Mijn dreumes (17 mnd.) drinkt graag koffie!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jiska, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiska

    Jiska Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo allemaal,

    Onze dochter is dol op koffie :D.

    In het begin dacht ik dat het puur om het drinken uit een kopje/mok ging (omdat ze dat zo stoer vindt :D) maar ik ben er achter dat het écht om de koffie gaat. Als ik een kopje koffie drink, zit ze er al op te azen. Zodra ik het kopje neerzet probeert ze het te pakken te krijgen en drinkt ze het laatste restje op. Vervolgens is ze nog niet tevreden want ze likt het kopje bijna helemaal uit :).

    Nu mijn vraag/vragen...
    - Iemand die dit herkent?
    - Kan koffie kwaad op deze leeftijd? (cafeïne/cafeïne-vrij)

    Ik hoorde van mijn schoonmoeder dat mijn zwager op twee jarige leeftijd al een kopje koffie meedronk ;).
     
  2. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hahahhahaha, hier 1 die aast op een glas cola en als je die neerzet ben je m kwijt :D Drinkt ook de laatste druppels uit t glas en dan ook exht de laatste druppel totdat beker kurkdroog en druppelvrij is hahaha.

    Ik weet niet of t kwaad kan en of t normaal is op deze leeftijd, me verstand zegt van niet :) Cola en koffie lijkt me zowiezo niet goed, maar ik ben geen moeilijke mama en van mij mag ie die laatste druppels of zelfs soms een slok wel.... :)
     
  3. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Nou volgens mij is koffie gewoon niet goed voor een kind hoor, net als cola en energiedrankjes. Ik zou het niet geven maar ieder zijn eigen keus natuurlijk.
     
  4. adi

    adi Niet meer actief

    Mee eens, caffeine is echt niet goed voor een kindje, maar je kunt haar gewoon aanleren dat sommige dranken niet voor haar zijn.
    Wat doe je als ze uit een wijnglas een slok wil nemen?
     
  5. droppi

    droppi Actief lid

    20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij is er ook gek op hoor!
    wat ik meestal doe is melk in een kopje en daar een scheutje koffie bij in. Vindt ze heerlijk.
    En echt kwaad kan het niet hoor....ze drinken toch geen hele kop op een dag...
    Mijn oudste dronk het ook al heel vroeg en die is er ook groot van gekomen hoor.....
     
  6. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Nou ik zelf als kind dronk ook al koffie kreeg koffie met veel melk en suiker. Mijn moeder vertelde ik stal ook haar koffie uit haar kopje en weet je wat mijn dochter s morgens doet als ik koffie drinkt juist ze doet het zelfde ze blijft net zo lang door gaan tot dat mijn kopje heeft en dan het laatste slokje en lepelen met het lepeltje;) daar speelt ze leuker mee dan met haar speelgoed.

    En nee ik ben ook geen strenge mama. Weetje vaak is koffie vies maar hoe sneller je het leren hoe sneller je de smaak er van waardeerd denk ik dan. Het is best bitter. maar ook zo lekker koffie en dit brengt me op een idee juist koffie pakken heerlijk.;)
     
  7. Jiska

    Jiska Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ik las dit op internet...

    Er zijn geen aanwijzigen dat de effecten van koffie op kinderen anders zijn dan bij volwassenen (Leviton, 1992). Omdat kinderen kleiner zijn en minder wegen dan volwassenen treedt het effect van cafeïne bij geringere hoeveelheden al op. Verhoudingsgewijs is er echter geen verschil in effect.
    De consumptie van cafeïnehoudende dranken tijdens de zwangerschap heeft geen effect op de fysieke of gedragsmatige ontwikkeling van kinderen. Dit bleek uit onderzoek waarin geen relatie aangetoond kon worden tussen de koffieconsumptie tijdens de zwangerschap en de lengte en gewicht van de baby bij de geboorte, ook niet bij een meting op 7 jarige leeftijd. IQ-testen op 7 jarige leeftijd gaven geen afwijkend beeld (Barr, 1991).


    Bedankt voor jullie reacties!

    Ik 'geef' overigens geen koffie aan haar, het komt erop neer dat ze af en toe het laatste slokje uit m'n kopje mag drinken. Dan zet ik het bewust voor haar neer, terwijl ik dat op andere momenten niet doe (glas wijn :D) of het verbiedt. Wat dat betreft weet ze inmiddels echt wel wanneer het niet/wel mag.

    @ adi: Ik ben het dus met je eens dat kinderen moeten leren dat zij een eigen bekertje/fles hebben en niet met andere bekers/glazen aan de haal gaan. Bijv. met het oog op visite. In dit geval weet m'n dochter volgens mij prima dat het alleen het laatste slokje betreft.

    Maar al met al ga ik in ieder geval niet teveel toegeven aan deze nieuwe liefde van haar :D maar laat ik het bij af en toe een mini-beetje uit mijn kopje.
     
  8. caroline16

    caroline16 Niet meer actief

    hier nog eentje die de laatste restjes koffie op drinkt! :D
    koffie is niet goed, maar dat laatste beetje kan heus geen kwaad hoor ;)
     
  9. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ja daarom gaf ik al aan goed en gezond zal t vast niet zijn , maarja die paar druppels... ieder zijn ding natuurlijk maar ik ben er niet moeilijk in :)

    Ik zou me druk maken als je kindje de hele dag door een bakkie wil doen hahahaha :D
     
  10. Jiska

    Jiska Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Haha, pnirma, ik krijg ook spontaan trek in een bakkie :D.
    Ik ben hier echt een enorme koffieleut dus ze heeft het van geen vreemde ;).

    Ook heel herkenbaar, het spelen met het lepeltje en het kopje. Dat wil ze dus ook supergraag. Om m'n servies een beetje compleet te houden laat ik dat liever niet toe ;).
     
  11. Jiska

    Jiska Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hahaha, ik zie haar al rond dat koffiezetapparaat of de Senseo schuivelen :D. Inderdaad, ik ben ook niet super moeilijk maar het moet niet de spuigaten uitlopen natuurlijk.
    Verder is het ook wel een heel gezellig mama/dochter momentje :). Ze zit dan gezellig naast me op de bank en ze glimt helemaal als ze het laatste restje krijgt. We gniffelen er samen om :D.
     
  12. tanjax11

    tanjax11 Niet meer actief

    Finn vindt koffie ook lekker, en drinkt ook soms het laatste slokje (laatste druppels) op...ben niet zo moeilijk..inderdaag geen grote hoeveelheden....
     

Deel Deze Pagina