ik ga dalijk met puregon beginnen en ik heb gelijk de vgz gebeld met de vraag of dit wel vergoed werd het antwoord was JA. maar als je op hun site gaat kijken staat het allemaal anders..... wie is bij vgz verzekerd en krijgt puregon vergoed? alleen ff reageren als je bij vgz verzerkerd bent want ik heb de andere topics al na gekeken.
Ik zit bij IZA (ambtenrenverzekering), maar dat is een onderdeel van VGZ. Ik moest eerst een machtiging opsturen voor de Puregon en wachten op goedkeuring. Als het goed is dan heeft je gyn formulieren waarop hij kan aangeven waarom hij vindt dat jij moet spuiten. Zodra dat wordt goedgekeurd krijg je alles vergoed. Ik heb het maar 1 keer zelf moeten voorschieten, maar dat kon ik later gewoon declareren.. Indd op de site staat het erg tegenstrijdig, dus daar moet je niet teveel op doen.. Succes! groetjes Marjo
dus dan ligt het niet aan mij marjo dat het raar op de site staat. ik had dus gelijk gebeld en ze heeft mijn gegevens er bij gepakt en ze zei....ja het word vergoed want puregon staat ook in het lijstje bij jou pakket. ze zei wel dat het aan de apotheek kon liggen dat ik het eerst voor moest schieten of dat hun gelijk de rekening doorstuurde naar de verzekering. in het ziekennhuis sturen ze het gelijk door dus ik hoefde niks te betalen.
ik heb vandaag weer gebeld en ze gaan het uitzoeken en ik krijg via mail bericht. ik heb vandaag een kennis van mij gesproken en zij spuit ook en zij moest de 1e keer zelf betalen en daarna werd alles vergoed.....
Hoi Ik had ook puregon nodig en na wat heen en weer gebel zou het voor de helft vergoed worden. Bij de apotheek mocht ik wel heel vriendelijk de eerste ampullen puregon even voorschieten. Naderhand heb ik de hele rekening opgestuurd naar VGZ en kreeg ik alles vergeod. De tweede ronde ampullen hoefde ik niet voor te schieten en werd gewoon door de verzekering betaald. Hetzelfde voor de pregnyl, die heb ik eerst zelf voor moeten schieten, de rekening opgestuurd en werd het vergoed. Succes! Mel
ik weet nu precies hoe het zit... vgz basis = 0% vergoed vgz extra aanvullend = 50% vergoed vgz plus = 100% vergoed