Hallo dames, Zoals de titel het al zegt, ben ik pril zwanger én ik heb een baby van bijna 1. Nu zet de misselijkheid al flink in. Bij mijn eerste heb ik veel de wc-pot mogen knuffelen en daar ben ik nu ook weer bang voor. Kon ik dit in bij de eerste 'in alle rust' doen, dat is nu wat lastiger. Vanochtend moest kindlief eten. Hij huilde van de honger toen hij wakker werd, maar moeders moest eerst even flink in gesprek met de wc... Hoe doen jullie dit? Ik vind het zo sneu voor mijn kleintje dat mama steeds zo weinig kan omdat ze misselijk is. Tips welkom
Helaas geen tips , behalve de gebruikelijke om de misselijkheid tegen te gaan. Bij mij was het toen echt even overleven. Maar voel je niet zo schuldig. Het is natuurlijk niet leuk, maar ja, als je moet spugen, Heeft dat toch voorrang! En straks met een baby erbij, moet de oudste soms ook even wachten. Sterkte!
Doorgaan met een emmer bij de hand. Verder zo veel mogelijk hulp vragen. Ik zat een paar weken geleden in dezelfde situatie en mijn vriend deed dan in ieder geval het ochtendritueel van aankleden en eten geven. Verder uitzoeken wat je helpt om de misselijkheid tegen te gaan, zo ver als dat kan. Hier trok de misselijkheid weg rond de 14/15 weken. Even overleven dus. Vaak helpt afleiding beter dan stil zitten en je misselijk voelen. Frisse lucht in en geregeld kleine beetje eten. Succes!
doorgaan zoals je nu ook doet, het is niet anders... met een paar weken voel je je een stuk beter en kan je je zoontje extra aandacht geven.