Nog steeds geen eisprong, wie ook?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pina82, 15 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Hier even een topic voor meiden die hetzelfde mee maken. Wachten wachten wachten op een eisprong..Ik temp me suf en met ovu testen ben ik nu gestopt.
    Zo lang heeft het bij mij sinds zomer niet meer geduurd. Het is zo balen, je wil zo graag maar het duurt nu alweer 24 dagen. Normaal een dag of 13-14. Maar het duurt dus ook super lang voordat je weer aan je volgende ronde kunt beginnen.

Ik ben vast niet de enige met dit probleem. 8)

x Pina

2. mimy

mimy Lid

15 jan 2010
    53
    0
    0
    Ik heb nou precies hetzelfde! Ben in mei gestopt met de pil maar ik denk nog maar 3 eitjes gevonden. Ik temp nu al 5 maanden en de ovu-testen gebruik ik ook niet meer. Ik maak me best zorgen dat ik geen eisprong heb elke maand en ben hiervoor ook bij de dokter geweest. Hij heeft me doorverwezen naar de gyn waar ik aankomende dinsdag naar toe mag. Erg spannend allemaal! Ik wilde eigenlijk nog niet naar de gyn maar ik wil weten of alles wel goed zit in mijn lichaam. Want ik word hier alleen maar onzeker van.
    Ik hoop dat je je ei snel vind!

liefs mimy

3. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Hoi Mimy,
    Ik ben ook vorige maand bij de Gyn geweest! Testen gedaan, bloedgeprikt, mijn vriend moet volgende week zijn zaad inleveren en dan komen we terug bij de Gyn. Hebben afgesproken dat we tot aan de zomervakantie het blijven proberen omdat ik wel eisprong heb maar niet iedere maand. ongeveer 50-50. Beetje balen dat we minder kans hebben dan anderen om zwanger te worden. Balen.

Ik temp vanavond augustus. en jij?
    x

4. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Hoi meiden,

Nou ik ben al sinds juni 2009 aan het wachten op mijn ei! Ik heb het in ieder geval nog nooit met ovutests kunnen vinden. Gelukkig ben ik ook al bij de gyn geweest, dus ik hoop dat die ons kan helpen.

5. eeva

eeva Niet meer actief

hé meiden, ik heb ook nog geen ei gevonden.... maar, ik geef wel nog borstvoeding.. ik zit vandaag op dag 20 en ik temp. ook al vanaf de bevalling. Mijn cyclus was altijd (voor zwangerschap 28 dagen en iedere maand een ei) maar nu moet alles weer op gang komen. Er is een begin, want vorige maand kreeg ik mijn eerste eisprong op dag 38, wel een lf van 4 dagen... dus mijn lichaam is nog niet klaar voor een zwangerschap!
    Waar blijft mijn ei??????????

6. zus01

zus01 Niet meer actief

ik ben deze maand voor het eerst serieus begonnen met ovu-testen (vanaf 7 dagen na menstruatie). Geen streepje, niets! Ja, van die vage strepen. Gister zou ik met mijn langste cyclus mijn ei moeten hebben gehad. Ik ben altijd redelijk gelijk met mijn cyclus (van 26 tot 28 dagen). Ik ben nu gestopt met die testen en wil na deze cyclus naar mijn ha. Ik ben nl. heel erg bang dat ik gewoon helemaal geen eisprong heb. Heb 1x eerder ovu-testen gebruikt (rond de uitgerekende ovulatietijd) maar die waren ook negatief. Ik zit mezelf een enorm complex aan te praten, dat ik er echt even heel verdrietig van werd. De komende dagen tot NOD geen testen dus meer en gewoon leuk klussen ipv de verplichte nummertjes. Ondanks de negatieve testen heb ik dus wel zo veel mogelijk de klus-momenten proberen te benutten ;)
    Ik hoop zo dat ik gewoon mijn ei heb gemist met testen en toch wel zwanger blijk te zijn of dattie nog moet komen en dat mijn cyclus wat langer is (de luteale fase van 14 dagen red ik nu anders niet meer...)
    Na 13 rondes mag het nu wel eens een keertje raak zijn....dat zal alleen moeilijk gaan als ik geen ei heb....:(

7. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi zus, vervelend voor je we herkennen het. maar mag ik vragen; neem jeje temp op? Mijn ei is nog niet geweest zit op dag 25 en heb wisselende cycluslengtes. Heb MET een ei een LF van 13 dagen. Ik weet dat mijn ei nog niet is geweest omdat er geen temp stijging is geweest. dat geeft houvast.

xje Pina

8. zus01

zus01 Niet meer actief

ik was begonnen met tempen, maar aangezien ik niet de discipline had om elke dag op dezelfde tijd te tempen, ben ik daar na 1 week mee gestopt. ik had me voorgenomen om hier volgende maand mee te beginnen als de ovu-testen geen uitkomst gaven.
    nu heb ik echter besloten het allebei niet meer te doen, mijn NOD af te wachten en bij niet-zwanger naar de ha te gaan. gezien mijn leeftijd (35) heb ik vernomen dat na een half jaar proberen het verstandig is dan naar de ha te gaan. en aangezien we al langer dan een half jaar bezig zijn, wordt het nu maar eens tijd...

9. mimy

mimy Lid

15 jan 2010
    53
    0
    0
    Hoi Pina,
    Ik temp ook vanaf augustus en heb 3 eitjes gevonden. Begin mei ben ik gestopt met de pil en toen werd ik na 33 dagen netjes ongesteld. Maar ik wilde mijn ei gaan zoeken omdat ik cyclussen heb tussen de 24 en 40 dagen en ben gaan tempen. Heb 3 keer mijn ei gevonden maar ook 3 keer niet. Toen ik weer een maand geen ei gevonden had was ik het zat en ben naar de dokter gegaan. Die heeft me doorverwezen naar de gyn alleen daar kon ik pas na ruim 2,5 maand terecht. Dus hebben we het nog geprobeerd maar het laatste eitje wat ik gevonden heb was 19 november dus alweer een tijdje terug. Nu zit ik al op dag 45 en verlies al 2 weken bruin. Maar geen ei of ongi te bekennen!
    We hebben inderdaad veel minder kans om zwanger te worden. Echt niet leuk!
    Ik hoop dat we snel allemaal zwanger mogen worden!

liefs mimy

10. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Hoi hoi

Ook ik zit te wachten op mijn ei. Ben vorig jaar mei gestopt met de pil en al die tijd waarschijnlijk nog maar 1 ei gehad. Dat was in mijn vorige cyclus op dag 32!!! Nu zit ik op dag 35 maar nog steeds geen ei. Ik temp vanaf oktober en af en toe doe ik een weekje ovulatietesten maar geen ei te bekennen. Ben in oktober en december naar de huisarts geweest maar deze wil mij nog niet doorverwijzen naar de gyn. Ik moet van hem t/m maart blijven temperaturen.....Ik heb mezelf voorgenomen om januari af te wachten en dan naar onze tweede huisarts te gaan en er niet eerder vandaan komen voor hij mij doorverwijst naar de gyn.

Ben in ieder geval blij dat er meerdere meiden zijn die wachten op hun ei..

11. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Hey meiden, hebben jullie geen temp kaartje? dan kan ik eens mee kijken met jullie.
    xje
    Pina

ps. weeer waterige afscheiding, lijkt dus vruchtbaar, maar temp stijgt maar niet. grrr

12. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik wacht ook al héél lang op mijn ei :( De 1e ronde kwam hij op dag 100. Deze keer zit ik inmiddels op dag 105, maar nog geen ei gevonden :(

Loop inmiddels wel bij de gyn en krijg over 2 weken de uitslagen van de onderzoeken...

13. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Annie,
    zo lang duurt het bij mij niet maar binnenkort krijg ik ook uitslagen van gyn.

ma 25-1 zaad inleveren
    do 28-1 gesprek gyn, uitslag onderzoeken.

14. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hoi Meiden,

hier ook nog eentje die geen EI kan vinden.
    Nu ruim 13 maanden met de pil gestopt, en ikzelf denk in het eerste half jaar 2 of 3 EItjes te hebben gehad.
    Maar dat kunnen we nu natuurlijk niet meer nakijken.
    En in die tijd deed ik nog niet een tempraturen en OV testjes,
    Dit is puur op het gevoel van steken in buik, 2 weken later ongi.
    En heel veel slijm en 2 weken later ongi...

