weer keizersnede bij de tweede

Discussion in 'De bevalling' started by Belindada, Mar 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belindada

Belindada Niet meer actief

Waarschijnlijk als ik nog eens zwanger wil worden dan zal het ook een keizersnede zijn.

Hoe was jullie ervaring bij de tweede keizersnede?

Hoe zag jullie wond eruit. Nu heb ik een mooi lijntje. Snijden ze in hetzelfde stuk en hoe genas deze wond en hoe was jullie herstel?

2. p1982

p1982 Niet meer actief

heb ook een 2e keizersnede gehad

was eerder op de been bij de eerste. wond is goed genezen en ze hebben het zelfde lijntje gebruikt

3. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik lees mee, ik ga het morgen ervaren de 2e ks.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,508
    36,469
    113
    Ik heb 2 ks gehad. Wel beide keren een spoed, want ik wilde/moest het bij de 2e eerst gewoon proberen.

Mijn litteken is ietsje langer geworden, een cm of 2 denk ik, verder hebben ze hetzelfde lijntje gebruikt, de wond genas heel snel en ik was ook veel sneller op de been dan bij de eerste. Na 2 dagen ging ik weer naar huis. (was bij de eerste heel veel bloedverloren, dat hielp zeker niet mee bij het herstel).

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier ook 2 keizersnedes, 2e was gepland. Daardoor was ik fit en ben sneller hersteld. Ze hebben dezelfde lijn gebruikt, alleen aan 1 uiteinde zijn ze een klein stukje afgeweken. Je ziet dit niet echt, alleen als je er specifiek naar gaat kijken.

6. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    2,567
    221
    63
    Hier een ongeplande 2e ks. Bevalling begon spontaan met gebroken vliezen.

Herstel 2e ks was bij mij sneller en ze hebben het oude litteken gebruikt om in te snijden, is nu een netjes wit lijntje. Geen problemen gehad met wondgenezing.

7. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik heb bij de eerste een keizersnede gehad en ben nu weer zwanger.
    Wat ik mij afvraag, heb je bij een 2de bevalling grotere kans op een 2de ks?

Bij mij was (bleek achteraf) de reden dat mijn zoontje met zijn bijna 8 pond te groot was om te passen (mijn bekken zou hartvormig zijn?).

(sorry dat ik zo inbreek, maar ik vroeg het me zo af...)

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik weet niet of ik een tweede ks krijg maar wil het wel aankaarten met.de.gyn omdat ik het niet meer wil zoals de vorige bevalling...
    Maar lees dit topic ook even mee!

Overigens ben ik op woensdag middag bevallen d.m.v ks en op vrijdagmiddag was ik alweer thuis (wel op eigen verzoek) dus herstel bij de eerste ging bij mij vrij vlot...

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Mijn gyn zei dat ze bij een tweede een risico schatting gaan maken dus dat valt pas aan het einde van je zwangerschap te zeggen... hoe ligt je baby, hoe groot is hij/zij etc etc

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ligt oook aan de reden waarom je bij je 1e een keizersnede kreeg...
    Is het bijv. een stuitbaby geweest, dan hoeft dat bij een 2e helemaal niet!
    Hier bleek de oudste bij het persen te groot voor mijn bekken. De gyn schatte het toen 60-70% kans dat het bij een 2e weer een ks werd. Tijdens de zwangerschap zijn er groeiecho;s gemaakt en wederom bleek het een grote baby te worden. Het hoofd liep 4 weken voor op de groei en dus werd er besloten tot een geplande ks.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,508
    36,469
    113
    @mamanama: en ook een groot kind is niet altijd reden voor nog direct een ks. Mijn oudste was 10 pond en pastte ook niet, toch vonden ze dat ik het gewoon kon proberen, ook al wisten ze dat het weer een groot kind zou worden.

12. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier ook het herstel na de 2e keer sneller maar ik denk dat het komt doordat je weet wat je te wachten staat ofzo.
    Litteken is volgens mij niet veranderd...

13. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36

Van harte en prachtige naam! Ben benieuwd of het bij mij deze 2e x ook geplande ks gaat worden ivm stuitligging net als bij de eerste. Groetjes van de mama van Elin!

14. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Hey wat grapsig dat je dat opviel dat ik bevallen ben.
    Elin is alweer bijna 3 wkn. het gaat zo snel.
    Ook bij mij viel de 2e ks reuze reuze mee.
    donderdag morgen ks gehad en s'avonds al even naast het bed gestaan en vrijdag morgen stond ik onder de douche hihi totaal niet volgens protocol maar het ging zo goed. ben zondags naar huis gegaan kon zaterdag ook wel maar aangezien we al een jochie hebben van 2,5 jr leek me het beter zondags naar huis te gaan. in de kraamweek allen s'middags nog op bed gelegen en de rest van de dag lekker beneden. wel lekker bank hangen hoor. vond het zo meevallen de 1e ks was ik al weer snel op de been maar nu helemaal.
    Oja reden bij 1e was spoed ks bleek jochie van 10 pond te zijn en Elin was 8,5 pond en 55 cm. wilde het zelf niet weer proberen na de drama's van de 1e. De Gyn kon zich dat helemaal voorstellen.

15. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36

Wat fijn dat het zo is meegevallen! Bij mij was stuitligging de reden toen ik zwanger was van ons elin dus ook genoeg kans dat het een gewone bevalling wordt wat ik eigenlijk toch hoop maar ook wel extra spannend vind

16. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Inggrid:Gefeliciteerd!

@Suus1983: nee, klopt...in 1e instantie was het ook de bedoeling dat ik het zelf zou proberen. Maar aangezien mijn oudste met een hoofdomtrek van 35 cm niet paste, ging de jongste met een hoofdomtrek die 4 weken voorliep dat ook niet doen....dus is bij 35 weken afgesproken dat de ks bij 38 weken werd uitgevoerd.

Share This Page