Vandaag de 20 weken echo gehad, of beter gezecht een halve 20 weken echo Over 2 weken moet ik weerkomen wand ze zegt dat het kindje nog te klein was om alles op te kunnen meten voor een 20 weken echo ben vandaag trouwens 18 weken en 6 dagen zwanger. Verder heeft ze ontzettend veel kunnen zien, zelfs de hartkamers met het klepje erin en de aorta etc.. maar het kindje meten was iets wat ze dus niet kon doen???? Oja en het is al de 4e keer dat we het geslacht niet weten wand zelfs bij de 20 weken echo van vandaag kon ze geen geslacht zien. De vorige keer lag het kindje heel laag en in een stuit de beentjes in hurkzit en de navelstreng die tussen de beentjes zat, en nu lag het perfect zoals het moest liggen, we hebben het kontje gezien, de beentjes lagen mooi uit elkaar, en er lag geen navelstreng tussen. en ik dacht zelfs een piemeltje te zien (ging allemaal heel erg snel) Maar ze zei meteen het geslacht kan ik nu ook helemaal niets van maken net als ik het kindje niet kan opmeten. Begon ze erover dat de een een 20 weken echo makkelijker alles op kon zien dan een ander, en daarna begon ze over mijn buikvet dat dat de reden was dat ze het kindje niet kon opmeten en het geslacht niet kon zien Wat??? nu heb ik toch echt echt idee zoals ik al wel vaker bij die ziekenhuis heb, ze hebben me weer binnen!!!! en er kan weer geld verdient worden.... Heeft iemand daar wel eens van gehoord, dat ze het kindje niet konden opmeten door het buikvet, maar dan voor de rest kon ze alles wel goed zien het hartje met de kamers zelfs het klepje en andere dingen waarvan ik zoiets had hoe haal je dat uit het plaatje en de aorta, de ruggegraat etc van alles.. alles was goed alleen moest er nog een vervolg afspraak komen voor het meten
Bij mij hebben ze in ieder geval altijd gezegd dat ze liever voorbij de 20 weken de echo maken dan er voor. Ik kan me er dus wel wat bij voorstellen. Wat betreft het geslacht heb ik geen ervaring.
Bij mij wilde ze ook nog wachten tot ik 20-21weken was. Ik had ook een echo met 18 bijna 19 weken, maar toch willen ze dan nog liever wachten. Ik heb toen ook een geslachtsbepaling gehad alleen niet gezien op het scherm en toen met 20weken echo bleek het geslacht anders te zijn! En we zagen het overduidelijk op het scherm.. Ik denk dat het beter is dat ze nog even wachten. Het is alleen wel vreemd dat ze je dan met bijna 19 weken laten komen. En ook dat ze de baby niet kunnen meten, misschien ligt het aan de apparatuur? Hopelijk krijg je meer duidelijkheid met de volgende 20weken echo.
Ik heb mijn 20 weken echo pas gehad bij 23 weken omdat ze niks kon zien bij 20 weken door mijn buikvet
Appart zeg, mijn vk vertelde dat de 20 weken echo voortaan eigenlijk 19 weken echo heet, omdat als er iets met het kindje blijkt te zijn, dat ze dan nog even iets eerder wat kunnen ondernemen. Ik moet met 19+2. Ik heb ook wat meer buikvet, dus ben nu erg benieuwd hoe dat bij mij dan gaat....
Goh, klinkt als de echoscopist die ik ook heb gehad. Veel buikvet kan het beoordelen van de echo en doen van alle metingen wat lastig maken. Dat ze geen geslacht kon zien lijkt me echt onzin! Klinkt als iemand die de dag niet had ofzo. Zou persoonlijk de echo echt op 20 weken willen hebben, als je langer wacht en er blijkt iets mis, heb je maar kort de tijd voor een beslissing.
Vanmorgen gelijk de pretecho weer gebeld, en kon er vanmiddag gelukkig al weer terecht (herhaling geslachtsbepaling) en wat denk je???? Wat gisteren de gyn niet kon zien, kon de echoscopiste het wel zien ze liet ons 2 balletjes en een klein piemeltje zien: Dus we krijgen een ZOON!!!!!!! Vond het al zo raar dat de gyn had gezecht dat ze het niet kon zien door de buikvet, oke ik ben niet slank maar zoveel buikvet heb ik dan ook niet. Heb er vandaag ook even naar gevraagd bij de pretecho, en die vrouw zei dat het kindje heel erg diep ligt (zei ze al vaker, was de 3e keer dat we er waren geweest) en dat dat waarschijnlijk de reden was dat de gyn mij over 2 weken terug liet komen.