Loop nu ook al 5 maanden bij de gynecoloog, en we proberen met medicijnen mijn schildklier en hormonen in orde te brengen, en met Clomid een eisprong op te wekken.
    Maar tot nu toe geen resultaat...

Nu is de laatste ronde met Clomid, en ik denk dat ik nu al zooo blij zal zijn met het nieuws van een gelukte eisprong, als andere met een ++ zwtest.
    Mocht het deze ronde niet lukken dan gaat de gyn. iets anders proberen, en heb dan geen idee wat er op me af komt...

Lastig he, dat wachten op een EI...

SUCCES allemaal...

15. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi ook welkom,
    had jij klachten of symptomen waaraan je merkte dat je geen eisprong had?

16. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
  17. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Pina82, was dat berichtje voor mij??
    Nou ja, geef eventjes snel antwoord.

Nee, klachten had ik niet, alleen onregelmatig cycli en ongi's, waar geen touw aan vast was te knopen, dan weer heel lang en matig, dan weer kort en heftig.
    De gyn. is er door bloedonderzoek achter gekomen dat mijn hormonen en schildklier niet in orde waren, maar voor de rest had ik nergens last van.

DAG

18. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hoi Hoi,

Ook ik kan mijn eitjes niet vinden.
    Ik ben pas in ronde 2 bezig met zwanger te worden. Ik was al een tijdje met de pil gestopt en ik dacht dat ik vrij regelmatig ongesteld was, alleen dat heb ik nooit goed gedocumenteerd. Nu hou ik het wel goed bij en nu was ik (dacht ik) over tijd. Maar geen positieve zwangerschapstest in ronde 1. Dus ik maar uiteindelijk naar de dokter. Juist net die dag werd ik ongesteld (zul je net zien).
    Hij adviseerde mij om te gaan testen met ovulatietesten om een inzicht in mijn cyclus te krijgen. Maar daar ben ik nu al weken mee bezig, maar heb nog geen ei gevonden. Daar baal ik dus ook enorm van. Ik hou ook mijn temperatuur bij, maar ook daar is niets uit af te lezen. Maar goed...ik zit ook nog in ronde 2. Dus om nu al naar de dokter te gaan vind ik ook weer overdreven.
    Het enige waar ik nu aan denk is om deze week (dag 30) eens een zwangerschapstestje te doen (zal wel niets zijn, maar wie weet). En dan zal ik toch nog een flinke stapel ovulatietesten bij bestellen om toch nog verder op zoek te gaan naar mijn ei. Maar ik vind het wel heel vervelend allemaal!

19. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Hoi Huitje, tuurlijk wil ik even kijken. Je hebt inderdaad al een lange cyclus met nog geen ei te bekennen. je temp schommelt een beetje bovn en onder de 36.5. Als je nog straks een temp stijging krijgt dan weet je het wel he? dan heb je je ei. Jij wacht daar waarschijnlijk net zo graag op als ik ;)
    Heb je vaak zulke lange cycli?
    Voor mij is het sinds maanden lang dat ik zo lang moet wacht op mijn ei. Mijn LF is wel meestal 13-14 dagen.
    Weet jij je LF?

Xje Pina

20. zus01

zus01 Niet meer actief

Ik heb de ovulatietesten netjes opgeborgen, maar nu heb ik toch het vermoeden mijn ei te hebben gehad. En wel 12 januari. Ik heb toen een paar uur lang pijn in mijn onderbuik gehad, die erg veel weg had van menstruatiepijnen en daarbij bruine afscheiding (met heel klein beetje bloed). Ik stond er toen niet bij stil, vanwege de negatieve ovultatietesten. Maar een vriendin van mij, die maandelijks d'r ei voelt, dacht dat dat wel eens mijn eisprong kon zijn. Ik voel 'm dus nooit en vond het al zo frappant dat ik midden in mijn cyclus die menstruatiepijn voelde en die afscheiding. normaalt heb ik dat (pas) zo'n 5 dagen voor (tot aan) mijn NOD. nu duurde het een paar dagen en nu is het weer helemaal weg! heel vreemd.
    ik heb nu een beetje spijt dat ik niet door ben gegaan met temperaturen. Ik vraag me af of ik dat wel mijn eisprong op had kunnen zien....
    ik kan nu verder niets doen dan wachten tot 27/28 januari en hopen op een wondertje...zo niet; dan de MMM in! :(

Deel Deze Pagina