morgen naar de gyneacoloog ivm verdenking cholestase

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jennifer0306, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Haha ja purk ik zei ook al; als dit weeen zijn doe mij dan maar tien bevallingen.

Ik ga donderdag even heel duidelijk vragen hoe en wat de planning is maantje, zal ook van de waardes met medicatie afhangen denk ik. Fijn dat de jeuk bij jou nog goed te doen is. Hier ook goed te doen maar wel nog steeds een soort aanvalletjes en dan kan ik niet meer stoppen met krabben.

Toen jij ingeleid werd kreeg je toen eerst nog een groei echo of iets?

2. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Nee, wel inwendig onderzoek op de dag vooraf om te kijken in hoeverre ik al in te leiden was. Op de dag zelf krijg je meestal eerst nog even ctg.

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg een snelle echo bij het plaatsen van de katheter, bedoeld om te kijken of de katheter goed zit maar ze keek dus ook even naar de baby.

Verder voor plaatsen katheter aan de ctg, erna ook. Voor verwijderen katheter weer ctg, erna ook. En na breken vliezen en starten weeenopwekkers bleef ctg aangesloten.

Op ctg waren mijn weeen ook wel duidelijk, echt opkomende pieken die weer wegzakten en weer opkwamen etc. Heeel anders dan die zogenaamde weeen ;)

4. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Purk jij hebt ook Ursochol gehad toch? Werkte het bij jou goed? En mag ik vragen of je direct na de bevalling gestopt bent met de medicatie? Ik vraag dit ivm dat ik van plan ben borstvoeding te geven maar tegenstrijdige berichten lees over of dat mag met Ursochol. Ik vraag het ook nog aan de gynaecoloog maar ben zomaar even benieuwd. :D

5. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Hoe gaat het hier?
    Jennifer hoe gaat het met jou?

Ik ben vanmorgen naar de vk geweest. Alles was goed.
    Jeuk is er nog steeds maar blijft stabiel, en lijkt niet erger te worden. Ook met de vk de afspraak gemaakt dat als het erger wordt dat ik dan aan de bel trek en ze alles opnieuw gaan controleren. Daar voel ik me heel prettig bij.

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg Ursochol en in de loop van de tweede week begon het geloof ik merkbaar te werken. Ik moest het 's ochtends en 's avonds slikken, maar bij mij werkte het beter als ik het 's middags slikte en voor het slapen gaan weer.
    Na de bevalling meteen mee gestopt en borstvoeding mocht volgens mijn gyn gewoon.

7. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Gelukkig dat alles goed gaat Maantje! Ik hoop dat het in ieder geval nog vier weken zo mag gaan bij je!

Bedankt voor de info Purk :).

Ik moet me morgen 08.00 in het ziekenhuis melden om te primen. Ondanks medicatie zakken de galzure zouten niet en de gyn vindt afwachten onnodig risico omdat ik al a terme ben. Ik heb begrepen dat het een heel lang proces kan worden het primen en inleiden. Wish me luck! Kregen jullie ook tabletten ingebracht?

8. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Jennifer, wat is primen? Heeft dat met inleiden te maken?
    Klinkt spannend, succes in elk geval!

Ik heb op dit moment wat heftigere jeuk, ook mijn ontlasting was ineens heel licht van kleur (herkenbaar?) Ik wacht nog even af tot morgen en anders ga ik bellen.

9. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Primen zijn het inbrengen van vaginale tabletten om de baarmoeder week te maken begreep ik, en als dat dan zo is dan inleiden.
    Maar begreep dat dat wel dagen kan duren.

Oh wat vervelend dat de jeuk erger wordt! Hopelijk betekent het niets. Ontlasting was bij mij niet lichter, maar lees wel dat het kan met verhoogde leverwaarden. Bij mij was m'n urine heel donker dat wel. Inderdaad maar aankijken en anders aan de bel trekken, maar hopelijk is dat niet nodig meid! Succes!

