Goedemorgen allemaal, Ik vraag mij af waarom sommige vrouwen weinig tot niet last hebben van striae. Hoe hebben zij dit voorkomen? Of is het echt genetisch bepaald en doe je er niets tegen. Trekt de striae wat bij na de bevalling? En wat met een tweede zwangerschap. Krijg je dan weer scheurtjes er bij of blijft het bij de eerste striae van de eerste zwangerschap? En wie geluk heeft en zonder striae zit bij de eerste, wat met een tweede zwangerschap? Vanaf welke week of trimester kregen jullie de eerste scheurtjes? Groetjes Mamamama
Hoi hoi.. Bij mijn dochter had ik er niet zoveel last van als nu bij deze zwangerschap. (Zoon) Ik smeer precies zo en misschien zelfs wel beter. Olie, crème en bodylotion.( om de beurt trouwens omdat ik het fijn vind af te wisselen.) Ik maak mij er persoonlijk niet zo druk om en ben er erg nuchter over. Maar ik snap dat het er niet mooi uit ziet. Gelukkig trekken de paarse en rode strepen wel weg en worden ze wit. Ik maak nu steeds grapjes dat ik nu letterlijk een tijger in bed ben.. En we hebben als het goed is straks twee gezonde kindjes! Ik weet niet precies vanaf wanneer, maar mijn buik groeide ook ineens hel snel. Misschien dat het daardoor ook sneller ging. Ik lees trouwens dat het zowel genetisch bepaald kan zijn, je leeftijd en of je er aanleg voor hebt. Mijn moeder heeft het niet gehad. Maar die was dan ook nog slanker dan ik. Tja... Het zijn geloof ik gewoon onderhuidse lagen die scheuren waardoor je de littekens krijgt. Succes.. Mocht je er erg meezitten.. Liefs
Ik heb altijd gedacht dat ik het zou krijgen omdat ik nogal strak in me vel stond. Altijd druk buikspieren van een bodybuilder haha oke nee dat weer niet maar heb aardige buikspieren. Toen ik zwanger raakte dacht ik echt al me buik wat dikker word zal ik exht wel wat krijgen, maar ondertusswn heb ik dus niets. 1tje bij me navelpiercing gaatje, dat was ook wel een plek waar ik het had verwacht. Ik weet echt niet of het nou wel of niet genetisch bepaalt is, denk het wel maar denk ook dat het te maken heeft met hoe hard het groeit.
Je weet t gewoon nooit. Sommige krijgen pas als ze overtijd gaan en heb een vriendin die perste ze er met de bevalling in! Vk schrok er zelfs van gewoon zoveel kracht Ik kreeg na 34 weken me gratis landkaart (31 weken eerste waarvan ik eerst nog hoopte dat t een adertje was)
Bedankt voor je antwoord. Het kan dus nog veranderen met een tweede zwangerschap. Wel gek want je zou toch denken dat eenmaal een kind gedragen de huid wel wat uitgerekt of soepeler geworden zou zijn.
Graag gedaan hoor.. Ja, ik heb geen idee waarom ik er nu meer heb. Maar ik ben ook nog nooit zover zwanger geweest. Dus Misschien omdat mijn dochter er met 36 weken al was, dat mijn buik niet de dikste klap heeft hoeven opvangen.
Als ik bij ons in de familie kijk, is het echt erfelijk bepaald. Namelijk, mijn moeder is vrij stevig en heeft na twee kinderen nergens striae.. maar mijn vader, die erg dun is heeft veel striae op zijn billen en nee, hij heeft geen dikke kont Dus ja.. daaruit concludeer ik maar dat het een kwestie van geluk is als je ze niet krijgt en als je ze wel krijgt, moet je er maar trots op zijn
Bij de eerste had ik eigenlijk niets TOT de laatste paar weken, ineens zat mijn buik vol haha Je kan er niets tegen doen, geen smeersel wat helpt, helaas! Ze trekken wel weg na de bevalling *tenminste dan worden ze wit ipv rood/paars zeg maar( Het scheelt misschien wel of je snel een buikje hebt of wat later (ik bedoel bij mij zien mensen het met 6 weken al dat is dus meer opgerekt als bij iemand waarbij het pas met 20 weken een beetje gaat laten zien.. Maar het blijft gewoon heel veel mazzel hebben
Haha gratis landkaart.. Die kende ik nog niet! Ik smeer iedere dag amandelolie op mijn buik en zijkant bovenbenen, tip van mijn schoonmoeder! Zij heeft uiteindelijk ook nergens last van gehad.. De rest met gewone bodylotion. Mijn moeder heeft er 5 gekregen, altijd gesmeerd met nivea soft en ook nergens last van! Als je maar op tijd begint denk ik
Vriendin van mij zei ook trots dat ze niks had.. Tot ze 38 weken was. In 1 dag zat ze onder. Ik kreeg ze met eerste kind 16 weken al. Het werden er véél, maar wel alleen op mijn buik. Tweede zwangerschap niks bijgekomen en het is bijna onzichtbaar nu, alleen als je met je vingertop eroverheen gaat voel je het.
