Vanochtend dacht ik het al, maar nu weet ik het zeker. Ik heb weer eens een blaasontsteking. Ik heb cranberry capsules, maar heb er normaal toch minimaal 1,5 week last van. Iemand nog andere tips die kunnen helpen?
huisarts bellen voor medicatie ik drink dan juist cranberrysap werkt wat sneller. envit c pillen slikken
veel, heel veel drinken en vaak gaan plassen. Goed uitplassen! Katoenen ondergoed aan. Om te voorkomen: ook bovenstaande En plassen na de seks. Als ik dat een keertje niet deed wist ik meteen dat ik een kuurtje moest halen bij de ha. Gelukkig is het nu veeeeel minder! Succes!
Ik ga eigenlijk voor dit soort dingen nooit naar de huisarts Heb regelmatig een blaasontsteking en wil niet altijd maar aan de antibiotica. Cranberrysap heb ik ook wel geprobeerd, maar ik vind dat toch wel zooo vies! Dus vandaar de capsules. Misschien toch maar weer even een fles halen en doorzetten. Plassen na de sex doe ik ook standaard, zo snel dat het bijna tijdens de sex is. Waar het vandaan komt weet ik eigenlijk niet. Want ik ga dus altijd vaak naar de wc (hou geen plasjes in) en drink veel water. Meer die er vaak last van hebben?
Poepbacterien kunnen ook een blaasontsteking veroorzaken. Dus niet van achter naar voor vegen, maar andersom Vrouwen hebben vaker last van een blaasontsteking, omdat onze plasbuis korter is dan die van mannen.
haha nou ik veeg de goede richting op hoor citroensap... uhm... ieuw! (mag er dan wel suiker door?, of is dan het effect weg) Mijn boodschappenlijstje voor vandaag word vast heel vreemd.
Echt voorkomen is lastig maar je kunt: - heel veel drinken. Het gaat dus niet zo zeer om die cranberry (die jij in capsules neemt) maar om het drinken; - heeeel vaak plassen, en ervoor zorgen dat je helemaal 'uitgedruppeld' bent ; - ondergoed alleen puur katoen; - niet te strakke ondergoed; - geen inlegkruisjes dragen, dat zijn bekende bacteriën kwekers; - meteen plassen EN wassen na de sex.
En er vooral ook tijdens de seks op letten. Als manlief (per ongeluk of expres, ik weet niet wat jullie allemaal lekker vinden in de slaapkamer ) met zn handen of penis bij je anus is geweest, niet vervolgens ermee aan je vagina of plasbuis komen! (ik stuur die van mij altijd meteen naar de badkamer om te "soppen" als ik voel dat ie daarachter aan geweest is voordat ie verder mag )
Misschien moet ik dan mijn anus gaan aftapen tijdens de sex? Nee daar letten we wel op idd. Dat van die inlegkruisjes zou ook best kunnen. ik heb een hele onregelmatige cyclus, en vanaf het moment dat ik ongesteld zou kunnen worden draag ik inlegkruisjes voor het geval dat. Misschien moet ik dat toch maar niet meer doen.
cranberry sap cranberry capsules verkrijgbaar gewoon bij kruidvat en andere drogist ik gebruik die van eigen merk. helpt goed. lekker veel drinken maakt niet uit wat om het te voorkomen. en ook wat al gezegt is na sex even naar de wc gaan. 1 tip nog ik kreeg een blaasontsteking van de lacatacyt wasgel ! en die doekjes trouwens ook. ik dacht daar goed aan te doen tijdens eh mentruatie, was friss gevoel enzo. maar dat werkte dus wel voor frise gevoel maar daarna had ik schimmel infectie of blaasontsteking. dus heb het nadat ik nog 4 keer hetzelfde had en er toen pas achterkwam meteen weg gegooit en geen last meer van gehad ! ook trouwens die doekjes die bij de uhh libresse of always zitten in die groene verpakking aan het maandverband. maar echt als je een blaasontsteking heb gewoon direct huisarts bellen hoor. anders ben je er nog langer mee bezig om er vanaf te komen. aan de telefoniste zeggen dat je blaasontsteking heb. even plasje mee nemen in een potje. en inleveren bij de balie ( tenminste hier kan dat ) en dan testen ze dat en schrijft de dokter je een receptje uit. ik hoef die man niet te zien om te weten dat er een blaasontsteking is. ken die toch alleen maar zien aan de pies in het potje als hij t test succes blaasontstekingen zijn erg vervelend en kunnen echt heel veel pijn veroorzaken. ( mijn ervaring)
En dat vitamine c helpt is maar een fabeltje vertelde mn dokter me laatst.... En het maakt WEL uit wat je drinkt, je moet vooral geen zoete dingen als cola enzo drinken, daar leven die bacterien op, vinden ze heerlijk zo zoet. Je kan dan beter jus drinken, cranberriesap en veel water.
