De lente komt eraan, al lijkt het nu nog ver weg . En dan beginnen bij mij de tuinkriebels. Helemaal nu we de zomervakantie in onze achtertuin gaan vieren (zie mijn banner)! Ik ben op zoek naar leuke tips en ideeën waarmee peuters en kleuters zich in de tuin kunnen vermaken. Helemaal leuk met een foto erbij zodat we elkaar kunnen inspireren. Ik zal zo alvast wat posten wat ik via internet heb gevonden. Ik zie jullie ideeën tegemoet .
En zo'n zandkeukentje (of de engelse naam, een mud pie kitchen) lijkt me ook erg leuk om in de tuin te hebben. Ik twijfel nu of we onze zandbak er voor op gaan offeren.
En het laatste leuke idee dat ik hier ga spammen, een nestelmandje voor vogels. Kunnen ze spulletjes uit halen om te gebruiken om een nestje te bouwen. Leuk om te maken met kinderen, helemaal als het ook gebruikt gaat worden. Bekijk bijlage 315131
wat leuke ideetjes!! (maar wel bewerkelijk) Wat hier de grootste zomerhit is, is toch een zwembadje met een glijbaan en een grote trampoline. Wek veel minder creatief als bovenstaande ideeën. En een eigen bloemenperkje/ moestuintje voor de kinderen? (kind moet dat wel interessant vinden en geduld hebben, want je ziet het resultaat pas veel later)
Hier ook gewoon de "standaard" dingen: - schommelhaken aan de overkapping - speelhuisje met glijbaan en picknicktafel/bankjes eronder - zandbak (ook onder het speelhuisje) - vierkante meter moestuin - grote trampoline - hok met fietsen/steps/etc. - groot krijtbord op de poort achter - waterbaan en zwembad bij mooi weer
Hmm dat moestuintje deed het hier de afgelopen jaren altijd erg goed hoor. Niet dat ze het helemaal zelf moest onderhouden maar bijv paprika, tomaten, radijs, aardappel groeit allemaal best door en de eerste 2 zie je ook de vruchten nog groeien. En dat houdt je kind geen dagen zoet.. Maar ze vond het wel superleuk. En het leukste is natuurlijk als je in de keuken staat en je kind kunt vragen even een rijpe paprika of tomaat te plukken voor in het eten (En cherrytomaatjes is ongeveer je eigen snoep aan een plantje..) En wat volgens mij ook leuk is.. Is een zonnebloem. Die is al gauw een heel stuk groter dan je kindje en die kan zich dus elke keer weer verbazen over hoe groot zo'n zonnebloem wel niet wordt Wj deden het overigens in een plantenbak.. Ten eerste omdat hier vroeger een garagebedrijf zat... Maar het houdt het ook heel overzichtelijk voor kleine kinderen.
leuk!! ik volg t topic ff voor ideeen. wil ook wat voor zoonlief. wilde zandbak maar hubby wilt dat niet. dies bang dat inhoud van zandbak er meer buiten ligt(op t gras) dan dat het ín de bak zit. opzoek naar andere ideeen dus
Roozjuh: bekend verhaal.. Maar de zandbak is er toch... En het zand dat er naast ligt valt eigenlijk wel mee. Is een zand/watertafel niks? Die kun je neerzetten waar je wil en zit duidelijk minder zand in dan een zandbak
ja zat zelf te denken aan zo'n tafel die ik vroeger op school had. grote zwarte plastic tafel met bakken erin. vond dat echt super toen. even opzoek