kinderwens.... maar helaas!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gelukkig, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    We zouden net naar ronde 2 gaan om proberen zwanger te worden toen we een brief van de belastingdient op de deurmat kregen, me vriend heeft een eigen bedrijfje gehad en is daar nu gelukkig vanaf maar hij moet dus nog veel belasing terugbetalen, kortom we zitten in de schulden. Nu hebben we besloten dat we dus wachten met onze kinderwens omdat we eerst alles op een rijtje willen hebben. Ben bang dat het wel een jaar gaat duren. Baal hier enorm van. Heb besloten om niet meer aan de pil te gaan want nu kan me lichaam tenminste wel goed ontpillen. Wie heeft dit ook meegemaakt?

2. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hoi hoi,

Wij hebben het ook meegemaakt. Van iets wat sinds 2004 speelde bij mijn vriend. Op een gegeven moment heb ik alles van mijn vriend overgenomen omdat hij door de bomen het bos niet meer zag. Al met al is door een nieuwe berekening en heel veel verrekeningen de schuld van 5000 euri verlaagd naar 1700. Toen hebben wij een hoorgesprek gehad en heeft de belastingdienst het resterende bedrag kwijt gescholden. Wij hebben uiteindelijk best wel geluk gehad. Want wij weten als geen ander wat voor een last het op je schouders is. Ik denk wel dat je een goede beslissing hebt genomen, maar ow wat is dit k*t voor je...Hoop dat jullie er snel uitkomen.

3. MiSe

MiSe Niet meer actief

Wij hebben hetzelfde op dit moment. Ook bijna 2 maanden bezig, nu zitten we ineens financieel erg onzeker.. We staan nu op het punt om ook te beslissen of we wachten of dat we gewoon doorgaan. Mijn verstand zegt wachten en mn gevoel.. tja! Als je lichamelijk gezien nog even kunt wachten, is t misschien ook maar beter om even een pauze in te lassen. Je wil je kindje toch het beste kunnen bieden.. Aan de andere kant denk ik dat je er wel uit moet kunnen komen als het moet, het is alleen niet de ideale situatie. Ik denk dat je naar je onderbuik-gevoelens moet luisteren.. Wel heel vervelend voor je! Succes ermee!

4. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Bedankt voor jullie reacties!
    Het is idd. echt niet leuk, we waren er al zo mee bezig en nu dit ineens, maar ben er wel achter dat als dit allemaal achter de rug is dat we dan echt kunnen gaan genieten van zwanger worden. En dus geen stress tijdens de zwangerschap want dat vind ik erg belangrijk. De dag dat wij kunnen beginnen komt echt wel.

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Zijn het schulden die maandelijks af te lossen zijn? weet niet precies hoe zoiets werkt?
    Mijn vriend heeft ook schulden, studieschuld, bij de ib-groep. dat gaat er maandelijks vanaf, maar tis wel 9000 euro. :(
    Hebben dr over gedacht het in 1 keer af te lossen, want we hebben het geld wel (nouja, ook maar net haha) maar goed, op deze manier krijgen we er veel rente over en als we het ineens aflossen niet.
    En op zich is de rente die de ib-groep rekening vrij laag.
    Maar goed, aangezien het maandelijks betaald wordt met 140 euro, gaat het zo goed. Verdienen allebei genoeg dus het houdt ons gelukkig neit tegen om te proberen een kindje te krijgen. :)

6. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    mijn man had ook een belastingschuld van 1800 en betaald 80.- per maand dus moet kunnen toch? hoewel niet iedereen heeft dat natuurlijk

7. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Als je dat niet hebt, is het denk ik ook niet verstandig om een beebje op de wereld te zetten...maar ieder voor zich natuurlijk

8. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Nou, de schuld is jammer genoeg wel flink wat hoger....maar waarscheinlijk klopt het niet helemaal en gaat de boekhouder het helemaal uitzoeken, dus hopelijk wordt de schuld een stuk minder! Maar toch wil ik eerst dat we helemaal schuldevrij zijn en dus kunnen genieten van een zwangerschap. Gelukkig heb ik wel wat spaargeld en hebben we een leuk 3 kamer appartement (koophuis), dus verder als de schulden zijn afgelost komt het allemaal goed. Ook gaat mijn vriend waarscheinlijk van baan verwisselen (gaat maandag een ochtend meedraaien) ook hier wil ik eerst meer zekerheid in hebben. Het is maar goed dat ik niet in rode 1 zwanger ben gewordendenk ik nu vaak! Ook dan kom je er wel maar niet op de manier zoals we zouden willen.

9. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    nee dat zeg ik ook ja... als je dat niet hebt dan houdt het op maar kun je het makkelijk missen in de maand dan hoef je je kinderwens niet op te zeggen..

10. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    @gelukkig, wat bij ons echt heeft geholpen is bezwaar op bezwaar op bezwaar enz....ken natuurlijk niet jullie situatie, maar mss heb je er wat aan. En daarbij de belastingdienst heeft de verplichting jullie in de gelegenheid te stellen in termijnen te betalen, mocht het nodig zijn.

Deel Deze Pagina