Vandaag is mijn allerlaatste dag van mn zwangerschapsverlof dus morgen weer gaan werken... Zie dr heel erg tegen op... Zit al sinds half april thuis dus ik ben nu heeeeel erg gewend om lekker thuis mn dingetjes te doen! Ook krijgen mn mannen nu net tandjes en eigenlijk ben ik veel liever bij hun! Morgen komt oma oppassen maar ergens zit me dat toch niet helemaal lekker... Ik wil namelijk dat mn jongens net zoals altijd tegelijk eten krijgen maar echt oefenen heeft ze niet komen doen, ja met eentje tegelijk! Maar dan heb ik iedere vrijdag kinderen die ik opnieuw in hun ritme moet zetten... Ook moet ze niet bij iedere kik die ze geven als ze moeten slapen bij hun bed staan anders blijf ik strax zelf lopen omdat ze niet anders willen... Heb het dr allemaal wel verteld maar nu nog maar hopen dat ze t zo doet... Mn schoonmoeder is een ontzettend lief mens hoor maar heb toch mn twijfels en dat maakt de stap om morgen lekker naar het werk te gaan een heeeeel stuk moeilijker!!!
De eerste dag werken na je verlof is en blijft lastig. En jouw gevoel kan ik me voorstellen. Maar ik denk dat het wel mee zal vallen. Mijn moeder past een dag in de week op en ik had in het begin ook een waslijst met regels. Die ik heb nu niet meer. Ze doet het inderdaad niet hetzelfde als mij maar ik hoef mijn kind niet helemaal in een nieuw ritme te brengen na een dag werken. Ik weet niet hoe vaak ze op komt passen maar ik zou allen nog een keer met haar doorspreken. En misscjien is het een idee om haar in een oppasboekje te laten scjrijven. Dan zie je wat ze gedaan heeft op een dag. En je kan natuurlijk bellen om te vragen hoe het gaat. Heel veel succes morgen met werken. Het komt helemaal goed.
beetje relaxen joh. snap dat het gewoon even doorbijten is om te gaan werken maar even cru gezegd. Gebeurd er bijv een ramp als je kindjes niet tegelijk te eten krijgen? Is gewoon heel moeilijk om de zorg opeens over te laten aan iemand anders maar je schoonmoeder komt bij jullie thuis begrijp ik. Moet toch al een geruststelling zijn dat je ze niet ook nog eens weg hoeft te brengen. Dit is de eerste stap in het loslaten en er komen er nog heleboel!! ( stond vorige week ook met tranen in mijn ogen hoor toe mijn oudste voor het eerst naar school ging)
Heel veel succes morgen linnepinneke! En probeer je schoonmoeder wat te vertrouwen. Als je merkt dat ze zich niet aan de afspraken houdt, kan je er haar dan nog op aanspreken. Komt echt goed!
@chrystel, gelukkig hoef ik ze idd niet de eerste dag gelijk naar het kdv te brengen... dat hoeft volgende week woensdag pas voor het eerst Maar we gaan het morgen zien... Zal toch echt naar mn werk moeten haha
O vreselijk, ik herken het helemaal! Ben inmiddels 2 maanden weer aan het werk en het wordt iets gemakkelijker maar blijft lastig en niet leuk!! Wens je heel veel succes, leef met je mee hoor!
ik moet woensdag weer. ik kijk er ook tegenop. je bent er toch een tijd uit geweest (op je werk) en je moet je kleintje inderdaad aan iemand dan jezelf toevertrouwen. en je denk toch altijd dat je het zelf het beste weet.
Nou het ergste van de dag was eigenlijk het van huis weg gaan... Toen ik eenmaal op mn werk was ging het wel weer (maar zou eigenlijk wel liever bij de heertjes blijven haha)