Ik heb vanmiddag een groeiecho gehad en alles is prima behalve dat het buikje van ons meisje al op 41 weken zit qua groei!!! De rest is prima hoofdje zelfs iets aan de kleine kant 34.3 weken. Nu moeten we naar de gynocoloog voor een extra echo. Iemand hier ervaring mee?
Bij mij liep de buikomvang (en ook het beentje) van onze eerste spruit ook voor vanaf de 20-weken echo en inderdaad ook rond de 35 weken nog een groeiecho gehad... Bij de 20-weken echo zeiden ze dat onze meid wel 9 pond zou worden, ze is geboren met een gewicht van nog geen 8 pond.... Vindt het persoonlijk overigens wel goed dat ze het even uitzoeken bij de gyn. Heb je diabetes of een naaste in je familie? Stel dat je diabetes zou hebben dan zou dat wel het hoge gewicht/grote buikomvang van je kindje kunnen verklaren. Succes met de echo bij de gyn...
Hier een buikje dat eerst 2 wk voor liep ook bloed laten prikken, kwam niets uit 2 weken later een groeiecho gehad toen liep het buikje maar 1 wk voor maar word nu wel nog in de gaten gehouden heb over 2 wk weer een groeiecho en moet dan weer bloed late prikken
je kan pas een goede groeiecho doen vanaf 34 weken en buikjes wijken vaak af omdat je deze het slechts kan meten zeg maar, hoofdje, bovenbeen zegt het meeste over de groei, hoofdje is ook belangrijk omdat die immers erdoorheen moet kunnen. Bij ons hebben ze bij de VK groeiecho gedaan daar zaten ze compleet langs en bij de gyn zaten ze er met beide zwangerschappen 100 gram naast (dus VK neem ik niet meer zo serieus wat dat betreft het is echt een vak apart, groeiecho's maken!)
maar kan het nou kwaad als het voor loopt eigenlijk? ons kindje loopt namelijk ook voor. met 7 weken echo gaf deze de datum 8 okt aan, en die moet ik aanhouden. zn hoofd & buik gaven aan met de meting bij de groeiecho vorige week 29 september dus dat is ong. 1,5 week eerder. zij heeft gezegt dat het niet logisch is dat het weer 'recht trekt', en dat het dus zo blijft (ik vroeg of ie misschien net een groeispurt gehad had, en misschien dalijk weer op 'schema' zou lopen)
ik loop bij de gyn, en bij mij gingen ze dus nakijken of ik geen zwangerschapssuiker heb en dit blijven ze dus in de gaten houden bij mij
ja ik heb een bloedonderzoek gehad (testen op ijzer & suiker omdat ik me soms helemaal niet goed voel, dit was voor de groeiecho) op 25 juni. als er iets raars te zien zou zijn zodra de VK de uitslag kreeg zouden ze me bellen. ik ben niet gebeld dus neem aan dat ze niks gevonden hebben...
met jouw termijn kan dat idd met 34 weken echter niet meer en is het goed om in de gaten te houden, het kindje moet wel passen en ook gezond zijn, onze zoon had last van zijn glucose en ondanks bijna 9 pond toch in de couveuse verblijven..