danip je kan ook in plaats van inlegkruisjes ofzo een tampon voor lichte dagen in doen. of even kijken welke je het beste vind daarvoor. ik vind lang niet alle tampons even lekker zitten hihi ( ja waar je allemaal niet over praat he op een forum , anus, tampon hihi sex )
Ja inderdaad, wat je hier allemaal wel niet gewoon zo verteld haha. Maar mijn cyclus is tussen de 30 en 80 dagen, dus 50 dagen een tampon in dan. mag dat eigenlijk wel zo lang? Drinken doe ik nu extra veel. Heb net een sinaasappel op (niet echt drinken, maar wel veel zuur sap) en ga gewoon verder alleen water drinken, en misschien cranberrysap. Als het maandag niet beter is dan moet ik toch maar eens naar de huisarts. Kijk het die paar dagen nog wel even aan. je kunt toch ook een andere infectie krijgen van een verwaarloosde blaasontsteking? Lactacyd gebruik ik ook, maar kan ik dus eigenlijk beter laten staan. Vind het alleen wel zo fijn/fris om te gebruiken.
Jaaa het kan verder je lichaam in gaan en dat kan gevaarlijk zijn. Daarom is het ook belangrijk dat je niet zelf doktert maar naar de huisarts gaat. Cranberriesap vind ik ook niet geweldig maar als je er een paar ijsblokjes indoet en het even laat staan dan gaat het wel.
enerzijds is het waar dat je een blaasontsteking niet moet verwaarlozen... heb er ook eens een nierbekkenontsteking door gehad, en dat is ook echt geen pretje, maar aan de andere kant worden bacteriën resistent als je (te vaak) aan de antibiotica gaat. En dan ben je nog veel verder van huis, want dan is er geen kruid meer tegen gewassen. Dus mijn advies zou zijn om - zoals je zelf ook al zei - niet te snel naar de dokter te hollen. Eerst kijken of je het kan onderdrukken met veel (zuur) drinken, veel plassen en cranberryproducten en pas als het echt erg wordt naar de HA. En 30 dagen tampons in lijkt me inderdaad ook niet goed! Maar 30 dagen inlegkruisjes net zo min. Krijg je geen "waarschuwingen" voor je ongi? Ik voelde altijd 's ochtends bij het opstaan dat ik die dag ongi ging worden aan een "rommelende" buik. Of breekt het altijd opeens door? Anders heb je misschien genoeg aan altijd tampons, inlegkruisjes en een (in noodgevallen) schone onderbroek in je tas?
oei, als ik bo had dan zat ik met een uur nog bij de ha! (of stuurde manlief met een plasje). Het enige wat ik kon was drinkend op de wc zitten.... Ik kon er echt niet meer blijven lopen hoor.... Maar idd, veel drinken nu! En als je klachten erger worden gewoon even de hap bellen!!! De ha had het bij mij trouwens over een half jaar preventief ab slikken of mijn plasbuis op laten rekken. gelukkig werd het snel beter en is dit (GELUKKIG) niet meer aan de orde!!!
Ik wil inderdaad niet te vaak antibiotica gebruiken, en dat heb ik dus ook nog maar 1 x in mijn leven gebruikt. Maar ja wat is wijsheid he, je kunt het dan ook niet te lang verwaarlozen. En waarschuwing voel ik niet echt nee. Soms voel ik namelijk helemaal niks van mijn mestruatie (terwijl andere keren juist extreem zijn) Best lastig dus. @ Taliaa: Ik heb het nu niet heel extreem, maar heb het inderdaad ook wel gehad dat het echt verschrikkelijk was. Dan plas ik soms zelfs bloed Dus denk dat het dan niet zo raar is als je meteen naar de ha gaat
nou, luister maar goed naar je lichaam!!! Als je urine verkleurt dan moet je wel even naar de ha idd sterkte hoor! ik krijg weer helemaal kruiskramp als ik eraan denk
Ja daar ben ik niet zo goed in, luisteren naar mijn lichaam. Vind dat mijn lichaam zich vaak aanstelt Maar je hebt wel gelijk. Met het bloed plassen was ik in het buitenland trouwens, durfde daar niet naar de dokter