Ik ben het zat!!

Discussie in 'De lounge' gestart door limmeke, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik ben een gigantische winterliefhebber... maar nu ben ik het zat! het is lente, ik wil de tuindeuren open... ik wil de kindjes naar buiten sturen zonder eerst een half uur kwijt te zijn met het heisen in dikke sneeuw/skipakken en sjaals en mutsen.. ik wil bloemetjes in de tuin... het zonnetje op mijn bol...

En als ik dan de berichtgeving lees over dit weekend:
    extreme kou.. in noordoosten zelfs gevaarlijk om buiten te komen ivm bevriezingsgevaar, sneeuw in mijn omgeving...

ja, dan ben zelfs ik het zat!!

zal het de natuur nog 1 keer uitleggen:

Met kerst wil ik graag kou en sneeuw... en niet met een kopje koffie buiten zitten
    Met pasen wil ik bloemetjes en eitjes, en koffie op mijn schoongemaakte terrasje.. en geen sneeuwpop behangen met eitjes ipv paastakken.

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Waar zit de 'vind ik leuk knop' bij jouw bericht??

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Helemaal met je eens!

Begin ook flink te balen van die kou!!!!

Mn winterjas gaat niet meer dicht door mn buik en dat maakt het extra koud en weiger een nieuwe jas te kopen voor die paar dagen/weken.

Ik wil zonder jas buiten lopen op mn slippertjes in mn jurkje of leuk rokje!!!!
    En niet meer met dikke truien lange broeken dikke winter laarzen :(

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Helemaal mee eens. I love the winter!!!! Maar nu ben ik er echt wel klaar mee!!!!!! Ik wil me tuindeur open, wil de bloemetjes zien bloeien, wil warmte, en lekker van de zon genieten in me tuin hihi...Dus lente kom op!!!!!!!!!!!!!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Bevriezingsgevaar?

7. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    ben het hier ook zooo ontzettend zat!

Vanochtend zoontje huilend van de kou naar school gebracht.
    Goed aangekleed hoor maar op de open ruimte is het zo ontzettend snijdend koud!

brrrrrrr en bovendien zijn we ook al wekenlang aan het kwakkelen qua gezondheid. Ben echt toe aan 3 jaar zomer achter elkaar :D

8. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ook helemaal mee eens!! Deze kou en de sneeuw had ik heeeeel graag rond Kerst gewild maar nu niet meer!

Al vier maanden verkouden dreumes die driftbuien heeft lmdat hij naar buiten wil helpt ook niet echt mee!!

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hangt blijkbaar samen met de gevoelstemperatuur die rond de -15 uitkomt althans zo werd het gisteren uitgelegd

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik kan me er echt niet druk om maken ... sneeuwt het dan sneeuwt het ... je kunt er zo goedsgruwelijk weinig aan doen he ... geniet van iedere zonnestraal en neem de dag zoals die komen gaat.

Die lente komt echt wel ...

11. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Tja,je kan er niks tegen doen helaas.
    Gewoon genieten van de zon als die lekker schijnt,ook al is het koud.
    Ik geniet nu van het zonnetje dat buiten vrolijk zijn best doet.
    Natuurlijk verlang ik ook ontzettend naar de lente maar die komt echt wel.
    Ik zou zeggen: pluk de dag en neem het zoals het is.
    Er zijn wel ergere dingen om je druk over te maken ;)
    Komt vast helemaal goed me de lente!

12. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.005
    113
    Natuurlijk kan het altijd erger. Bij iedereen en elke situatie. Maar dat neemt niet weg dat je best mag balen van dit weerbeeld. Ik ben er trouwens ook helemaal klaar mee. Ik vind het zo walgelijk koud. Mijn handen zien er inmiddels niet meer uit en ik smeer me een ongeluk. Zo voelde ik me gisteren (geschreven met een knipoog, maar heus, ik voelde me gewoon echt waardeloos)

Vanochtend stond ik, oud-Hollands, traditie getrouw volgens de menstruatie kalender lekker te flippen voor mijn badkamerspiegel (die overigens een schoonmaakbeurt verdient, net als de rest van het huis, inclusies de kelder, de dakpannen en de kersenboom ziet er ook slonzig uit --> JA ik ben heel erg ongesteld). Enfin.. Daar zal het ook wel mee te maken hebben. Keurig op schema, dat dan weer wel. M...aar mijn hemel zeg. Flippen dus. Ik keek mezelf aan. Wat ik zag was een kapsel dat futloos langs mijn hoofd hing, een paar wallen van hier tot Gunter, niet echt een blije en positieve uitstraling, ik zag gewoon een chagrijnige tuttebol die zeker richting de 40 gaat. Wat ik voelde was een hoofd vol snot, een hoest alsof ik twee pakjes zware shag rook op een dag (die ik er overigens zo weer uit spuug, dat scheelt, sorry voor de beelddenkers, maar zo smerig voel ik me ook), een brandende, zeurende pijn in mijn rechter kant van mijn rug. Niet zozeer in mijn schouder, maar meer ergens richting het midden. Ik haalde maar eens heel diep adem om te checken of mijn longen wel functioneren. Geen probleem. Een spier, napijn? Gal? Die is tenslotte wel opgezet en kan daarmee dus heel subtiel allerlei zenuwbanen en spieren net een tikkie aanraken. Een hoofd vol snot een watten. Daarop keek ik naar buiten en zag ik sneeuw! Weer sneeuw!! En toen begon ik, serieus waar, gewoon te huilen. Deze winter duurt gewoon dus al een jaar, deze menstruatie al mijn hele leven en het sneeuwt al tien jaar achter elkaar. Kan het stoppen? Met alles wat ik voelde werd ik ook nog eens boos. Ik dacht mijn sportschoenen ritueel te verbranden en voortaan op de bank te blijven zitten en te vervetten. Te verslonzen, te vereenzamen en dan doe ik over een jaar of wat wel mee met een leuk programma, zodat ik binnen 55 minuten en drie reclames weer helemaal de oude ik ben, inclusief een leuke, nette woonkamer, een prachtige tuin en een flitsende zinvolle baan.
    Kortom; ik ben hartstikke ongesteld, niet fit en ongelofelijk toe aan de lente. Ik heb er dus maar twee paracetemols ingemikt, een kop koffie en een boterham. Het zal wel weer bijtrekken vandaag.
    GOEDEMORGEN!

13. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ik ben gewoon aan de vitamine pillen om dat ik een terkort heb aan vitamine d, is toch ongelofelijk.
    Wel gisteren bij mijn ouders lek geprikt in mijn gezicht door een mug.
    Ik smeer me suf, mijn nagelriemen zijn droog en kapot.
    Mijn tuin ziet triest, ik wil der uit met mijn dochter, in het zonnetje samen de tuin doen, voor het eerst spelen met haar op haar speelkleed in het gras. Ik wil de was drogen aan de lijn, fietsend met haar naar de supermarkt, ik wil zon.. plantjes kunnen planten. maar ramen aan de buiten kant wassen zonder dat het water bevriest.

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hier al goed overspannen denk niet van het weer hoor vanwege drukte / ziekte op dit moment maar denk dat het er een klein beetje mee te maken heb dat de winter zolang duurt. Ik krijg elk jaar rond jan-febr een dip en nu duurt ie dip ook wat langer merk ik.

Vandaag lekker zonnetje hier, ik ga wel de tuin even in (moet misschien wel dik gekleed) maar dan krijg je wat vitamines naar binnen.

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    en nu sneeuwt het ook nog... ja ja, ik weet dat ik er niets aan kan veranderen.. maar dan mag ik toch balen toch?

16. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Helemaal met je eens!!!! Ik ben het ook meer dan zat!! Grrrrrr en niet alleen ik maar ook mijn konijnen die buiten zitten. Heb ze swinters in de schuur, maar laatst weer naar buiten gedaan omdat de ergste nattigheid/kou/sneeuwrommel voorbij leek te zijn. Kon ik ze verdorie gisteren weer verhuizen naar binnen omdat de oostenwind pal op hun buitenverblijf staat...Gelukkig hebben ze binnen ook lekker veel ruimte om rond te rennen, maar die zonnestralen waar ze ook(net als wij!) aan toe zijn, missen ze dan wel.
    Daarbij heb ik een rotwinter achter de rug, viel precies in de 1e 3 maanden van mn zwangerschap, en ja, je raad het al, ik was er helemaal niet happy van. Ik was moe, lamlendig, misselijk, geen eetlust en in het begin liep ik er zo ingepakt bij als een eskimo omdat ik het enorm koud had. Ik werd bijna depressief van de hele situatie: het grijze weer en dat rotgevoel. Dus ik ben echt wel toe aan een graad of 15 á 20!!! Lekker naar buiten zonder je helemaal van top tot teen in te pakken. Planten die weer gaan groeien en bloeien, iedereen weer buiten en vrolijk.

Het schijnt zelfs zo koud te zijn deze maand, dat de natuur 3 weken achterloopt! nou, idd, wij zijn 8 april 2011 getrouwd en hebben toen onder de pruimenboom mét bloesem trouwfotos gemaakt! Oja en iedereen kon in een vestje lopen...Als we straks 2 jaar getrouwd zijn, kunnen we dat wel vergeten, BAH!

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Helaas kun je er niks aan veranderen.

Vorig jaar op 24 maart ben ik bevallen van mijn jongste zoon en toen was het 20 graden. Mijn oudste is op 26 maart met een t-shirt aan naar de kinderopvang geweest en we hebben in mijn kraamweek buiten in de tuin gezeten. Nu blijft het 's nachts vriezen en overdag maar 3 graden.

18. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    De bevriezingsverschijnselen waren inderdaad vanochtend bijna aanwezig! Jeetje wat was het koud met die harde wind.

Zo langzamerhand word ik al blij als ik zie dat het volgende week vijf graden gaat worden...

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik ben de kou ook spuugen spuugzat

20. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens. Ik ben nu 9 weken zwanger en ik voel me ook zo ontzettend beroerd en moe maar ik denk dat het nu nog erger is door het weer. En ik ben er serieus ook depri van terwijl ik daar nooit last van heb. Laat het mooie weer aub snel komen.

Deel Deze Pagina