morgen naar gynaecoloog, wat staat ons te wachten??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door denise23, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    hoi meiden,

wij zijn nu 8 rondes bezig voor een 2e wonder, (bij de 1e was ik binnen 3mnd zwanger).
    mijn cyclussen zijn best onregelmatig zoals jullie in mijn handtekening zien en ik heb vaak tussentijdse bloedingen..
    mijn uitstrijkje en bloed was goed en het zaad van mijn vriend ook.omdat ik zoveel pijn had toen ik mijn spriraal had, en ook vanwege die tussentijdse bloedingen, denkt mn huisarts misschien aan cystes op mn eierstokken.
    wat ik me afvraag... wat zal er nu morgen gaan gebeuren?
    is er iemand die me antwoord kan geven?

2. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    niemand?

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Toen ik de eerste afspraak bij de gyn had, kreeg ik een inwendige echo en een inwendig onderzoek. Omdat hij endometriose vermoedde moest ik ook bloed laten prikken op ca125 en ik werd ingepland voor en laparoscopie.
    Succes morgen!

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Zie reactie in je andere topic in zwanger worden.

5. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    @caro31, je bent zwanger zie ik! wat leuk, gefeliciteerd!
    en wat is een laparoscopie als ik vragen mag?

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dank je! Hierbij een link over wat een laparoscopie inhoudt.

Laparoscopie

7. maaike80

maaike80 Niet meer actief

Caro, ook van deze kant, van harte gefeliciteerd. Spannend allemaal of niet, na zoveel jaren. Meid ik hoop dat je een fantastische zwangerschap zult hebben, geniet ervan. En over een aantal maanden een kleintje in de armen mag sluiten.

liefs

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dank je Maaike! Zeker spannend. Morgen eerste echo...
    Sorry Denise, beetje off topic.;)

9. Flippo123

Misschien was mijn reactie in je andere topic wel wat kort door de bocht.
    Ik denk persoonlijk dat de gyn nogmaals je bloed gaat nakijken en het zaad van je man.
    Daarnaast zal hij misschien ook een inwendige echo maken om te zien of er een cyste op je eierstok zit, dit is namelijk met een echo prima te zien (ik heb maandelijks een of twee cystes zitten)

Hopelijk kan de gyn jullie gerust stellen en wat doen aan het tussentijds bloedverlies.
    Misschien dat hij je eventueel iets van clomid gaat geven om een goede eicelrijping kan helpen en je cyclus daarmee iets geregelder kan krijgen.

Hopelijk hoef je niet te ver in de MMM want dat wens ik niemand toe.

Suc6.

10. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    @flippo, bedankt voor je uitgebreide reactie!
    zou de gyn het nogmaals nakijken, ondanks de resultaten van 2 weken terug?
    en trekken die cystes bij jou weg dan?
    ik heb ze waarschijnlijk veroorzaakt gekregen van mn spiraal....

11. Flippo123

@denise: Mijn cystes verdwijnen ip in 1 cyclus weer. Ze ontstaan bij mij door de hormoon stimmulatie die ik nodig heb om een goede eisprong te krijgen. Eitje springt zeg maar en de rest follikel zoals de gyn deze noemt zuigt zich weer vol met vocht en vormt zich tot een cyste. Deze cystes kunnen in principe geen kwaad. Wanneer ze dan springen kun je iets bloedverlies hierbij hebben, is dus ip onschuldig bloedverlies.

12. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    ik ben vanochtend bij de gyn geweest. inwendige echo zag er goed uit gelukkig. (alleen wederom geen vruchtje te zien dus ook deze ronde weer niet gelukt)
    advies is partner stoppen met roken (hij rookt 1x per 2 weken een sigaretje), ik verder gaan met afvallen en blijven proberen tot oktober.
    als het dan niet is gelukt, terugkomen en dan gaan ze onderzoek doen om te kijken of ik geen verklevingen in mn eileiders heb.
    ik heb ook bloedstollende medicijnen gekregen om tijdens de menstruaties en bloedingen te nemen.
    enerzijds ben ik blij dat alles inwendig goed was (voor zover ze nu kon zien), anderzijds ben ik teleurgesteld omdat ik liever had gehad dat ze bijv had gezegd van: hier heb je een kuurtje hormoontabl, neem dat maar 2 mnd ofzo en kom dan maar weer terug...
    ik zit al te denken om etos zwanger worden te gaan nemen om mn cyclussen wat regelmatiger te krijgen... wat denken jullie hierover?

liefs

Deel Deze Pagina