Morgen naar de huisarts. Graag tips!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tuti80, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

wij hebben ook zo'n ellende gehad en nog wel. Onze zoon zit aan de pepti, krijgt nexium en laat ook nog steeds stinkende winden. Maar het gaat in elk geval stukken beter dan 2 maanden geleden. Hij heeft ook een hele droge huid en trouwens geboren met CH (aangeboren traag werkende schildklier), dus dan is de huid al droger. Hij had ook eczeemplekjes, nu alleen nog als ik hem niet insmeer met Eucerin (gebruik ik zelf ook, heb mijn gezicht verbrand gehad, dus ook een hele droge huid).

Voor mijn eigen eczeem (alleen in de winter) heb ik diprolene, is een zware zalf, weet niet of dat voor kindjes mag?

2. voor de eczeem voor amber heb ik nu hydrocortisoni
    voor de droge huis sinds ze twee weken is cetamacrogol

wou dat amber ook alleen nog de stinkende scheetjes had maar ja helaas er komt weer net zoveel ellende als voorheen

de rode wangentjes ja heeft ze echt heel erg veel en zijn ook warm en erg droog

3. Loe

Loe Niet meer actief

haal eens eucerin anders, tis echt heel fijn.

4. kan het wel eens proberen ja

nu is ze even weer vrolijk al moet ik haar dan wel afleiden
    amders gaat ze gelijk weer huilen

5. te vroeg gejuigt nu is het weer huilen ze heeft of last van krampjes of echt last van jeuk ofzo ze is nu met haar koppie huilen nee aan het schuddem dat tegen de jeuk
    de zalf voor eczeem mag maar 1 keer per dag wat nu

6. Loe

Loe Niet meer actief

7. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik zie niet echt iets heel geks op het filmpje, maar dat kan aan mij liggen hoor. Ik zie een meisje wat een beetje ligt te mopperen en vind het aan het eind wel welletjes om daar zomaar zonder iets te liggen.

Mijn dochter heeft hele erge kma en soja allergie gehad (en heeft reflux, maar ik zie nergens echt iets waardoor ik aan reflux denkt, waarom denkt het cb er wel aan, heeft de cb arts dat gezegd?), maar we merkte met een dag of 2 echt wel een heel groot verschil toen we op andere voeding over gingen. En we merkte het ook heel goed als ik iets verkeerds had gegeten (gaf bv) want dan was ze meteen weer aan het krijsen.

Als je echt denkt dat er wat mis is met je kindje gewoon weer terug naar de ha en erop staan dat je doorverwezen wordt.

Ik weet alleen wel dat ze niet zomaar doorsturen, omdat er heel veel (en ik zeg niet dat jij/jullie dat zijn) overbezorgde moeders bij de ha komen met een poep en een scheet en meteen doorverwezen willen worden terwijl er niks aan de hand is (heb zelf ook 2 van dat soort hele lieve vriendinnetjes). Voor kleine babietjes is het gewoon harstikke moeilijk om de spijsvertering goed op gang te krijgen.

8. Loe

Loe Niet meer actief

sterkere zalf vragen, echt. MAar let op: ALLE exceemcremes met hormonen maken de huid dun, vooral de gezichtshuid. Haal die eucerin en vraag een krachtigere zalf voor de exzeem. Hopelijk als je de eucerin tweemaal per dag op haar wangen smeert (niet te warm daar aankleden in de buurt, gaat t helemaal jeuken met exzeem), dan hoef je niet zo vaak met die exzeem creme te smeren.

Eucerin kun je ook krijgen bij de apotheek is alleen duurder dan op de site die ik doorgaf.

9. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    eucherin is echt topzalf.

Hormoonzalf idd niet vaker gebruiken dan voorgeschreven, terug naar de huisarts als het niet goed werkt. Misschien dat iets meer geconcentreerde beter werkt.

10. Loe

Loe Niet meer actief

11. eerste over het filmpje ze ligt hier zo net had haar verschoond en toen begon ze weer dus ze ligt hier echt geen miuten lang zo en dit is een voorbeeld filmpje

ze heeft een lichte reflux dit is vast gesteld door de kinderarts toen ze 2 weken was

en overbezorgt wij staan niet voor een wisse wasje bij de arst merk heel goed het verschil als ze gewoon huild of dat er echt wat is ..

en zoasl nu ze zit op schoot erg onrustig huilen , krabben overstrekken ..
    Ik weet dat een kind gewoon krampjes kan hebben , huil uurtjes kunnen hebben gewoon een dip dag kunnen hebben of wat dan ook
    maar ze is gewoon niet de amber die wij kennen ..

laat vanmiddag zoiezo naar haar oortjes kijken daar grijpt ze ook na
    en er zit in de familie trouwens ook koemelk allergie dit hebben we net 2 weken gelden voor het eerst gehoord ..

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Tsja, mijn zoontje ligt altijd breeduit te lachen als hij op de behandeltafel ligt bij de arts. Ik vraag me ook wel eens af of ze denken dat ik zo'n overbezorgde moeder ben met een kind die nergens last van heeft behalve wat babyperikelen. Ik voel me in ieder geval heel bezwaard als hij daar zo vrolijk ligt, terwijl ik toch echt tot in mijn tenen voel dat hij ergens last van heeft en dat het niet gewoon krampjes zijn of iets dergelijks. En nee, mijn zoontje huilt niet de hele dag, het is dus sowieso niet extreem, maar regelmatig bekruipt me wel het gevoel dat hij gewoon niet gelukkig is. Misschien overdreven, maar ik leun niet graag achterover om het allemaal maar af te wachten.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hoe is haar ontlastingspatroon? Poept ze elke dag, hoe ziet het eruit, is het dik, geitekeuteltjes, dun enz enz.

Eczeem kan natuurlijk ontzettend jeuken en daarvan wordt je heel erg kriegelig. Heb ooit huiduitslag gekregen van amoxicilline en dacht dat ik gek werd. Dus het kan heel goed dat ze zo onrustig is puur en alleen door de jeuk.

14. Bij amber is de ontlastig hel erg dun diaree met kleine korreltjes erin ..en jeuk ja kan me daar goed bij voorstellen dat ze daar erg onrustig van wordt ..
    Maar ook overstrekt ze heel erg of ze dus last heeft van buikpijn darmpjes ofz\o

15. owja vandaag heeft ze al 3 keer een flinke diaree luier met kleine korreltjes erin

16. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Als ze al lang dunne luiers heeft kan het ook zo zijn dat ze overloop diaree heeft.
    Betekend dus dat je kleine obstipatie heeft en dat er alleen dunne poep langs kan.
    Zou dus zeker even naar de buik laten voelen (vaak kunnen ze de poep voelen zitten) en van obstipatie kun je dus inderdaad krampen krijgen.

18. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik zei ook dat dat van het filmpje aan mij kan liggen. Mijn dochter had alles vrij hevig en krijste de hele dag, vandaar dat ik er niet zoveel aan ziet, maar das meer mijn perspectief.

Verder zei ik ook niet dat jullie overbezorgde moeders zijn, maar dat ze door die wel wat lastiger doorverwijzen. Ik ben er zelf ook tegenaan gelopen "maar mevrouwtje, alle kindjes spugen" totdat ze zoveel af was gevallen dat ze met spoed opgenomen moest worden :s Maar heb dus bij vriendinnetjes gemerkt dat die ook vonden dat het allemaal heel erg was en in 1 week 3x bij de huisarts zaten met 38 graden koorts (kindjes waren 10 maanden) terwijl ze niet eens een paracetamolletje hadden geprobeerd. Daarom verwijzen artsen niet zo snel. Waardoor je dus als er echt iets is soms wat vaker de dokter moet bellen en gewoon aan moet dringen.

19. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    @pila79: daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar ik ga niet zomaar. Mijn mannetje is inmiddels 4,5 maand en huilt veel en heeft het echt niet naar z'n zin. Dat ziet de ha ook maar ipv me doorsturen wil hij nu gelijk neocate proberen voor een paar dagen. Ik vind dat nogal wat eigenlijk...

20. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hallo,

na nog overleg met cb arts vandaag toch begonnen met neocate. Om 14.00 eerste flesje gehad. Ging er goed in maar spuugt iets meer dan normaal. Wanneer moet ik het eerste verschil gaan merken? Bedoel qua krampjes en onrustig zijn? Weet dat de huidproblemen langer duren...

Deel Deze Pagina