Zwanger en veel afvallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bezorgde, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Onze dochter is nu 4 maanden zwanger en inplaats van aankomen valt ze alleen maar af.
    Ze zit nu al bijna 4 kg onder haar start gewicht.
    Is dat iets wat vaker voorkomt?
    Het kindje groeit goed en dus haar buikje ook.
    We gaan het er wel over hebben naturlijk bij de volgende controle.

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ben zelf ook z,n 15 kg afgevallen en blijf nu op hetzelfde gewicht hangen.
    Maar ik heb wel al wat reserves van mezelf.
    Als je gewoon goed en gezond eet kan het volgens mij niet zoveel kwaad. En anders als je jezelf teveel zorgen maakt gewoon effe bij de gyn vragen over hoe en wat..

3. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Heeft ze veel over gegeven de eerste weken? Te veel afvallen lijkt me ook niet goed. Heeft ze een eetstornis gehad of zo? Maar als het kindje goed groeid kan het denk ik geen kwaad.

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Met 4 maanden zwanger valt 4kg nog wel mee, als ze tenminste veel ziek is en overgeeft. Als ze niet overgeeft lijkt het me niet goed...

Ik gaf ook veel over en ben ook flink afgevallen, kilo of 9. Daarna kwam ik wel weer aan toen mijn buik echt een sprint nam.

Tegen mij zeiden ze dat de baby's nemen wat ze nodig hebben en dus echt niets tekort komen. (telt natuurlijk niet als ze een eetstoornis zou hebben...)

5. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Ze heeft nog niet 1x moeten overgeven en dat ze goed eet daar let ik zeker wel op!
    Ze was wel tot anderhalve week terug zwanger van een tweeling en haar eigen gezondheid is niet goed.
    Om dezelfde reden is er ook besloten om voor het leven van 1 kindje te kiezen .....
    Tussen vorige week en deze week is ze alweer 1 kilo afgevallen en het is zelf iemand die jaren bijvoeding heeft gehad om wat aan te komen.

6. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ik ben nu 12weken zwanger en ben 8kg lichter dan voor de zwangerschap. Niets om je zorgen over te maken zegt de gynicoloog zolang je maar genoeg water blijft drinken en zo je vochtbalans op pijl houd.

liefs

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Tijdens de zwangerschap gaat de stofwisseling al sneller dan normaal, dus ook bij geen misselijkheid en overgeven (waar minder in gegeten word), kun je afvallen.
    Hier bijna 5 maanden, 13 kilo afgevallen, en ik vrees dat het nog meer is, van de week weer controle, dus dan kunnen we weer wegen. Ik ben alleen erg misselijk geweest waardoor ik dus die periode heel weinig gegeten heb.

8. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik viel ook alleen maar af. Nu gebinnen er langzaam weer wat grammetjes bij te komen, maar ben nog lang niet op mijn oude gewicht, zeg maar waar ik op begon toen ik zwanger was. Ik eet gezond en drink voldoende, dus verder niks aan de hand.

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik was ook afgevallen, iets van 3 kilo en ik was op een minimum gewicht toen ik zwanger raakte (bmi was 19 ofzo). Het werd dus in de gaten gehouden, maar de bm groeide goed en alles liep volgens boekje. Het echte aankomen kwam later pas, toen de misselijkheid verdwenen was en de buik ECHT begon te groeien. Die kleine pakt echt wel wat hij/zij nodig heeft, het is alleen rottig ivm zwakte en slapte voor de a.s. mama.

Ik heb destijds van mijn moeder een elixer gehad (floradix), en mijn man heeft gezorgd dat ik altijd iets lichts bij me in de buurt had om te eten. Langzamerhand kon ik echt wat extra's binnenkrijgen, en ben ik langzamerhand echt wel wat aangekomen.

Het maakt ook uit of het startgewicht laag, gemiddeld of hoog was. Ik ken er ook wel die afgevallen zijn maar nogsteeds aan de zware kant zijn. Als je licht bent moet je bij een zw-schap meer aankomen dan wanneer je al flink wat extra pondjes aan reserve hebt.

10. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Mijn dochter moet echt afzien nu en wordt op zeker te licht als het zo door gaat.
    Over floradix hoorde ik al eerder goede berichten.
    Zo te lezen komt het dus zeker vaker voor en gaan we het 30 dec even bespreken met de gyn.

11. randi

randi Niet meer actief

bij de zwangerschap van de tweeling viel ook alleen maar af, ben pas vanaf een goede 6 maanden bijgekomen en was ook niet ziek of misselijk. mijn gyn vertelde me dat het gewoon komt doordat ze van mijn reserves namen. nu ben maar 8 kg bijgekomen op de hele zw dus mama vond dit echt niet erg en nina en tia zijn tip top in orde hoor.
    vraag het voor zekerheid maar eens na maar denk dat je dochter in prima gezondheid is ;)

Deel Deze Pagina