Vanaf 12 weken pas misselijk?

Discussion in 'Zwangerschap' started by merah, Apr 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tja, hoe zal ik het eens zeggen...
    Ben nu dik 12 weken zwanger. Nooit misselijk geweest... altijd alles kunnen eten... nooit ergens last van gehad...

Maar sinds een kleine week staat eigenlijk al het eten tegen (met uitzondering soms een opleving). Ik voel me niet zo misselijk dat ik moet overgeven, maar het idee aan eten alleen al.
    En het andere moment eet ik rustig een vet broodje kroket...

Nu had ik altijd begrepen dat de misselijkheid meestal na een week of 12 minder wordt.
    Zijn er meiden die het ook bij 12 weken pas kregen?
    Heb het overigens niet specifiek in de ochtend... eigenlijk de hele dag.

2. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Dat misselijkheid na 3 maand zwangerschap over/zo goed als over zou zijn is een fabeltje....
    Is per zwangerschap verschillend namenlijk.
    Ik werd rond 10 a 11 weken misselijk & dat was over bij week 17.
    Sommige vrouwen zijn hun hele zwangerschap misselijk....Dus het kan wel.
    Hopen dat het snel weer weg is voor jou! haha

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zo stom, want in het begin wilde ik wel misselijk zijn. We hebben nogal een lang traject gehad en ik werd er nogal onzeker van dat ik totaal geen symptomen had. Heb altijd gezegd dat ik jubelend boven de pot zou hangen als ik zwanger mocht worden.
    Maar ik ben het eigenlijk nu binnen een week al zat, en ik hoef niet eens over te geven. Hahahaha

4. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Hahaha, ja ook al is het een goed teken, het is niet alleen maar leuk he ;). Ik herken je verhaal ook wel een beetje. Ik werd dan weliswaar vanaf 8 wkn al misselijk, maar rond een week of 11 a 12 werd het pas echt erg (daarvoor viel het reuze mee). Heel veel dingen die ik normaal lekker vind staan me nu tegen. Zo eet ik bijvoorbeeld al weken niet meer warm. Ik hoef ook niet zo vaak over te geven, maar loop wel de hele dag door te kokhalzen. Aan sommige geuren hoef ik alleen maar te denken en het komt al op gang. :)

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Ik werd misselijk vanaf 12 weken, op de dag dat ik 12 weken zwanger was, hing ik de hele dag boven de wc. Was ook niet specifiek in de ochtend maar de hele dag door, gek werd ik ervan. Wat bij mij hielp was zorgen dat ik geen honger had, want zodra ik honger of trek kreeg dan werd ik misselijk, ik at dus kleine beetjes af en toe tussendoor een appel of een cracker. Als het heel erg was nam ik een preggypop, gezonde lollys voor zwangere vrouwen tegen de misselijkheid!

(Ps : Fantastisch al 12 weken! Wat een weg hebben jullie bewandeld, ik heb er gewoon kriebels van in mijn buik als ik nu je banner zie! Joehoe.... )

6. Lily2006

Lily2006 Actief lid

Jan 14, 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Hier ook steeds meer misselijk nu...

Rond 12 weken neemt de placenta de hormonenproductie over van de eierstokken, dus ik denk dat die kleine nuance hiervoor zorgt ;)

7. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Ik dacht ook dat ik er goed vanaf kwam;)..

Pas met 14 weken werd ik misselijk en dat is tot nu toe gebleven.. Idd zolang ik maar blijf eten gaat het goed, maar ook dat werkt soms niet.. Naja.. hoort erbij denk ik:)

Aankomen doe ik in elk geval niet, val zelfs af. Maar de gyn en vk zeggen dat het geen kwaad kan, alleen voor jezelf is het vervelend.

Gr.
    Carlien

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klinkt of ik dus gewoon lekker pech heb en dat het erbij hoort. Hahaha.
    Nou ja, alles voor het goede doel...

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik werd na 6 weken misselijk en na 12 weken werd het echt veel erger , ben nu nog steeds wel misselijk maar gelukkig ga ik nu naar accupunctuur en dat helpt.

En als ze vragen van hoe is het met je zwangerschap zeg ik ook dat ik misselijk ben en dan zeggen veel mensen ja dat heb je tot 3 maanden :S dat heb ik echt zo vaak gehoord maar dat klopt dus voor geen meter

Share This Page