Heb (nog) niks. Ik smeer 1 keer per dag Bepanthen. Ik heb inderdaad gelezen dat leeftijd mee kan spelen. Dan is er dus toch nog een voordeel aan later moeder worden: je huid rekt makkelijker mee Maar goed, voor hetzelfde geld zit ik morgen onder. Ach, als mijn meiske er maar goed en gezond uitkomt, de rest is onbelangrijk.
Bij de eerste flink wat striae gekregen, tot aan mijn knieën. En ach, kon smeren wat ik wou, heb het maar opgegeven. Ons klein manneke heeft nu gewoon richtingsaanwijzers naar buiten hahaha
Ik heb er ook geen last van tot nu, terwijl mijn zus het wel heel erg heeft.Ik ben vanaf een week of 8 gaan smeren met Zwitsal striae crème. Meestal om de dag. Nu dan met etos crème uit de zwangerschapsdoos. Mijn buik heeft enorme groeispurten gemaakt, steeds in korte tijd. Ik hoop dat het nog even goed blijft hihi.
Nou hier ook hoor, ik zit heeeeeeeulemaal onder. MIjn hele buik, lovehandels, benen (maar zat al iets wat je bijna niet zag). Mijn moeder heeft t ook gehad, (maar die is nu mooi slank, en je ziet er bijan niks van terug) Mijn zus heeft ze ook. Dus denk dat t bij ons ook in de genen zit.. Ohja en smeren? Was't maar zo'n feest dat dat hielp, anders had toch niemand t gehad? Straks weer proberen om m'n oude figuur terug te krijgen en dan zal die striae ook een heel stuk minder zijn/worden.
Ben altijd wel slank geweest maar kreeg ze op mijn 13de op mijn billen, heupen en op mijn kuit (van het groeien denk ik). Dus ik dacht nou, dan komt het zeker ook op mijn buik als ik zwanger ben. Maar helemaal niets, was al wel 31 toen ik van mijn zoontje beviel. Ze zeggen dat hoe jonger je bent hoe meer kans op stiae je hebt, omdat het huid dan minder goed meerekt. Op mijn borsten kreeg ik ze wel overigens, maar die zijn gelukkig niet zo diep, je ziet ze dan ook amper.
Ik las ergens dat hoe jonger je bent, hoe steviger je huid (minder rek erin zeg maar) en hoe meer kans op striae. En ik geloof inderdaad ook dat het wel erfelijk bepaald is. Hoewel, mijn moeder en zussen hadden allemaal amper striae, maar in de puberteit zat ik er helemaal onder. Maar dat kan ook komen doordat ik toen, heel jong nog, in een keer een heel ander lichaam kreeg. Misschien valt het nu meer. Mijn borsten vertonen inmiddels al de eerste tekenen...
Ik heb geen enkel streepje overgehouden van mn zwangerschappen. Wel heb ik van "vroegah" wat streepjes op mn borsten en op mn heupen van een groeispurt, Maar die zie je bijna niet eens omdat ze al mooi wit zijn. Het schijnt dat je er minder last van hebt wanneer je op wat latere leeftijd zwanger bent... dat zou verklaren waarom ik het niet heb en mn moeder wel
Oh ja en ik heb eigenlijk nooit gesmeerd met smeerseltjes oid... alleen zo nu en dan in de winterperiode wanneer het begon te kriebelen.
Hoeveel op tijd moet je beginnen dan? Ik wist met 4 weken dat ik zw was en ben gelijk gaan smeren, nu 36 weken en me hele buik zit onder. Dus das niet helemaal waar!