Morgen keizersnede en krijg een clisma??

Discussie in 'De bevalling' gestart door pinky, 14 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Hooiiiii

Morgen om 07:00 mag ik mij melden voor een geplande keizersnede spannend! moest vandaag om 14:00 mij melden maar kreeg even een CTG en bloed werdt geprikt en mocht weer gaan.

Dus nu zit ik weer thuis haha maar zei morgen om 07:00 komen dan krijg je een Infuus met vocht en een clisma huh? ik heb dit bij mn 1e KZ ook niet gehad maar dat was ook spoed zei ze dus datt gebeurt dan ook niet (logisch) daarna krijg ik een vies drankje om het maagzuur tegen te gaan en voorkomt dat ik misselijk wordt onder de operatie das wel fijn.

Wie heeft ook een geplande KZ gehad en een clisma gehad? (volgens mij schrijf ik clisma ook niet goed haha)

Liefs

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook een geplande keizersnee en ook een klisma gehad. Dacht dat dat altijd gebeurde?

3. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Okey! lijkt me niet zo fijn;)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    Oh, bah, lijkt me ook niet fijn zeg en waarom dan? Heb 2 keer spoedks gehad en daarbij doen ze het idd niet, maar heb ook nog nooit gehoord dat het bij een geplande moet. Lijkt me dat je dat ook gewoon kunt weigeren?

5. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Nou ze doen dat omdat als je darmen na de operatie nog vol zijn en beginnen te rommelen omdat je moet poepen zeg maar dat zeer kan doen aan de wond. is op zich helemaal niet verkeerd natuurlijk zo kunnen je darmen als je weer wat gegeten hebt langzaam op gang komen.

Maar lijkt me gewoon niet fijn bah!

ik had er ook niet op gerekend hoor want als ik dat lees bij mensen die een geplande KS hebben gehad dat die het er niet over hebben dacht ik wel even van huh? klisma?

Liefs

6. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben afgelopen dinsdag ingeleid, dus geen geplande ks, maar uiteindelijk werd het wel een spoedks. Ik kreeg maandag van de gyn een recept om bij de apotheek een microlax te halen zodat ik leeg zou zijn bij de bevalling, er werd toen nog van een gewone bevalling uitgegaan. Zo'n clisma valt best mee. Je darmen worden geprikkeld om zich leeg te maken. Je gaat zodra je voelt da het opgang komt naar de wc en that's it! Dan ben je er vanaf.

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Twee keer een keizersnede (spoed en gepland) en geen klisma, maar ook geen drankje tegen misselijkheid (niet nodig gehad ook, hoor)

Succes morgen, trouwens! Nog even en je hebt je kleintje in je armen....

8. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Hier geen keizersnede gehad, maar ingeleid (en een vaginale bevalling gehad), maar heb ook een klisma gekregen zodat mijn darmen leeg waren voor de bevalling... Het gebeurt dus wel vaker.

9. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hier ook (allebei) niet!

10. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Hooiii

Kun je zien he dat elk ziekenhuis weer anders is!

Nou ik laat het maar gebeuren en zie het wel haha en dan die catheter dat lijkt me al helemaaaal niet fijn maar ja zal wel moeten.

11. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Als eerst, heel veel succes morgen.

Ik heb 2,5 jaar geleden een geplande ks gehad, maar geen klisma of drankje tegen de misselijkheid gehad hoor.

Katheter valt echt mee hoor, probeer jezelf goed te ontspannen, dat scheelt echt veel hoor.

12. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik heb 2 keer een KS gehad in verschillende ziekenhuizen.
    Bij de 1ste geen klisma gehad ook geen drankje gehad trouwens, ook niet over gesproken terwijl het een geplande KS was.

De 2de keer werd ik de avond vooraf opgenomen voor een geplande KS, hier moest ik wel een klisma, ook al protesteerde ik dat het de 1ste keer ook niet nodig was:x

Hier hadden ze geen boodschap aan want het was hun protocol...'s ochtends werd ik om 6 uur gewekt, na het douchen kwam de verpleegster met de klisma aan en vraagt ; "kunt u het zelf of moet ik u helpen?" .... je raadt het antwoord zeker al :D

Ik heb beide keren dus geen klisma of drankjes gehad en heb ook nergens last van gehad :p

Succes!

13. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

13 apr 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ik heb er geen ervaring mee maar wilde je in iedergeval veel succes wensen morgen!!

Liefs Zoemeisje

14. beertje1234

beertje1234 Actief lid

4 apr 2011
    109
    0
    0
    Ik snap niet zo goed wat het probleem van een klisma krijgen is. Ik ben 3 x gewoon bevallen en ik heb er 3 x zelf om gevraagd. Liever dat, dan dat er meer dan alleen mijn kindje uitkomt tijdens de bevalling. Nou ligt dat bij een keizersnee natuurlijk wel anders, maar toch....

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb zelf geen ks gehad, maar ken wel meiden die er een hebben gehad en ook een klisma hebben gekregen.

16. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    15-08-2011 Hoeraaaa Tycho is geboren! 3530 gram en 50 cm! het is een heerlijk mannetje en de KS is me echt zooo meegevallen! ben alweer thuis!
    Heb inderdaad een klisma gehad dat is om je darmen te legen want als je darmen op gaan zetten als je net een verse wond hebt is niet fijn dus daarom doen ze dat en ook dat je nuchter moet zijn voor de operatie.

het is gewoon een flesje met water wat je in je anus naar binnen moet spuiten en 10 minuten later zit je op de wc haha

Nou ik ga genieten hier!!! veel liefs!!

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Gefeliciteerd met Tycho! :)

Fijn dat de ks je zo goed is meegevallen.

18. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (Belgiƫ)
    Ondertussen zal je kindje geboren zijn, dus wat laat om te antwoorden!

Hier spoedks, dus geen gekregen, maar ben wel ingeleid geweest, ze vroegen of ik het wou of niet.

Heb bij beide kinderen neen gezegd, zou liever zelf naar de apotheek gaan en iets halen dan dat zij het doen.

Hopelijk is alles goed verlopen en ben je lekker aan het genieten! :)

19. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Heb 1 keer bij een operatie aan mijn heup een klisma gehad. Kon het gewoon thuis doen de avond ervoor, vond het helemaal niet vervelend, voelt als een thermometer in je achterwerk (je spuit een soort tubetje leeg) en dan moet je gewoon heel erg naar de wc.

20. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina