Morgenvroeg om 7u30 moet ik binnen voor mijn egg collection. Ik weet niet hoe het in Europa gaat, maar als ik de dokter goed heb verstaan dan word je hier onder volledige narcose gebracht. Ik weet dat dat altijd risico's met zich meebrengt dus dat maakt me enorm zenuwachtig. Bij de laatste scan zagen ze 4 grote follikels links, 5 grote rechts en 3 kleintjes. Ik heb geen enkel idee of dat een goed resultaat is voor een vrouw van mijn leeftijd. En dan komt het oneindige wachten, zijn de eitjes goed, zal de bevruchting plaats vinden, wanneer terugplaatsing en hoeveel . . . zal ik zwanger zijn . . . . Zoveel vragen die alleen de tijd zal kunnen beantwoorden. Mijn echtgenoot heeft ook net een nieuw project aangenomen dus ik zal tot 4 januari waarschijnlijk helemaal alleen zijn thuis, ik vraag me af of dat te doen is, wil ook mijn schoonmoeder niet laten overvliegen om mijn verpleegstertje te spelen als het niet nodig zou zijn. Heb me al gewapend met een hele reeks boeken en films voor het geval de verveling zou toeslaan. Als ik er aan denk krijg ik gewoon buikpijn van de zenuwen...
Meid wat spannend!ik duim voor je dat je straks zwanger bent!en wta naar dat je man t/m 4januarie weg is.Maar komt vast goed meis volgends mij brengen ze je in nederland niet onder narcose maar het kan zijn dta het verschild per ziekenhuis. ik heb de punctie bijbewustzijn gedaan.kreeg alleen morfine toe gedient meer niet.
bedankt voor je reactie Snippie.. Wou je even vragen, na de terugplaatsing, die 2 weken vlak erna voor je weet of je zwanger bent of niet, hoe leefde je dan. Bleef je heel de dag thuis plat liggen, of ging je gewoon door met je dagelijkse leven?
ik deed gewoon wat ik normaal ook deed. dat was het advies van gyn ook. jah geen zware dingen tillen en zo!maar gewoon doen waar je prettig bij voeld, ik ben die 2weken ook rutsig door gekomen.mensen om ons heen waren zenuwachtiger dan wij.ik kreeg pas lichte zenuwen die woensdag(donderdag test)
als je er niet prettig bij voelt gewoon niet doen. maar wat mijn gyn zei wat ook zo is.normaal weet je ook niet al zo vroeg dat je bevrucht bent. kijk nu is het vruchtje wel buiten lichaam geweest. maar dan nog. knuf
Thanks. De reden waarom ik het vraag is dat ik onverwachte gasten heb die voor een weekje willen langskomen op bezoek en ik ben bang dat ik door de ivf procedure hen zou moeten weigeren. Het is mijn beste vriendin met haar echtgenoot en haar 2-jarig zoontje en ik heb haar al zo lang niet gezien. Ik wil mezelf ook niet overbelasten en ben echt onzeker hoe ik me zal voelen na zo een ingreep. Ik weet ook niet wat het zwaarste is, het mentale of het physieke aspect.
mentaal is het zwaarts hoor. dat hoor ik heel veel. en mijn gyn wees ons er ook op toen wij er aan begonnen. dat de meeste mensen het emtioneel zwaar vinden.
Nou, gisteren hebben ze de egg collection gedaan. Van de 9 follikels waren er maar 6 eitjes aanwezig. Vanmorgen heb ik een telefoontje gekregen van deze 6 hebben er zich 5 bevrucht, waarvan 4 normaal en 1 abnormaal. Met andere woorden op dit moment heb ik 4 bevruchte eicelletjes. Vind het wel enorm spannend en ik hoop echt dat ze het overleven tot donderdag als de transfer gebeurt.
Hey lieverd, nou ik heb toch 2 embryootjes laten terugplaatsen. Ik merkte wel dat de dokter me een beetje zat te pushen en het niet leuk vond mijn beslissing. Mijn echtgenoot had al gezegd dat zijn voorkeur ook uitging naar 2 ipv 3. Stel je voor dat er 3 innestelen, ik zou dat echt emotioneel niet aankunnen, plus al de gezondheidsrisicos die je die kindjes aandoet, sommige worden blind van telang in de couveuse te moeten liggen. Nu moet ik veel medicijntjes nemen, dus het wordt echt spannend. 5 januari moet ik voor een bloed test naar de kliniek. Ik weet echt niet hoe jullie het volhouden deze helse weken van vraagtekens.
ik wil je heel veel succes wensen yasmine, die wachtweken zijn echt killing maar hou hoop he. gr regi
Ik belandde bij toeval op dit topic en zie aan de banner dat je behandeling succes heeft gehad!! Gefeliciteerd!!