14 maanden en niet wllen eten...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joytje, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joytje

Joytje Actief lid

27 sep 2007
    259
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 14 maanden en at tot een paar dagen tegug heel erg goed. 2 broodjes 's morgens en 2 middags, tussen door fruit vind hij heerlijk en savonds at hij alles mee, en zelfs nog een pap fles.

Had net de laatste flessen ervan af, die kreeg hij om 7.00 en na zijn broodje smiddags.

Vannacht heeft hij een keer overgegeven, niet veel, we hadden gisteren boerenkool met worst gegeten, de worst kwam er weer uit. Maar geen koorts en maakte geen zieke indruk, ging lekker spelen in zijn kamertje terwijl ik zijn bedje verschoonde... Hij hoest erg veel dus ik denk dat hij daardoor moest spugen.

Nu eet hij eigenlijk niets, dus de flessen maar weer uit de kast gehaald en vanmorgen om 8.00 een melkfles gegeven, dronk hij voor de helft 100cc op. tussen door dronk hij wel een flesje karnemelk met roosvicee en een fles roosvicee beide 125 cc. Ik ben niet van de koek en snoep maar zelfs biscuitjes die hij normaal gespoken heerlijk vind at hij met moeite de helft op... Tussen de middag ook geen broodje en ook geen melkfles, helemaal niets...
    Poepen doet ie goed, is niet verstopt oid

Nou het is een heel verhaal geworden, miss weten jullie wat het kan zijn. Of dat jullie tips hebben.

Bedankt!

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Het kan natuurlijk van alles zijn: niet lekker, tanden/kiezen, sprong...?

Sil spuugt eigenlijk nooit, alleen maar als hij tanden krijgt, en daarna heeft hij standaard een paar dagen dat eten 'gedoe' geeft. Dan moet hij ineens geen korstjes meer aan zijn brood, warm eten laat hij staan na de 1e hap, zelfs soepstengels of lange vingers hoeft hij dan niet! Toch blijven we dan steeds proberen en ik weiger om hem iets anders te geven. Hij kan eten wat ik hem voorzet, en eet hij niet, ook goed. Zolang hij maar genoeg drinkt komt het vast goed.

Ook met 'sprongen' (ben geen expert, dus weet niet wanneer hij sprongen hoort te hebben, maar merk wel goed dat hij soms totaal uit zijn hum is) is eten vaak iets dat dan minder wordt, maar dat trekt ook vanzelf weer bij.

Zoals ze het op het CB hier zeggen: blijven aanbieden, maar accepteren als hij niet hoeft - hij krijgt vanzelf honger :D

Deel Deze Pagina