Volgensmij gaat HET beginnen...

Discussion in 'De bevalling' started by Troetelbeer, May 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troetelbeer

Troetelbeer Actief lid

Sep 3, 2007
    156
    0
    0
    Hallo allemaal,

vandaag ben 38 weken en 5 dagen zwanger. Vanochtend rond 06.00 voelde ik een soort van ongikrampen (of voorweeen...?). Ging naar de wc, daar wat slijm met bloed verloren bij afvegen. Waarschijnlijk de bekende bloedprop geweest? Vanaf 06.00 uur zo ongeveer om de 10 minuten die voorweeen. Net nog weer naar de wc geweest en weer wat bloed bij het afvegen.

Ik woon in Belgie en mijn gynaecoloog heeft gisteren nog gezegd dat ik niet hoef te bellen en altijd gewoon moet komen als ik vind dat ik moet komen.

Nu al gaan of toch afwachten tot ik zo om de 5 minuten weeen krijg. Ik vind die voorweeen ook nog niet echt heftig genoeg moet ik zeggen. Voelt net als ongikrampen. Maar wel al een paar uur om de 10 minuten dus.

Wat vinden jullie? Nu al naar het ziekenhuis rijden? Het begint nu wel spannend te worden allemaal...

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Is wel snel om naar het ziekenhuis te rijden ja, ik mag mijn verloskundige pas bellen als ik een uur lang elke 2 tot 4 minuten weeen heb van 1 minuut....
    Misschien dat je gewoon toch even kunt bellen om te vragen of dit het nu is?
    Succes ermee!
    en hopelijk heb je snel je kindje in je armen!

3. Troetelbeer

Troetelbeer Actief lid

Sep 3, 2007
    156
    0
    0
    Hoi lovelylonnes,

dat dacht ik dus zelf ook. Ik wacht het gewoon nog af, totdat er een korte tijd tussen gaat zitten. Echt spannend...

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    ZOu ook nog even wachten. Het zou nl (wil je niet ontmoedigen) ook nog kunnen stoppen.

Heb met je te doen meid als je met dit weer gaat bevallen ... succes

5. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zou toch even bellen en vragen!

Succes

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Weet niet hoe het nu gaat?
    Maar als ze idd nog niet heel heftig en pijnlijk zijn zou ik lekker thuis blijven.
    Dit omdat het mij fijner lijkt om de beginweeen thuis op te vangen,en niet in zo'n kil ziekenhuis. Stel dat het tot vanavond laat duurt, zit je al die tijd in het ziekenhuis, of je wordt weer naar huis gestuurd.
    Denk dat je vooral goed je lichaam aan moet voelen.

Succes!

7. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoihoi,

ja ik zou ook eventjes wachten tot het sneller en heftiger begint te worden.
    ik wou je al wel even succes wensen hopelijk zet het door en heb je je kindje snel in je armen.

liefss

8. Troetelbeer

Troetelbeer Actief lid

Sep 3, 2007
    156
    0
    0
    Hoi,

lig nu in bed. De laatse weeen komen nu om de 7 min. Ze zijn wel iets heftiger moet ik zeggen en zijn nu toch wel pijnlijker. Maar ik wacht toch af totdat de tijd ertussen korter is.

Ik hou jullie wel op de hoogte...voorzover mogelijk ;)

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

SPANNEND!

Zet hem op meid! *en dat met dit weer zeg*

10. Lovelylonnes

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Ben benieuwd hoe het nu met je gaat Troetelbeer?

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Whaaaaah, wat spannend zeg! Die is vast druk met bevallen of al bevallen misschien?
    Spannend hoor!

12. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Nog niets? :)

13. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

Nov 21, 2007
    1,149
    0
    0
    Nee nog niets, die zit lekker met dr zoon in dr armen te zwijmelen,...

14. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

Mar 1, 2007
    484
    0
    0
    hoi meiden, hier hetzelfde verhaal...
    donderdag had ik echt veel ongi-krampen. maar na een paar uur hield het gewoon op. weg was het. en nu vandaag is het er weer. echt krampen maar ja wie weet betekend het weer niks...
    ik ben benieuwd.

groetjes van sjaan

15. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Is troetelbeer al bevallen of heb ik wat gemist?

16. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    in belgie moet je 3 tot 5 dagen in het ziekenhuis blijven als de kleine onder de lamp moet kan het wat langer duren uds wie weet is ze al bevallen...

17. Troetelbeer

Troetelbeer Actief lid

Sep 3, 2007
    156
    0
    0
    Nou, dat heb je dus helemaal goed ingeschat! Ik ben diezelfde avond om 23 uur bevallen van een kerngezonde zoon! Toen het op een gegeven moment al snel om de 3 min werd zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Daar waren we dan rond 16 uur denk ik. Het bleek dat ik al 4 cm ontsluiting had. Om 8 uur had ik iets van 7 of 8 cm ontsluiting. Toen kwam ook de anastesist binnen vallen om te vragen of ik een ruggeprik wilde hebben. Eigenlijk vonden ze het niet zo nodig o,dat ik bijna kon persen, maar ik wilde toch. Gelukkig gedaan, ik had het echt niet willen missen! Wel weeen gevoeld daarna, maar geen pijn...heerlijk! Een uur lang hebben ze nog extra medicatie gegeven om mijn weeen meer op te wekken, maar ik vond het allemaal best na de epidurale ;) Na een kwartier persen kam hij dan...onze zoon Barış (uitspraak Barûsj).

Vandaar inderdaad dat jullie een tijdje niets van me konden horen... :) Hij is dus een week geleden geboren, maar ik lig nog steeds in het ziekenhuis. Er zit een onbekende bacterie in mijn bloed waardoor ik de eertse vijf dagen pieken heb gehad van 40 graden koorts. Maar dat hebben ze nu bijna onder controle en als het goed ik
    mag ik na het weekend naar huis.

Ik ben helemaal gek van mijn ventje. Ik wens jullie allemaal ook heel veel succes met jullie bevallingen. En als jullie al bevallen zijn: geniet ervan!

18. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wat mooi! Van harte gefeliciteerd! Hopelijk mogen jullie gauw naar huis en kunne jullie daar verder genieten!

19. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    van harte gefeliciteerd en ook een turkse naam heel mooi als mijn man had mogen kiezen had onze zoon ook zo geheten

20. Lovelylonnes

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Hoi Sjaan,
    ik heb dat ook, al 2 dagen achtereen dat de krampen savonds beginnen en even aanhouden. Gisteravond trokken ze door naar mn rug en ze kwamen om de 3 tot 8 minuten terug. Ben maar gaan slapen en vanmorgen zijn ze opgehouden....
    Verlies ook al 3 dagen slijm dus ik hoop dat het een goed teken is.....

en Troetelbeer, heeeeeeel erg gefeliciteerd met je zoon!
    X

Share This Page