Hi dames, Onze zoon is bijna jarig, eind november. Zijn neefje is begin november jarig en ze houden het 7 november. Nu kreeg ik twee weken geleden al een appje dat we die zaterdag vrij moesten houden. Toen vroeg ik me ineens af, moet ik nu ook al zo vroeg een appje sturen? Wij houden het nl. 29 november haha... Ik vind het zo vroeg haha, normaal bij bruiloften is 6 weken van tevoren en bij verjaardag nu ruim 2 maanden van tevoren. Wat doen jullie eigenlijk daarmee? Met zowel je eigen als kinderverjaardagen? Of maak je daar verschil tussen, qua "tijdsplan"?
mijn ouders en broer weten het meestal 2 maanden van tevoren, maar dat komt omdat mijn moeder de 4e mijn zoon de 13e en mijn nichtje de 16e oktober jarig is. Dus we moeten van tevoren even uitkienen. verder geef ik ongeveer een maand/ 3 weken van tevoren aan de rest van de genodigden door.
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel volk je wil uitnodigen. Hier in de familie wordt standaard maximaal 10 man uitgenodigd. Dat kan je dus een week op voorhand ook doen. Als je echter 50 man wil uitnodigen ... zou ik er iets eerder aan beginnen. Maar 2 maand vind ik toch echt wel héél vroeg. Dan zou het bij mij toch echt wel klinken als "ik weet nog niet of ik kan komen, vraag mij dat nog es over 1.5 maand".
Ik laat de opa's en oma's meestal ook wel 2 mnd van tevoren weten als wij een datum hebben geprikt. Want die vinden het vreselijk als ze er niet bij kunnen zijn. Vorig jaar was ik zelfs nog eerder omdat ik een datum tussen de verjaardagen van de meiden in had gepland zodat ze het samen konden vieren...kon mijn moeder niet komen...wát een ellende gaf dat zeg... Dus misschien moet ik het maar gewoon een jaar in het vooruit doorgeven of zo.
Week of 3/4 vantevoren, maar dat is alleen als we een 'echt' feestje geven, dus vanaf 15 uur tot ...? inclusief eten ed. Voor een 'gewone' verjaardag, koffie met taart, niets bijzonders (in ons geval soms voor onze eigen verjaardagen, maar vaker niet dan wel, een week/hooguit twee weken) Ik krijg de kriegel altijd van al dat geplan... hier ook soms verjaardag uitnodigingen 8 weken vantevoren en dan nog van die; van 14-16 uur verjaardagen. Vreselijk!
Gewoon even op de koffie met een stukje taart, die regel ik hooguit 1 a 2 weken van te voren. Heb in september veel verjaardagen en eerder plannen werkt niet. De genodigden kiezen toch wat het beste uit komt en niet wie als eerste meld. Grote feesten (30+ mensen) gaan 4 weken van te voren, vooral ivm iedereen verwittigen, de boodschappen en de locatie etc.
Zo'n twee weken van te voren stuur ik een berichtje rond. Ik vier het ook maar 1 dag, dus als mensen niet kunnen houd het op. Zondag vier ik de verjaardag van mijn zoontjes, komen rond 32 mensen. 1 gezin kon niet komen, ik vind 2 weken ruim op tijd eigenlijk
Wij 'plannen' maar weinig vooruit, het is allemaal niet zo beladen. We beginnen ongeveer een week van te voren mensen te vragen welke van de komende vrijdagen/zaterdagen/zondagen ze vrij hebben. De dag dat de meeste mensen kunnen gaan we verjaardag vieren. Maar ik word ook niet boos als mensen niet komen opdagen of zo, dan komen ze wel een dag of week later. Hier is het meestal een zoete inval in huis, dus komt het allemaal niet zo nauw.
Ik stuur een berichtje rond zo'n 2 weken van tevoren, als ik het eerder doe ben ik juist bang dat mensen het gaan vergeten. Mensen die bijvoorbeeld in de zorg werken (moeder en schoonzus) laat ik het iets eerder van tevoren weten ivm hun rooster, als ze evt. willen proberen te ruilen. En ik hou het maar 1 dag(deel), als mensen niet kunnen dan is dat jammer.
Vrij laat eigenlijk, maar wij vieren verjaardagen van de kinderen altijd gewoon op dé dag en dat weet iedereen. Plannen jullie het altijd in het weekend? Iedereen is altijd welkom om te blijven eten, dus het is niet zo dat iedereen al met 2 uurtjes weer naar huis moet. Is altijd een drukke gezellige boel!
Hier geef ik het voor mijn zoontje altijd wel ruim op tijd door, kunnen mensen het vrijhouden. Maar dat zijn dan vooral onze ouders/broers en zussen. En er komen een paar vrienden. Mijn eigen verjaardag vier ik vaak niet echt, is 1e kerstdag. Mijn man zijn verjaardag geef ik een week of 2-3 van tevoren door. Heb hier trouwens ook al een uitnodiging liggen voor 7 november, al een week of 3 geleden gekregen..
Voor onszelf plannen we eigenlijk niks - maar we vieren het ook niet. Voor ons kind begin ik al een week of vijf/zes van tevoren met de uitnodigingen versturen. Ik heb ongeveer anderhalf/twee maanden van tevoren vaak al de taart besteld bij de cakery. Ik probeer er elk jaar echt wat leuks van te maken met creatieve hapjes en dergelijke en dat heeft toch best wel wat planning nodig.
Wij vieren altijd in het weekend, de 20/30 mensen na school en dan eten en volgende dag weer naar school is echt geen optie voor ons en onze kinderen.
De ouders geef ik het altijd wel op tijd aan (+_ 8 weken van te voren) maar alleen omdat het bij ons al ter sprake komt wanneer we het gaan vieren. De rest stuur ik een uitnodiging zo'n 3/4 weken van te voren of als het toevallig ter sprake komt zeg ik het wel! We vieren het altijd op een zaterdag en maar 1 keer! Op de dag zelf gingen we altijd een dagje uit maar helaas is de oudste leerplichtig nu dus kan dat niet meer. Onze verjaardagen kan soms 1 a 2 weken van te voren besloten worden en dan sturen we een ap'je.
6 weken van tevoren stuur ik de uitnodigingen weg. Iedereen heeft zo een druk leven en zo kunnen ze het van te voren inplannen
Wij geven nooit grote feesten met verjaardagen. Meestal alleen onze ouders, onze zusjes+gezin en 1 bevriend stel dat hier in de buurt woont. Die vraag ik meestal een week van te voren of ze dan en dan even koffie komen drinken voor de verjaardag van huppeldepup. Meestal vieren we de verjaardagen op de dichtstbijzijnde zondag. Schoonouders werken op zaterdag en op zondag is het ook qua tijd mooi begrensd ivm kerkdiensten 's ochtends en 's avonds. De uitnodigingen voor de kinderfeestjes deel ik meestal een week of 2 vantevoren rond.
Onze verj 2wkn van te voren. Van onze zoon wk of 3. Hij is 2jan jarig dus veel nieuwjaarsborrels de wknd erna en kerst zit ervoor. Vandaar wat vroeger..
Wij vieren de verjaardag altijd op de dag zelf... Dus tja, ik ga ervan uit dat mensen weten wanneer de kids jarig zijn. Bij hoge uitzondering vieren we de verjaardag van dl1 binnenkort op een andere dag en daar heb ik al wel een mailtje over uitgedaan. Mijn broers en zussen, partners en de hele kinderschare vullen t huis al, dus veel meer kunnen we ook niet uitnodigen