Ik ben ook zoooo bang voor de tandarts... maar mijn verstandskiezen laten verwijderen bij de kaakchirurg vond ik achteraf een eitje. Ze zijn best even bezig geweest maar met goede verdoving dus helemaal nergens last van. Je krijgt goede pijnstilling mee naar huis en die heb ik ingenomen toen ik merkte dat de verdoving iets begon uit te werken. Wel een paar dagen vloeibaar gegeten.. maar das dan weer goed voor de lijn Succes vandaag.
ti's D-Day ik ben zooooo bang, mijn hart klopt uit mijn borstkas brrrrrrrrr....maar jullie reacties doen me goed meiden, probeer me daar maar een beetje aan vast te houden. en thnkx voor de tips van de vloeibare ibuprofen en het spuitje met gesteriliseerd water. heb het maar opgeschreven, want zal van de schrik niet veel kunnen uitkramen ik laat het jullie straks weten! Liefs Danielle
Zo....als het goed is heb je het al achter de rug. En ik denk.....dat het hartstikke meeviel. Ben zelf echt doodsbenauwd voor de tandarts. Tril bijna uit de stoel, zo erg. Maar heb drie verstandkiezen laten trekken, waarbij eentje echt heel lastig was! En oh, wat viel het me mee!!!!! Hopelijk heb jij nu dezelfde ervaring!!!
dames! ik ben inmiddels terug! zat te bibberen in de wachtkamer en kon de tranen maar heeeel moeilijk inhouden maar het viel zoooooo ontzettend MEE! de verdoving voelde ik nogineens wat van, en de ingreep zelf duurde nog geen 3 minuten 9 februari moet ik terug en dan worden de andere 2 eruit gehaald ze zei wel dat mijn gezicht als het goed is megadik gaat worden, ook al koel ik, maar dat neem ik maar voor lief! Dames die nog moeten ; als ik het kan kunnen jullie het zeker! ik ben echt angsthaas nummer 1 en zooo ontzettend bang, maar het viel me echt 200% mee! Heel veel succes gewenst!! Heel erg bedankt voor het succeswensen en meeleven! Hopelijk valt de napijn ook mee
Kijk aan, superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! En napijn, tja, dat verschilt per persoon. Hoop dat het mee mag vallen!!
Ik ben blij dat het je mee is gevallen! Mij viel het ook mee achteraf, en het was een veel dramatischere ingreep dan jij hebt gehad. Mijn verstandskiezen groeien horizontaal en 2 ervan zitten/zaten al gedeeltelijk verstopt onder de kies ernaast. Ik heb vorige zomer de eerste laten verwijderen. Was zooo bang, dacht echt dat ik zou gaan gillen als ze zouden gaan wroeten en breken. En het was zeer complex. Hij is meer dan een half uur bezig geweest, heeft die kies in minieme stukjes moeten breken om alles eruit te krijgen. En toch? Het viel me echt mee, want pijn deed het niet. Enige irritante is wel dat hij een zenuw beschadigd heeft waardoor ik nog steeds een gedeeltelijk verdoofde onderlip heb en die andere kies ook nog moet die nog dichter bij de zenuw zit. Dus zie ook wel een beetje tegen de volgende ingreep op, al zal de pijn het probleem niet zijn
ik was ook zo zenuwachtig idd! maar mij is het ook mee gevallen, heb een dag of 3 pijn gehad ik mag 19 januari de andere 2 eruit laten halen.
haha fijn dat het is mee gevallen meid ! had ook eigenlijk niet anders verwacht, dat snijden is zoveel fijner als trekken enige nadeel is dan de hechtingen maar die moeten maar voor lief genomen worden en die mega dikke wang viel bij mij ook nog enorm mee
Ik moet om 14.50 uur de kies laten trekken. Ik maak me wel zorgen want de kies staat nog maar half en breekt heeel makkelijk af..
Pff.. hier zat het allemaal goed tegen. En ik bijt inmiddels al dik 1,5 uur op gaasjes omdat het bloeden niet wilt stoppen
pff demaco, wat een ellende. hoe gaat het nu? ik heb inmiddels flinke napijn.. heb niks voorgeschreven gekregen, de kaakchirurg vond paracetamol voldoende de verdoving was om 16.30 pas uitgewerkt na vanochtend 11.00 en klopt nu flink
Veel pijn, maar dan vooral aan het kaakgewricht. De kies is in stukjes eruit gehaald en dus flink moeten duwen, trekken en breken. Stond enorme druk op het gewricht, die bij mij al versleten is. Bloeden lijkt inmiddels redelijk gestopt.. Nog maar een klein beetje in ieder geval. Maar ja, ik durf niks te eten. Praten is verschrikkelijk dus ik ben blij dat de kids op bed liggen nu. Baal hier echt van! Maar paracetamol mag je dus wel gewoon hebben?
Ohhhh wat erg!!! Hoop dat t mee valt.. Maar ik scheet al in mn broek voor de TA... Maar na t zien van dat filmpje nog meer
Had ik net zo idd. Het fijnst is om vloeibaar te eten dan, ik had allemaal lekkere vla en pudding in huis gehaald, ideetje misschien? @Daantje, even de huisartsenpost bellen? Heb je geen spoeling meegekregen om de wond schoon te houden? Volgens mij kreeg ik extra sterke ibuprofen tegen de napijn, dat hielp wel. Krijg je ook vast wanneer je erom vraagt.
Ik vond trouwens de verdovingen erg meevallen en ook van het trekken heb ik niks gevoeld hoor. Maar ja, doordat hij er in stukjes uit ging kwam er zoveel druk op dat het gewoon echt niet prettig is. Maar goed, de meeste laten kiezen trekken die nog heel zijn die van mij was al half afgebroken.
Maar is ibrupofen niet bloedverdunnend? Ik heb geen extra vloeibare dingen in huis gehaald, maar heb nog wel iets liggen. Zo dat maar eens proberen dan.
Geen idee.. denk dat ik het maar eens in het algemeen vraag in een ander topic. Ik weet namelijk wel dat bij die kaakpijn van mij alleen diclofenac helpt. Maar geen idee of dat mag.