het plassen zelf. Zij zijn door de voortdurende aanspanning niet in staat te ontspannen tijdens het plassen. Zij moeten de blaas leeg persen met als gevolg dat er altijd wat urine achterblijft. Bovendien voelen ze, door het uitstellen van het plassen, steeds later de aandrang. Uiteindelijk wordt de blaasspier lui en daardoor minder krachtig.
    Door de verminderde kracht van de blaasspier en het niet ontspannen van de bekkenbodemspieren tijdens het plassen, verloopt de urinestraal in stukjes en beetjes en blijft er altijd wat urine achter. Hierdoor hebben zij een grote kans op urineweginfecties.

Share This Page