Mama wil je met me spelen.. (speelgoed, 3 jaar)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dreumesmama, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Mijn dochter heeft altijd heel goed zelf kunnen spelen, dit hebben we ook altijd gestimuleerd.
    Het afgelopen jaar heeft ze bijna continue met haar keukenspulletjes en poppen gespeeld, theekransjes maken enz.

Maar, sinds een week is het om de 5 minuten, mama wil je met me spelen? Ze raakt geen speelgoed meer aan en ik heb het idee dat ze zich een beetje verveeld.

Hoe krijg ik haar weer aan het spelen? En waarmee?

Kleien en tekenen doet ze graag, ze zit zo 1.5 uur achter elkaar te kleien, maar dan hebben we de dag nog niet vol!

Ze is 3 jr en 2mnd, herkent iemand dit?

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik herken het heel erg.
    Ik probeer haar wel te stimuleren om alleen te spelen, maar het werkt echt niet. Als ze aan het kleuren/verfen/kleien is moet ik helpen, als ze op de grond speelt moet ik erbij zitten, ik hoor de hele dag "mama helpen, mama rennen, mama kom maar, mama zitten" Af en toe best vermoeiend dus ik hoop dat iemand een goede tip heeft.

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    mijn dochter wil ook graag samen spelen..
    Ik mag bij haar koffie drinken;) erg gezellig..
    Wat we ook hebben zijn spelletjes en puzzels..
    Krokoloko is een heerlijk melig spel!

4. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Volgens mij is het ook een beetje de leeftijd. Hier staat de halve Bart Smit maar ze wil de hele dag geëntertaind worden! Behalve als dat zwarte gat aanstaat dan zit ze daar voor geplakt. Af en toe zeg ik gewoon dat ze nu maar even zelf moet spelen en negeer haar daarna een beetje. Meestal gaat ze boven op haar kamer spelen en dan speelt ze wel leuk alleen. Het is ook een beetje het gemak om niet zelf iets t hoeven verzinnen volgens mij.

5. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Angel, ja herkenbaar dat zwarte ding, kan ze wel heel de dag voor hangen! Maar dat doen we niet.

Als ik zelf maar bezig ben, gaat het ook wel. Maar zodra ik denk even lekker met een kopje thee op de bank te gaan zitten, begint het ge-mama.

Dit is echt helemaal nieuw, ze kon zo heerlijk alleen spelen.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan heeft dat ook heel erg (maar die heeft eigenlijk nooit echt goed alleen kunnen spelen). Bij hem werd het wel erger toen ik zwanger was en hij dat een beetje begon te beseffen. Zou dat het kunnen zijn? Dat het door begint te dringen dat ze over een tijdje niet meer alleen is en er dus nu nog even "gebruik" van wil maken. Die kleintjes snappen meer dan wij denken volgens mij ;).

7. Hester

Hester Niet meer actief

Onze zoon kan heel goed alleen spelen... behalve soms thuis! Dan word ik bij alles betrokken, maar daar heb ik uiteraard ook niet altijd zin in / tijd voor, dus als hij écht niet zelf gaat spelen laat ik hem even TV kijken.

Is niks mis mee, naar mijn idee hoor (wel alleen Baby TV).

Ik heb ook wel eens het idee dat hij op die momenten gewoon moe is en daarom mij erbij vraagt. Even knuffelen en dan zelf op de bank TV kijken (half uurtje), wat drinken en daarna kan hij wel weer.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje doet het ook sinds een paar weken. Hij kon altijd goed zelf spelen, maar wil vraagt nu steeds om samen te spelen. Hij begint ook meer rollenspellen en met fantasie te spelen, en dat is met zijn 2-en toch ook leuker. Sommige dingen kan hij wel prima alleen (knutselen, kleuren, kleien, boekjes bladeren etc). En voor de rest probeer ik lekker zijn fantasie maar te stimuleren en mee te doen.

9. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Fijn om te lezen dat er meerdere kindjes zijn met dit "probleem'' (nou ja meer mama's probleem)

Hier is het inderdaad ook meer rollenspellen en fantasie verhalen. We gaan overal heen op vakantie ;)

Zou ook nog wel wat met zwangerschap te maken kunnen hebben, ze is nu al helemaal weg van de baby, maar van mama helaas niet :( Het is papa voor en na, dat is ook nieuw.

10. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Hey! Heel herkenbaar... Ik moet er ook altijd bij zijn als knorretje spelen wil! En zo gauw ik er bij wegga om bijv. eten te koken stopt hij ook weer.

11. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Heel herkenbaar. Onze dreumes is al een paar maanden constant opzoek naar uitdaging, maar het liefst wel samen. Pfff.

Van ons CB kreeg ik de tip om haar dingen te laten doen waar ze haar fantasie in kwijt kan (dus met verf kliederen, tekenen etc.) maar om dit haar echt alleen te laten doen. (ook al worden alle tekeningen zwart)

Dit gaat best prima. Haar grootste hobby van dit moment is knippen. Papiertjes in de meest kleine stukjes knippen en die met een pritt stift op papier plakken

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ook hier is het heel erg herkenbaar!

Ik probeer meestal met Louise gewoon een compromis te sluiten, bijvoorbeeld; we gaan nu even samen kleuren maar over een half uurtje gaat mama het avondeten voorbereiden en dan moet je even zelf spelen. Of ik zeg, mama wil heel even met een boekje op de bank en dan gaan we daarna lekker samen wandelen/naar de speeltuin/koekjes bakken oid.

Dus zo probeer ik het voor ons allebei leuk te houden ;)

13. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Knippen is een goeie! Dat hebben we nog niet geprobeerd. Wat voor soort schaartje gebruik je dan?

Ja het is een en al compromissen sluiten, ze zit nu lekker even op de bank filmpje te kijken, straks naar buiten en dan mag ze het weer even zelf uitzoeken!

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja dat doet Louise ook sinds een week!! Hahaha overal vind ik van die inieminie snippertjes.

Wij hebben 2 schaartjes bij de Action gekocht die een mooi kartelrandje achterlaten ;)

15. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Nou hier zijn de schaartjes ook echt een groot succes! Bedankt voor de tip.

Ik moest poppetjes knippen, daar is ze nu een huisje voor aan het kleuren en knippen en dekentjes enz. Ze is er al 45 minuten zoet mee!

16. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    heeeel herkenbaar, en ben blij te lezen dat ik niet de enige ben! mijn dochter wil ook het liefst de hele dag vermaakt worden, wordt er soms helemaal gek van, kan zich nog geen kwartier zelf vermaken en zet iedere stap die ik ook zet, haha. Maar ik denk ook dat het de leeftijd is en dat ze meer aandacht wil omdat ze pas een broertje heeft gekregen. En mss is ze er ook al een beetje aan toe om naar school te gaan...

17. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Sem heeft eigenlijk nooit echt alleen kunnen spelen overal wil hij mama of papa er bij hebben die met hem mee spelen

ik kan dan ook bijna niets in huis doen als ik alleen met Sem ben
    overal loopt hij me achterna en kan het niet zien dat ik met iets bezig ben en hij dan ff alleen moet spelen

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier is favoriet.. rugzakje vol plastic etenswaren.. en dan met de metro en trein naar "papa's werkje" en dan naar Selina.
    Verder zijn we hier heel de dag in wisselend tempo papa, mama, baby-anne, angeline ballerina, polly (zusje angelina dus), crissie de dolfijn of prinses lillifee.
    En natuurlijk moeten er dan ook overal nog 3 babies mee naar toe :)

Vandeweek vroeg ik me af waarom ze eigenlijk een eigen naam had.. ze is de hele dag angelina geweest
    En dan kun je dr net zo goed angelina gaan noemen.. want no way dat ze luistert naar "anne sophia" op het moment dat ze doet alsof ze iemand anders is :)

Deel Deze Pagina