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg een ballonkatheter om de ontsluiting wat te laten vorderen, 12 uur later konden m'n vliezen worden gebroken en paar uur later was dochter er :)

Succes!!

11. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Jennifer zet hem op vandaag, hopelijk wordt jullie kindje vandaag geboren en ben je van de jeuk af!!
    Ik denk aan je en hoop dat alles goed gaat verlopen.

Hou je ons op de hoogte?

Ik heb vannacht best veel jeuk gehad. Ik wacht nog even tot morgen af (vorige keer was het ook een paar dagen heftig en daarna minder met een waarde onder de 10) en anders ga ik dit weekend even bellen. Mijn plasjes heb ik nog niet bekeken, ga ik ook even doen.

Purk herken jij dat wel van ontlasting/urine?

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn urine was donkerder, ontlasting niet anders van kleur maar wel 'vettiger', sorry voor de bewoording :D

13. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Vanochtend eerste tablet gehad, had natuurlijk nog geen ontsluiting en nog niks verweekt. Doet nog vrij weinig, dalijk tweede tablet. Lief dat jullie aan me denken!
    En inderdaad als het zo blijft misschien voor de zekerheid nog maar een keertje bloedprikken maantje, beter het zekere voor het onzekere nemen.

I'll keep you updated!

14. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Spannend Jennifer, hoe gaat het nu met je?

Hier is het weer stabiel. Ik wacht nog even af.

15. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Het is allemaal ontzettend snel gegaan ineens. Gisterochtend om 5.30 nog 2 a 3 cm ontsluiting. Ze besloten mij wat slaapmiddel te geven om even te kunnen slapen want ik had wel krampen. Om 7.45 wakker geschrokken met Persweeen. Ze geloofden het niet maar toen ik ging liggen werd er toch snel om een verloskundige geschreeuwd en is na 10 min persen onze dochter geboren.

We zijn al thuis en we maken het goed. We zijn wel aan het bekomen van de plotselinge snelle bevalling.

Ik hoop dat je geen cholestase krijgt deze zwangerschap maantje!
    Hopelijk heb je over vier weekjes een kindje in je armen zonder de hele hectiek van bloedprikken, onderzoek, CTG's etc.

16. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Gefeliciteerd met jullie dochter Jennifer! Fijn dat het zo goed en snel is gegaan! Mag je nu ook borstvoeding geven? Geniet van je kraamtijd!

Ik had vannacht zo'n jeuk dat ik vanmorgen de vk heb gebeld, ik ben meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis om opnieuw bloed te laten prikken, mijn urine was weer behoorlijk donker, moest hier ook een potje van inleveren. De CTG en echo waren gelukkig goed, nu moet ik woensdag weer terug, ze willen even de vinger aan de pols houden.

17. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje zeg, wat is dat snel gegaan! Van harte gefeliciteerd!!

18. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Dank jullie wel!

Maantje hoe is het nu met je jeuk? Je moest vandaag terug toch? En?

19. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Nee vanmiddag terug, gelukkig want de jeuk inmijn handen lijkt steeds meer toe te nemen. Vannacht zelfs wakker van gelegen. Ik heb nog geen uitslag van de waardes, maar de toenemende jeuk geeft me wel zorgen.
    Vandaag in elk geval al 34 weken.

Hoe gaat het verder met je Jennifer, lekker aan het genieten? ben je helemaal van de jeuk af?

20. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Wat vervelend dat de jeuk lijkt toe te nemen. Het is wel prettig dat je al 34 weken bent gelukkig, maar hoop toch dat je waardes niet al te erg verhoogd zullen zijn! Dat je er s nachts van wakker ligt is helaas dan een minder teken :(. Houd je me op de hoogte?

Ja sinds vandaag geniet ik meer. Borstvoeding was even flink investeren met kolven en alles maar werpt nu z'n vruchten af. Moest wel echt weer even wennen aan het hele kraamgebeuren haha!

Deel Deze Pagina