Er zit nog niet onmiddellijk een tweede bevalling aan te komen hoor maar ik vraag me toch af als er nog meiden zijn die bang zijn voor een tweede bevalling. De eerste keer was ik echt niet bang en liet ik alles over me heen komen. De bevalling viel al bij al nog mee, 16-17 uurtjes, pijn was goed te doen, alleen de laatste twee uur een epidurale gevraagd omdat de pijn niet meer te harden was, uiteindelijk wel moeten persen op de monitor omdat het dan zo snel ging. Er zit nog niet onmiddellijk een tweede aan te komen maar als ik nu vriendinnen hoor die bijna moeten bevalling krijg ik gewoon al benauwd van de gedachte alleen al. Nog meiden die dit herkennen?
Ik heb het nu wel.. Na de eerste niet, terwijl die bevalling veel heftiger was(totaalruptuur, vacuümpomp). Maar doordat het zo heftig was, heb ik het minder beleefd. Ik kan ook gerust naar die foto's kijken, alsof het iemand anders is. Deze keer heb ik dat ik bij de foto's echt de bevalling terugvoel(niet de echte pijn. Maar wel beleving). Een derde zou ik nu niet aandurven. Misschien over een paar jaar, en anders plegen/adopteren we wel als we een derde willen
Ik ben heel bang voor de bevalling!! Ook had ik de vorige keer een totaalruptuur en ben echt als de dood dat ik dat weer krijg blegh wat een rottijd was dat zeg!
Ik heb ook geen plannen voor een 2de, maar zoiezo een 2de bevalling doet me huiveren of eerder de "schade" en de nasleep ervan. Hier ook totaalruptuur na een best prettige bevalling. Alleen 2,5u persen en dan uitscheuren tot je oksels heeft er bij mij toch even ingeramd. Habiniana Succes meis! Knippen ze jou bij voorbaat nu niet in? Ik zou bij een eventuele 2de zoiezo ingeknipt worden. Ik had 3de graads totaalruptuur en ze kunnen dat niet nogmaals een 2 de keer goed herstellen (met name je kringspier begreep ik).
Thx voor de reacties meiden. Als ik jullie verhalen lees dan snap ik dat jullie wel schrik hebben (totaalruptuur enzo). Mag ik uiteindelijk niet klagen, mijn bevalling was peanuts in vergelijking...
Ik heb maar een halfuur geperst en alsnog van binnen en buiten helemaal uitgescheurd Nee, ze willen het niet! DE vk zei dat een knip minder snel geneesd, omdat het recht geknipt wordt en de kans op wondinfectie groter is. Terwijl bij het uitscheuren, alle stukjes weer in elkaar passen. Alsof het een puzzel is hahaha. Domme redenering eigenlijk. Heb ook maanden geduurd het herstel.
Zal ik dan zeggen dat het hier nu echt ideaal gaat.. Zo erg de eerste was, zo fijn de tweede. Gewoon lekker thuis met de kleine (na zkh-bevalling). Lekker de kraamtijd genieten van de kleine (ipv in het ziekenhuis en ontstoken hechtingen etc).. Dus het verleden geeft geen garantie voor de toekomst
Hier hebben ze ook preventief geknipt. De eerste keer ook, maar alsnog gescheurd. Maar was 2e keer ook nodig geweest, mijn jochie lag met zijn hand langs zijn hoofd.. Was echt standaard, zelfs nog overleg nodig geweest of ik niet bij de gyn moest bevallen..
Ik had bij de eerste ook een totaalruptuur, en tegen mij heeft de vk ook gezegd dat er bij deze bevalling sowieso een knip (met verdoving) wordt gezet. Een knip geneest wel wat minder goed, maar nog altijd beter dan een totaalruptuur.. Hier begint het besef langzaam te komen dat deze baby er ook weer uit moet (ben nu bijna 32 weken zwanger). Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen (niet vanwege de totaalruptuur), en dat vind ik eerlijk gezegd wel een prettig idee. Over twee weken moet ik weer op controle bij de vk, dus dan maar eens uitgebreid over de bevalling hebben..
Oh volgens mij neemt ze me dan niet echt serieus Ik heb di weer controle en dan ga ik het er weer over hebben!
een vriendinnetje van mij heeft zelfs een ks gehad nadat ze bij de eerste een totaalruptuur had gehad... ik zou het nogmaals navragen HabibiAna! een knip moet toch kunnen lijkt mij...