Waar voor extreme gedrag? Ik vind dit ook erg niet tolerant overkomen... Ik lees je post later... Wat heb jij er persoonlijk voor last van? Helemaal niks...gewoon die dag niet naar Amsterdam
Nee, in het kader van leven en laten leven doe ik dat dus ook niet Ik heb er dan ook helemaal geen last van. Ik probeer enkel uit te leggen hoe processen volgens mij werken. Ik zeg niet dat ik er zelf dan perse zo in sta.
Ik denk niet dat het zo werkt... het ligt niet aan de homo's en de gaypride ...maar aan de bekrompenheid van de mensen die er een negatieve mening over hebben.
Mijn lieve homosexuele vriendinnetje die nu naast mij op de bank zit zegt hierover het volgende: Leuk feest maar heeft weinig met homosexualiteit te maken maar vooral met exhibitionisme en dit is dus gedrag. In Nederland doet het niets voor de acceptatie van homo's.. (misschien eerder negatief) misschien dat het nog wat in het buitenland doet. Ik moet er altijd erg om lachen, vind het totaal niets met same-sex voorkeur te maken hebben (wel met veel andere sexuele voorkeuren zoals leerfetisjisme etc). Voor Amsterdam is het gewoon een goeie horeca dag....
In je post waar ik op reageer heb je het duidelijk over een leefwijze. Dat mensen jou zouden veroordelen omdat jij er anders bij loopt op carnaval dan is dat een tekortkoming van hun. Dat die ene dag per jaar er voor zou zorgen dat er een bepaald beeld ontstaat, dat zegt meer over de domheid van een ander en niet over het gedrag van homo's.
Dit dus. Het is een leuk feestje en lekker vooral je ogen uitkijken aan sommige die extravagant zijn gekleed. De tolerantie is echter nog ver weg te zoeken naar homo's toe, helaas, Nederland doet zich vaak beter voor dan dat het daadwerkelijk is maar dat is wel met meer dingen
Maar willen we dan tolerant zijn? Willen we 'tolereren'? Ik zou het vreselijk vinden om getolereerd te worden. ik wil respect, gelijkheid.. maar tolereren? Nee.. dan word ik soort van 'geduld'... Ik begrijp nooit zo goed waarom de sexuele voorkeur van mensen zo'n ding moet zijn...
Dan heb ik een verkeerd woord gekozen, want ik bedoel gedrag. Maar ik ben het volkomen met je eens. Het rottige is alleen wel dat het gewoon zo werkt: er lopen echt heeeeeel erg veel domme mensen rond, als het daar om gaat.
Met toleren bedoel ik eigenlijk niet 'geduld' mee, met de tolerantie die ik bedoel is, dat je ook iemand anders respecteerd/accepteerd om zijn of haar keuze. In het woordenboek bij van Dale is tolerantie ook letterlijk verdraagzaamheid tegenover anders denken. Je accepteerd dat iemand anders, anders is dan dat jij dat bent.
Mijn punt, dit bedoel ik. En -niet meer tegen Cygnet, maar in algemeen- excentriek gedrag wordt zelden met respect tegemoet getreden. Daar wordt vaak lacherig over gedaan. En dat mag blijkbaar bij iedereen, maar als een homo zich bizar gaat lopen gedragen, moet je wel respect blijven betonen? Nou, dan ben je de gelijkheid wel helemaal kwijt, zou ik zeggen. Ik accepteer homo's, maar extreem gedrag wisselt nogal, hoe ik daar tegenover sta. En ik ga dan geen onderscheid maken op basis van ras of geaardheid of geloof: bizar gedrag is bizar gedrag, en als je voor dergelijk gedrag kiest, kun je er op wachten dat daar reactie op komt. Of je nou homo of hetero bent, moslim of atheist of wat dan ook. Prima, als je daarvoor kiest en je zo wilt gedragen, maar wel zo handig om dan niet de verwachting erbij te hebben dat de hele wereld je met dat gedrag gaat accepteren. Dat is gewoon vreselijk naief en wereldvreemd.
Dulden en verdragen zijn synoniemen, van tolereren. Die allemaal heel iets anders betekenen dan acceptatie...
Lacherig doen over excentriek gedrag is vrij treurig, eerlijk gezegd. Waarom zou dat bespottelijker zijn dan leeghoofdig kuddegedrag? En waarom zou je geen respect hebben voor mensen die zich excentriek gedragen? Ik heb het níet over jou, maar in het algemeen: hoezo?
zijn er niet geweest te druk voor ons maar iedereen mag lekker doen wat hij of zij wilt, ongeacht hun geaardheid , have fun , be free and love zeg ik dan altijd maar ik heb een neefje die homo is nou best , iedereen in de familie vind het wel best waarom niet het enige wat hij wilt is liefde en huisje boompje beestje en een lekker kontje om in de knijpen hahaha LOLLL denk niet dat de gaypride niet mee helpt aan de acceptatie ervan want het is juist slechter geworden de acceptatie in de loop van de jaren, ook in amsterdam de homo stad der stad,, homo's en lesbiennes durven soms al niet meer hand in hand te lopen in de angst kapot geslagen te worden door een iemand en dat kan ik niet snappen ,laat iemand nou eindelijk eens zijn en laat iemand met rust , geloof dan er wel andere dingen zijn om ons druk over te maken in de wereld die wel erg zijn
Ja, is absoluut waar, maar wel realiteit. En de meeste mensen doen lacherig over anderen, vanuit eigen onzekerheid. Zo simpel is het. Mensen die het nodig hebben om een ander belachelijk te maken, lacherig te doen over een ander of juist met negativiteit een ander neer te halen, doen dat enkel en alleen omdat ze zelf onzeker zijn over wie ze zijn.