Hai meiden, Ons meisje plast sinds afgelopen donderdag op de wc (opzetbril) en dat gaat heel goed. Zaterdag ook nog met veel moeite een poep in het potje. Ze vond het heel eng en sprong al op voordat die uberhaupt viel. Ze moet er de hele tijd om giechelen. Nu sinds gisteravond durft ze helemaal niet meer te poepen op de wc, en dat terwijl we haar zaterdag zo goed hebben geprezen en met stickertjes werken wat ze heel leuk vind/vond. We zijn er al de hele ochtend mee bezig nu maar er komt maar niets dus het is op en af van de wc en steeds kijken of 'ie' al gevallen is terwijl er niets is. Ik ga er van uit dat de boel flink hard is geworden ondertussen want ze gaat normaal wel elke dag. Ik weet dat het nog niet lang is sinds zaterdag maar ze ligt hier half huilend te vertellen dat ze zo nodig moet en loopt op haar tenen maar ze durft het dus opeens niet. Geef ik haar een luier dan doet ze het ook niet en vind het vies als er iets in haar broek zit. Ook tijdens haar slaapje of snachts doet ze niets in de luier. Heeft iemand misschien tips behalve doorzetten? dat doen we sowieso maar hoe lang is het ok dat ze niet poepen? 4 dagen? een week? Pffff vermoeiend hoor. Ben heel trots dat ze al zo goed kan plassen enzo ook al doet ze er 10 per dag ipv 5 grote. Maar goed. Ben benieuwd of er meer zijn die dit mee hebben gemaakt. Alvast bedankt, Charlie
Zou het zo snel niet weten, denk dat je er even niet al te veel aandacht aan moet besteden en komt het stiekum toch vanzelf, maar als je dochter er last van heeft tjs: misschien kun je een warm badje maken en haar buikje masseren?Bij baby,s werkt het als je een thermometer in de kont stopt of net als bij jonge kittens het poepgaatje masseert.Dus als je met een vinger er een tijdje druk op geeft dat ze dan vanzelf wat tegendruk gaat geven waardoor het wel komt. Zolang er geen medische oorzaak is dat de ontlasting uit blijft zal het vroeg of laat vanzelf komen.
Mijn meisje heeft hier ook last van gehad. Ze ging het gewoon ophouden. Ik heb eerst extra fruit gegeven, behalve banaan want dat werkt verstoppend, maar dat hielp niet. Ik heb toen bij de drogist lactulose gehaald, want het wordt alleen maar moeilijker hoe langer het duurt. Daar heb ik wel maar een heel klein beetje van gegeven hoor, anders krijgen ze kramp. Het hielp goed en snel. Ik wachte telkens twee dagen. Had ze dan geen ontlasting dan gaf ik haar weer een beetje. Dan kon ze meteen diezelfde dag nog. Uiteindelijk heeft ze eerst een tijdje op het potje gepoept en nu sonds kort durft ze ook op de wc.
Hier ook last van gehad. Hij hield het gewoon op... En het ergste dan riep hij dat hij moest poepen, snel op de wc (dat deed hij dan wel!) maar toen ook weer snel eraf met durf niet, eng... Ik heb hem toen laten lopen en toen hij weer kwam geen aandacht aan besteed behalve van ga maar zelf (hier kan hij zelf op de wc klimmen en dat wilt hij het liefste ook, maar met poepen was ik bang voor een smeerboel). Na een kleine 5 minuten kwam hij met een big smile terug. Hij had dus gepoept! Oftewel; een prive poeper Misschien kan je dat eens proberen, of op het potje en het potje binnen handbereik zetten en zelf laten doen?
Hai, Bedankt voor de reacties. Het gaat langzaam steeds beter. Als ze smiddags uit bed komt moet ze dus en de laatste dagen deden we er 3 uur over en ging het soms op de wc of een gedeelte op de wc en een gedeelte in de onderbroek en ze vind het oh zo eng. Mama eng! roept ze dan. Maar ze wil het perse doen op de wc dus niet in haar onderbroek of luier dus ze wil wel doorzetten en vandaag ging het 'proces' al een stuk sneller. Daarna is ze zo opgelucht en plakt de hele middag stickers overal op. Blije geit. Nou soms is het erg vermoeiend en ze test me soms ook wel uit hoor en roept dan dat ze moet en dan komt er niets en dan hijs je dus de hele middag je kind de pot op voor niets. Pfff....nou we zullen doorzetten en het komt vast goed. Groetjes Charlie
kinderen vinden het vaak eng, vooral op de wc want het is iets van hun zeg maar. ik heb hier ook 2 kindjes die bezig zijn zindelijk te worden, ik probeer het speels aan te pakken, gaat tot op heden goed. en anders als het te lang duurt zou ik de tip van NB1980 proberen. veel succes, groetjes mounia